FIAT Ulysse záměna převodovky.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
FIAT Ulysse záměna převodovky.
Zdravím včechny fiaťáky a rovnou bych poprosil o radu. Chtěl bych na Fiat Ulysse 2,0JTD 2003 vyměnit pětikvalt převodovku za šestikvalt. Je mi jasné, že musím vyměnit i polosy a řazení. Ale bylo mi řečeno, že Ulysse 2,2JTD z kterého ta převodovka pochází má i jiný blok motoru a tudíž mi nebude sedět na můj blok motoru. Nezdá se mi, že by k vůli 200ccm dělali inženýři až takový zásah. Nebo je to tak?
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Ono to velmi klame, ty motory mají i podobné označení, a třeba ve Fiatu je Peugeot apod.
Např. kod RHK - 2002-2011 je 2.0 D Multijet 88KW-FIAT
RHR - 2OO6-20011 2.0 D Multijet 100KW -FIAT
RFN- 2002-2011 2.0 100KW Peugeot
RHM-2OO3-2006 2.0 JTD 79KW Peugeot
4HR -2008-2011 2. JTD 120KW FIAT
RHW .2OO2-2OO6 2.0 JTD 80 KW Peugeot
4HW -2002-2006 2.2 JTD 94KW Peugeot
Je to magorárna, protože Peugeot označuje své motory JTD..Chce to fyzicky prohlédnout...
Např. kod RHK - 2002-2011 je 2.0 D Multijet 88KW-FIAT
RHR - 2OO6-20011 2.0 D Multijet 100KW -FIAT
RFN- 2002-2011 2.0 100KW Peugeot
RHM-2OO3-2006 2.0 JTD 79KW Peugeot
4HR -2008-2011 2. JTD 120KW FIAT
RHW .2OO2-2OO6 2.0 JTD 80 KW Peugeot
4HW -2002-2006 2.2 JTD 94KW Peugeot
Je to magorárna, protože Peugeot označuje své motory JTD..Chce to fyzicky prohlédnout...
nepropadat panice...
To je pravda. V tom označení je katastrfální chaos. Nevím proč má např. můj Fiat frantický motor a naopak zase některé Peugoty mají motory fiaťácké. A proč mám třeba motor JTD, což je označení motorů Fiat a frantíci používají HDi. Já jsem teda zarytý fiaťák a na fiaty nedám dopustit. Franty vůbec nemusím. Nicméně musím přiznat, že na mém motoru je nalítáno 370 tis. km motor jede perfektně, žádné vedlejší zvuky, krásný vyvážený chod, dlouhodobá spotřeba 7,6 a to jezdím většinou obsazený (8míst) a dost často tahám přívěs. A taky jsem si všimnu, že jsou tu příznivci Ferrari, což je i moje srdcová záležitost. Ikdyž se jim v poslední době ve F1 moc nedaří stále této značce věřím. Bohužel v garáži mi chybí. Pouze moje sběratelská vitrina je jich plná.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Šišmária, keby to aspoň označili 1,9; ak je to raz 1,9jericho-3 píše:Ono to velmi klame, ty motory mají i podobné označení, a třeba ve Fiatu je Peugeot apod.
Např. kod RHK - 2002-2011 je 2.0 D Multijet 88KW-FIAT
RHR - 2OO6-20011 2.0 D Multijet 100KW -FIAT
RFN- 2002-2011 2.0 100KW Peugeot
RHM-2OO3-2006 2.0 JTD 79KW Peugeot
4HR -2008-2011 2. JTD 120KW FIAT
RHW .2OO2-2OO6 2.0 JTD 80 KW Peugeot
4HW -2002-2006 2.2 JTD 94KW Peugeot
Je to magorárna, protože Peugeot označuje své motory JTD..Chce to fyzicky prohlédnout...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Kaad- frantíci až na vyjímky mají dobré motory-diesely, bohužel ty 2.2. jsou již moc složité a dodnes jsem nepochopil, když rozvody u tohoto motoru / i u 2.O HDI/ v prvních seriich měly pevnou napínací kladku řemenu a majitel nebyl upozorněn, že je třeba nechat napnutí řemene zkontrolovat..Takže motory se potkávaly..Ale je to bordel, už i při objednávání dílů...Majitel nadává autu-motoru do sráčů a přitom neví, v které zemi ti výrobci sráči žijí..
nepropadat panice...
Koukám teď na tvůj příspěvek...jak jsi dopadl s výměnou? 2.2HDi má opravdu jinou přírubu převodovky, než 2.0HDi, to je pravda. Kdysi jsem na tento problém narazil, když jsem chtěl do 806 1.9 TD dát převodovku z 2.2 HDi. Motor 2.2 HDi má větší zdvih, než 1.9TD/2.0 HDi a asi se jim už do bloku nevešla klika, tak museli trochu zvětšit klikovou skříň a šrouby na přírubě mají u 2.2 větší rozteč od sebe. Nakonec jsem tam dal 6 kvalt, skládaný asi ze 3 převodovek, ale výsledek naprosto super. Udělala se jiná páka spojky a předělalo se to na lanko, jako je originál v 1.9TD. Auto prý pořád jezdí, na dálnici točí na šestku při 115 (tachometrových cca 125) km/h 2 tis. otáček a ta 1.9TD to zvládá úplně v pohodě. 2.0HDi to zvládne ještě lépe.
K těm motorům 2.2HDi: 2.2 HDi byly jak 8, tak hlavně 16V. 16V se dávaly všude možně a 8V se montovaly do r. 2006 do Boxerů a Jumperů (74 kW) řady 244 a tyto motory měly 8V hlavu stejnou s 2.0 HDi. Pozor, od r. 2006 (typ 250) se do Boxerů/Jumperů dávaly motory 2.2 Puma od Forda, taky (nejen) 74 kW, které už stojí za vyližpr...
K těm motorům 2.2HDi: 2.2 HDi byly jak 8, tak hlavně 16V. 16V se dávaly všude možně a 8V se montovaly do r. 2006 do Boxerů a Jumperů (74 kW) řady 244 a tyto motory měly 8V hlavu stejnou s 2.0 HDi. Pozor, od r. 2006 (typ 250) se do Boxerů/Jumperů dávaly motory 2.2 Puma od Forda, taky (nejen) 74 kW, které už stojí za vyližpr...
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000