Škoda octavia 2 2,0 TDI 103 kw BKD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Honza083
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 08 čer 2020, 11:25
Bydliště: Roudnice nad Labem

Škoda octavia 2 2,0 TDI 103 kw BKD

Příspěvek od Honza083 »

Ahoj všem,

vlastním auto škoda octavia 2, 2,0 TDI 103 kw BKD r.v. 2010 najeto 274xxx
S autem již dva roky laboruji s vibracemi motoru. Vag žádnou chybu nehlásí.
Při dojíždění na křižovatku nebo při parkování mi auto cuká, škube nebo jak ten jev popsat a to především v zahřátém režimu. Stejný problém mám při stání na volnoběhu. Motor sebou v intervalu 2-3 vteřiny cukne a tento jev je na motoru vidět. Při volnoběhu, když zvýším otáčky v rozmezí 1100 -1300 motor vibruje ještě víc a nad 1300 otáček vše přestane a je klid. Hrůza je pak popojíždění v koloně, to to s autem cuká, že by vás to vyhodilo ze sedačky.
Na autě zatím vyměněno - dvouhmota ( dokonce 2x, protože jsem si myslel, že ta první vyměněná je špatná ), turbo, silentbloky motoru a převodovky, rozvody měněny a nastaveny správně ( kontrola na vagu diagnostikem ). EGR a klapka sice původní, ale žádnou chybu na vagu nehlásí, ale při chcípnutí motoru se někdy vypne dost ,,natvrdo´´

na vagu hodnoty vstřiků ve skupině 13

1. válec -0,42
2. válec 0,07
3. válec 0,00
4. válec 0,38

Auto má výkon normální a jak na volnoběh tak i v záběru nekouří. Voda se neztrácí. Startuje na drc, ale za tepla je někdy slyšet jakoby startoval ,,přidušeně´´ prostě jiný zvuk než za studena. Palivo tankuji kvalitní. Trochu se vibrační projev uklidní při zapnuté klimatizaci naplno. Už si s tím fakt nevím rady a to už to bylo u 3 mechaniků, ale asi s tím nechtějí nic děla.
Napadlo by vás někoho na co se zaměřit co překontrolovat? Budu rád za každý názor.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jaká je volnoběžná dávka? nebo kolik ukazuje palubák na volnoběh za tepla?
Honza083
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 08 čer 2020, 11:25
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Honza083 »

Palubak za tepla ukazuje 0,5 l jeste se podivam az pojedu zitra z prace.
Volnobezna davka ma byt prosim te jaka? A v ktere skupine ji najdu?
Dekuji
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jestli je tam 0,5l/h, tak bych nechal správně seřídit rozvody, ale u jinýho dignostika ;)
Honza083
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 08 čer 2020, 11:25
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Honza083 »

Ted si to nepamatuju presne, ale zitra se na to zamerim. Jaka hodnota je v poradku? A ta volnobezna davka ma byt jaka? Diky
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no 2010ka určitě 0,5 mít nemá, tam by mělo být až někde k 0,7-0,8, volnoběžná dávka bude někde okolo 6-6,5mg, no každopádně je potřeba ty rozvody nastavit správně na přípravky
Honza083
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 08 čer 2020, 11:25
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Honza083 »

Prave ze mi mechanik, ktery mi rozvody delal tvrdil, ze je delal na pripravky a proto jsem jel pro jistotu jeste jinam a tam mi po napichnuti na diagnostiku rekli, ze jsou rozvody dobre nastavene.
Bohuzel tomu nerozumim jsem elektrikar. (wallbash)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no to třpání by právě ukazovalo na nízkou volnoběžnou dávku a tím pádem špatně nastavený rozvody, ale problém může být samozřejmě i jinde, před rozvodama to nedělalo?
Honza083
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 08 čer 2020, 11:25
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Honza083 »

Premyslim o tom a mas pravdu, ze to pred tim asi nedelalo. Ke vsemu to delal clovek, ktery to na takovem aute delal poprve. To by bylo to nejlepsi co by s tim mohlo byt. Dekuji ti za radu necham ty rozvody zkontrolovat u mechanika, ktery leta delal ve skodovce a je na nej slyset chvala. :)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Řešit to dva roky, a nyní si vzpomenout, že se tak asi začalo dít po výměně rozvodů, to chce vytrvalost ... :D Sorry ale musel jsem ;)
Honza083
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 08 čer 2020, 11:25
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Honza083 »

Ja vim moje blbost, ale s timhle problemem jsem byl u celkem 5 mechaniku tady v Roudnici a nikoho to nenapadlo. Ja v te dobe resil jeste dvouhmotu tak se mi to slilo dohromady. Jen mi reknete kdyz je hodnota rozvodu na vagu ok tak i pres to muzou byt spatne namontovane? Diky
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Nastavit blbě rozvody na PDčku, to už by člověk musel bejt úplně blbej a mít obě ruce doleva. Neříkám, že je to úplně jednoduchá práce, někdy ten řemen jde fakt blbě nasadit, to jo, ale aretujou se dvě věci a když se zaaretujou správně a přípravkama, nemůže to nic ovlivnit.. to by muselo bejt o zub a to s přípravkama, uděláš dost blbě. Maximálně by tam opravdu někdo neuměl vyloženě správně nandat řemen..

Spíš bych řek, že to bude něco se vstřikama, nebo jejich ovládáním, kabeláží. Nebo něco od vačky..
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Mam 2007 BKD a na volnobeh 0,8l/h, volnobezna davka pokud si dobre vzpominam je 6,3, rozvody mam na pripravky, dvouhmota menena a stejne pri ohratem motoru na volnobeh je citit jak motor obcas skubne, je to od doby co jsem to koupil (3roky) a nijak se to nestupnuje a uz to beru jako vlastnost, casto se to ztrati se zapnutim klimy. Vstriky dle korekci ok. V tvym aute jsem nesedel ale ocekavam neco podobneho, mozna jeste horsiho diky nizsi davce.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 701
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

Já mám BKD rok 06, před repasem vstřiků volnoběh z původních 0,5 už 0,7.
Teď po repasi 0,5 i 0,4, spotřeba % od 5,6 do 6,4 podle stylu jízdy.
Nědělá mi to naštěstí co tobě, ale na volnoběh to pocukává pořád celou dobu co to mám.
Studený to cuká hodně, takže já na volnoběh trochu stojím na plynu, jinak to nejde.
Oc1 81kw, kategorie veterán. Už není mezi námi.
Oc2 BKD.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

ty 16V nikdy neběžely úplně klidně, ale ta dávka má vliv velkej, ta změna volnoběžné dávky v softu je právě někde okolo roku 2007
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“