Špatné studené starty pásák Challenger

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

tím, že dvoutakt zapaluje v každé otočce, může mít libovolnej počet válců, sudej nebo lichej, je to jedno, protože je stačí pravidelně rozmístit po obvodu klikovky, tím, že 4 takt zapaluje jednou za dvě otáčky, vždy bude líp vyváženější motor se sudým počtem válců než s lichým, protože minimálně dva písty musí jít spolu souběžně, proto třeba řadový 2 válce musely mít obrovský protizávaží na klice a stejně se to třepalo jak ratlík, viz. třeba 500ka nebo maluch, 2 válec do V tento neduh částečně eliminuje, takže 4takt jde normálně až od 4 válce a proto ač bude 4 takt s lichým počtem válců mít zvuk jakkoli libový, vždy bude poněkud lichý :D
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Kámoš si koupil Yamaha Tracer 900 je to trivalec a jako pecka, zajímavé zvuk a tahá to odspoda
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

On ten hladký průběh čtyřválce (z pohledu dodávky kroutícího momentu) není vždy to nejlepší, myslím že třeba Yamaha posouvala u řadového čtyřválce záměrně ojniční čepy jinak, aby měl průběh výkonu podobnější V-čku a měli s tím úspěch.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no yamaha to dělala hlavně pro lepší dávkování krouťáku pro kontrolu trakce, kolega to má v R1 a když to jede, tak to uplně libovej zvuk nemá :D , prostě to není ta klasicka vosa, ale jaksi to brumlá a ten zvuk jakoby neodpovídá vůbec tomu jak to jede a jede to jak prase, je to takový nezvyklý https://www.youtube.com/watch?v=Myfp2sUducE
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

otázka vkusu, mě se vosa nelíbí... :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Huml píše:tím, že dvoutakt zapaluje v každé otočce, může mít libovolnej počet válců, sudej nebo lichej, je to jedno, protože je stačí pravidelně rozmístit po obvodu klikovky, tím, že 4 takt zapaluje jednou za dvě otáčky, vždy bude líp vyváženější motor se sudým počtem válců než s lichým, protože minimálně dva písty musí jít spolu souběžně, proto třeba řadový 2 válce musely mít obrovský protizávaží na klice a stejně se to třepalo jak ratlík, viz. třeba 500ka nebo maluch, 2 válec do V tento neduh částečně eliminuje, takže 4takt jde normálně až od 4 válce a proto ač bude 4 takt s lichým počtem válců mít zvuk jakkoli libový, vždy bude poněkud lichý :D
Přesně, proto mne zarazilo, že je to sedmiválec, já jej v žívotě neviděl, ale třeba je to ze zástavbových důvodů, Osmička je moc a šestiválec je málo a zvýšení jeho obsahu buď není to pravé, tak udělají sedmiválec.. Pamatuji, když jsme jako kluci řešili to, že u J 35O se válce střídají /závodníci kliky přelisovávali , aby písty šly stejně Tzn. jednohub, ale mělo to nevýhodu v terénu, že motorka hrabala, byl moc ostrý nástup/ , ale u J 500 ne, tam jdou písty vedle a že by bylo lepší, aby se střídaly.. Ale chytřejší z nás to spočítal /já to nebyl/ a povídá, ty vole to nevychází,/ přesně jak píše Huml/.Já to tehdy takhle nebral. vůbec mi to nedošlo, protože Zetor 25 to tak má.. A když jsem se v práci u starých psů na tohle dotázal, tak mi jeden povídá, hele mladej už si viděl setrvačník u Z 25 ? Asi ne, jinak by jsi se neptal na takové kraviny... (noteeth)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To je ale symfonie, 1 7 2 5 4 3 6 :)

přímo na YT
https://www.youtube.com/watch?v=7__trbTpZ28

Pro třetí generaci těhle motorů taky uváděj
Cylinder liner with mid-support
The 3rd Generation Series engine features mid-cylinder liner support design. This type of design:
• REDUCES liner vibrations in order to nearly eliminate cavitation corrosion
• MINIMIZES wear of cylinder liners and piston rings, resulting in long service life
LOWERS oil consumption, among the lowest in engines of this power range.

Víš tedy, kolik musí dojevat na kolik mth?

Ten Big Bang od Yamahy je taky zajímavej, dík za info ;)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

@roman1648
tadys psal o něčem podobným, nebo je to stále ten samý? Zase olej po 1000 hodinách a nepravidelný chod, to je radost ty motory ...
Pokud něco jinýho, jak dopadnul tenhle pásák, jestli se to teda řešilo dál?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jasně tohle je něco jinýho, malej traktor Fendt 313
Ani nemluv s tím pásákem, před svátkama se stáhnul k nám na dílnu do Brna,motor se vyndal a celej rozdělal ( měl jsem s výrobcem domluvený overhaul kit = vložky+písty) jenže na těch starých nebylo absolutně nic špatnýho vidět,vložky krásně křížové honování,písty jak nový,ani jeden kroužek cvaklej v drážce,nic ale stejně se to přeházelo za nový,hlavy se nechaly udělat, složilo se to a je to naprosto to samý,studený start na prd hulí to tak minutu černě jak blbý
Chceme ještě laborovat s teplotníma čidlama a softem...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

to je radost ... (crazy)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, to teda, teď kluci v Budějkách vyměnili na starým traktoru fungl novej motor za 30tis.EUR,to přijde namašlený komplet s turbem,vstřikama,čerpadlem,jednotkou, dali to do traktoru, motor nechtěl za boha chytnout,pak to teda laplo ale kokrhalo to,bíle hulilo, je to stará potvora rok 2003 diagnostika Deutz ( Serdia ) toho zrovna moc neumí na těch starých mašinách,ano,šlo vidět že skáče tlak v railu a otáčky,ale proč,tak se daly vstřiky z puvodního motoru,jednotka,přehrál soft,čerpadlo,rail,snímače tlaku atd,nic, v zoufalství vyměnili snímač otáček kliky a hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrn, traktor jede jak vítr....to je pořád takovýto akce (rofl)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To snad není ani možný ... To jako ten motor po složení nikdo nenastartoval ve výrobním závodu? Nebo tam někdo "záměrně" dal poté vadný čidlo, aby si otestoval vlastní lidi ve firmě ... To jsou nepochopitelný věci, co se dějou.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Myslím si že to nestartují...
Kdysi když jsem jezdíval do motoráren VW tak se startovalo pouze 10% motorů po složení a pouze 1% šlo na brzdu jestli to tak nějak "drží" výkon co uvádějí (rofl)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Ja som jazdil do mobisu často tam robia motory pre kiu a každý jeden zložený motor bol startovany na stolici
BMW 330 ix
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“