Přehřívání chladící kapaliny Fabia, 1.9Tdi AXR
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Přehřívání chladící kapaliny Fabia, 1.9Tdi AXR
Mám problém,přehřívání chladící kapaliny Fabia, 1.9Tdi AXR. Dnes jsem asi po ujetí 300km pohodová jízda kolem 90tky, pár kilometrů od domova Fabku provětral na delší rovince co to dá. Chvíly po tomto mě pípla vysoká teplota chladící kapaliny a ručička teploty byla na max. Hned jsem vyřadil z kopečka a poté zastavil, motor nechal běžet a podíval do motorovky. Nějaká kapalina vylítla expanskou, ale v nádobce kapalina byla. Po chvíli začala teplota klesat k 90ti. Dal jsem větrák a teplotu na max ale foukal studený. Po vypnutí motoru jsem se díval pod víčko oleje, které bylo ok a z motoru šli páry jako obvykle. Vrchní hadice chladiče byla vřelá a cítil jsem v ní bublání. Motor běžel normálně,necukal, nekouřil. Když jsem jel, tak po chvíli teplota zase leze nahoru a po vyřazení a jízdě z kopce pomalinku klesá.
Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Napadá mě vodní pumpa, ale tu jsem měnil za origo z rozvodama v loni v létě.[/i]
Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Napadá mě vodní pumpa, ale tu jsem měnil za origo z rozvodama v loni v létě.[/i]
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
Řešil jsem naprosto stejný problém na motoru 1.9 TDI 110kw ARL, chladící kapalina byla po nějakých pár km v červeném přes 120 stupnů a výš...volnoběh a zpuštění z kopce na neutral zase všechno ochladilo. Jen mi to teda dělalo i normální pohodovou jízdou a hlavně do kopce...
Vyměnil jsem čidla teploty, expanzní nádobku...
Nakonec u mně pomohlo vyměnění chladiče, protože byl hodně ucpaný za ty roky bordelem, dal se nový a bez problému. Můžeš ho zkusit zkusit propláchnout nějakou čistící sračkou, ale to nezajistí, že to bude ok...
Vyměnil jsem čidla teploty, expanzní nádobku...
Nakonec u mně pomohlo vyměnění chladiče, protože byl hodně ucpaný za ty roky bordelem, dal se nový a bez problému. Můžeš ho zkusit zkusit propláchnout nějakou čistící sračkou, ale to nezajistí, že to bude ok...
VW GOLF IV 1.9 TDI ARL
Právě že je mě divné, že auto fungovalo normálně a potom toto.
Dělá to právě když se motor nezatěžuje,ale stalo se to, po zátěži.Zajímavé je, že to i přestalo topit a fouká chladný, vlažný. A ještě dával jsem letos i nový termostat Wahler.
Ten chladič mě taky napadl, ale že by tak z ničeho nic. Jak nejlépe ověřit, že je vodní pumpa ok?
Dělá to právě když se motor nezatěžuje,ale stalo se to, po zátěži.Zajímavé je, že to i přestalo topit a fouká chladný, vlažný. A ještě dával jsem letos i nový termostat Wahler.
Ten chladič mě taky napadl, ale že by tak z ničeho nic. Jak nejlépe ověřit, že je vodní pumpa ok?
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
je i možné, že to dělá termostat...starý už nemáš ? že by si ho tam hodil na zkoušku ? mě to teda taky jednu dobu netopilo, ale to se díky termostatu auto nezahřálo ani na 70 stupnu...jirius1 píše:Právě že je mě divné, že auto fungovalo normálně a potom toto.
Dělá to právě když se motor nezatěžuje,ale stalo se to, po zátěži.Zajímavé je, že to i přestalo topit a fouká chladný, vlažný. A ještě dával jsem letos i nový termostat Wahler.
Ten chladič mě taky napadl, ale že by tak z ničeho nic. Jak nejlépe ověřit, že je vodní pumpa ok?
Jinak vodní pumpa má plastové lopatky, které pohání vodu v oběhu motoru...a jelikož máš termostat tak se sepíná, jakmile se termostat otevře a to by měla v expanzní nádobce viditelně proudit voda (jen neotevírej víčko, až to bude zahřáté, jinak ti to vyleti do obličeje)...jednou jsem ji měl ko s těsněním, a trošku z ní ukapávala voda...ale to by si měl mokro v motoru a možná i pod autem.
VW GOLF IV 1.9 TDI ARL
Tak jsem to projel a hadice od termostatu byla studená,horní teplá. Zkoušel jsem prolít vodou chladič a voda nim protékala.
Sundal jsem termostat a zkoušel ve vodě spolu s druhým novým a otevírali se stejně.
Dal jsem ho tam zpět, složil, nalil kapalinu, projel. Ze začátku to bylo ok, potom šla zase teplota nahoru, z kopce to potom pomalinku padalo. Hadice od termostatu studená, topení fouká stále studený.
V řj topení byla chyba 01596 motor recilkulace vzduchové klapky V154.
Sundal jsem termostat a zkoušel ve vodě spolu s druhým novým a otevírali se stejně.
Dal jsem ho tam zpět, složil, nalil kapalinu, projel. Ze začátku to bylo ok, potom šla zase teplota nahoru, z kopce to potom pomalinku padalo. Hadice od termostatu studená, topení fouká stále studený.
V řj topení byla chyba 01596 motor recilkulace vzduchové klapky V154.
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
Záhada vyřešena, nakonec to je ta vodní pumpa, kdy praskla plastová vrtule. Měnila se v březnu 2019 s rozvodama a tuším jsem dával origo. Skusim ji vyreklamovat, ale i tak musím koupit novou, pac nebudu čekat 30dni reklamacr🙄😤
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun