Po výměně turbo netlačí
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Po výměně turbo netlačí
Ahoj,měl bych na Vás dotaz,známý si nechal vyměnit turbo na oct 1 1.9 81kw,a a ted řeší že mu nejde od spoda,respektive občas zatahne až tak okolo 3000,hadičky vyměněny,zkontrolováno zapojení,vše ok.Na test vyměnen ventil n75,stále stejné,nikde nic nesyčí.Ještě tedy zkusím natvrdo podtlak,myslíte,kdyby to tedy bylo turbem, že by se takto chovající turbo dalo seřídit?
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32834
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32834
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32834
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- Kendys_TDI
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 190
- Registrován: 23 zář 2018, 10:39
- Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko
Ahoj, mluvíš mi z duše chlape. Základní činnosti u turba: hadičky, spoje, přesnost zapojení, regulační ventil, který může !!!občas!!! jen občas zalehnout a proto to nepravidelně dělá bordel a paseku. Ten égr skvělý postřeh! ucpaný katalyzátor, netěsnost vedení sání do motoru, ŠPATNĚ SEŘÍZENÝ TÁHLO turba, podtlaková baňka může propouštět a nebo patří k jinému typu turba. VÁHA VZDUCHU má problém s čistotou sání a spolu s turbem i s průchodností výfuku. Funguje vůbec ta váha vzduchu ? Neni na pokraji vstřikovací čerpadlo? Dává plynový pedál skutečně celý svůj elektronicky řízený zdvih? Nejsou tam obráceně lopatky ??? že při nízkých jsou otevřený a při vysokých otáčkách se přivírají a začíná to teprve táhnout..!?! Není tam přetlakový ventil ovládání turba místo podtlakového ? Je tam vůbec správný typ turba ?????? Neni někde nedozastrčená hadička, zlomená nebo nějak zkřížená nebo poškozená ???
Na mě to působí jakože hadička, která vede vzduch ze sací trubky za vzduchovym filtrem do regulátoru turba N75 neni zcela zastrčená nahoře v tom vývodu odkud jde přes hadičku vzduch do ovládání turbodmychadla. Další indicie = jakoby nebyla váha vzduchu zapojená...když vypojim váhu, tak mi to taky točí až od 3000/min. A nebo je váha vyřazená, ale EGR nebyl zaslepen. Poslední možností je už jen ucpaný sání od EGRU do motoru (jak psal výše Miloš a nebo při výměně tam do sacích otvorů napadal nějakej bordel a ten ucpal objem sacích parohů. Nebo nečistil někdo EGR a nenapadalo mu to všechno dovnitř do sacích kanálů ? Nezůstal EGR v otevřený poloze ? Je vůbec připojený ? Nezůstává viset v egru "chcípací klapka" ??? Taky sem to už zažil a ten motor jel nejel podle zátahu = čim vyšší otáčky tak zůstával otevřenej náporem vzduchu do sání auto jelo, ale při nižších otáčkách se to tam jistě houpalo a přivíralo všelijak, až došel výkon.
Je tam baňka na zásobu podtlaku ????????? je správně připojená ? to by mohlo být, že chybí podtlak a lopatky nepracují tak rychle jak je potřeba..Nedává vývěva malý podtlak ? Neteče ta vývěva a nejsou plný podtlakový hadičky oleje ??? V krajním případě není proražený intercooler ? je v něm olej a kolik? neodešel na něm snímač ? neprorazil ho někde někdo ? nevypadla z něj hadice nebo trubka ? je vzduchový filtr průchozí a správně nasazen ? neodešlo odvětrání ventilovýho víka ? Těsní filtr-box? Těsní dokonale i intercooler a EGR ? Není v té velké černé hadici která vede od turba spálená masa (koule) seškvařenýho oleje nebo jiná překážka ? Je turbo správně namontováno včetně nových těsnění ? Je propojen EGR ventil s parohy od výfuku ?
Podle mne funguje ta regulace na turbu naopak. Když jede volnoběh, tak by mělo být táhlo vevnitř a držet základní polohu = přivřené lopatky. A když se dostane nad 2800 otáček, tak má začít pomalu vyjíždět táhlo ven a regulovat nižší odpor lopatek vůči dostatku výfukových plynů, který ho pohání. Právěže když je špatná zatuhlá regulace, tak zůstane táhlo zaseklý uvnitř turba a nevyjíždí při vyšším výkonu ven, proto padá do nouzáku. Tady pokud po startu zajede dovnitř a po vypnutí vypluje ven, tak je tam něco špatně, vevnitř má totiž zůstat i po chcípnutí motoru = základní poloha turba, alespoň myslím.
Na mě to působí jakože hadička, která vede vzduch ze sací trubky za vzduchovym filtrem do regulátoru turba N75 neni zcela zastrčená nahoře v tom vývodu odkud jde přes hadičku vzduch do ovládání turbodmychadla. Další indicie = jakoby nebyla váha vzduchu zapojená...když vypojim váhu, tak mi to taky točí až od 3000/min. A nebo je váha vyřazená, ale EGR nebyl zaslepen. Poslední možností je už jen ucpaný sání od EGRU do motoru (jak psal výše Miloš a nebo při výměně tam do sacích otvorů napadal nějakej bordel a ten ucpal objem sacích parohů. Nebo nečistil někdo EGR a nenapadalo mu to všechno dovnitř do sacích kanálů ? Nezůstal EGR v otevřený poloze ? Je vůbec připojený ? Nezůstává viset v egru "chcípací klapka" ??? Taky sem to už zažil a ten motor jel nejel podle zátahu = čim vyšší otáčky tak zůstával otevřenej náporem vzduchu do sání auto jelo, ale při nižších otáčkách se to tam jistě houpalo a přivíralo všelijak, až došel výkon.
Je tam baňka na zásobu podtlaku ????????? je správně připojená ? to by mohlo být, že chybí podtlak a lopatky nepracují tak rychle jak je potřeba..Nedává vývěva malý podtlak ? Neteče ta vývěva a nejsou plný podtlakový hadičky oleje ??? V krajním případě není proražený intercooler ? je v něm olej a kolik? neodešel na něm snímač ? neprorazil ho někde někdo ? nevypadla z něj hadice nebo trubka ? je vzduchový filtr průchozí a správně nasazen ? neodešlo odvětrání ventilovýho víka ? Těsní filtr-box? Těsní dokonale i intercooler a EGR ? Není v té velké černé hadici která vede od turba spálená masa (koule) seškvařenýho oleje nebo jiná překážka ? Je turbo správně namontováno včetně nových těsnění ? Je propojen EGR ventil s parohy od výfuku ?
Podle mne funguje ta regulace na turbu naopak. Když jede volnoběh, tak by mělo být táhlo vevnitř a držet základní polohu = přivřené lopatky. A když se dostane nad 2800 otáček, tak má začít pomalu vyjíždět táhlo ven a regulovat nižší odpor lopatek vůči dostatku výfukových plynů, který ho pohání. Právěže když je špatná zatuhlá regulace, tak zůstane táhlo zaseklý uvnitř turba a nevyjíždí při vyšším výkonu ven, proto padá do nouzáku. Tady pokud po startu zajede dovnitř a po vypnutí vypluje ven, tak je tam něco špatně, vevnitř má totiž zůstat i po chcípnutí motoru = základní poloha turba, alespoň myslím.
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
Tak se pokusím popsat veškeré testy,je mi jasné že na to může mít vliv spoustu věcí,měřený podtlak za n75 je -0,55bar na volnoběh,dle vakuové pumpy je turbo na dorazu už při -0,45bar,na test měněna n75,váha,čidlo tlaku v sání,výměna všech hadiček,zapojení v pořádku,podtlak banka drží,a tlakové vedení je také v pořádku.
A ted to zajímavé,když připojím podtlak přímo na turbo,tak auto vůbec nemá výkon,ani ve vysokých otáčkách,zkoušel jsem jak podtlak auta,tak ho vytvořit vakuovou pumpou.Auto se začlo takto projevovat až po výměně turba,původní mělo zatuhlou regulaci,a vůbec netlačilo.
A ted to zajímavé,když připojím podtlak přímo na turbo,tak auto vůbec nemá výkon,ani ve vysokých otáčkách,zkoušel jsem jak podtlak auta,tak ho vytvořit vakuovou pumpou.Auto se začlo takto projevovat až po výměně turba,původní mělo zatuhlou regulaci,a vůbec netlačilo.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 473
- Registrován: 21 kvě 2008, 19:20
- Bydliště: šumava