Startér na 6Q 1.9Tdi Octavia1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

MirekX píše:Jeden takový startér jsem viděl, někdy start celkem dobrý a pak třeba u benzinky po chvíli málem nenatočil, první otočka hrůza a pak se vždy rozběhl. Dala se nová cívka, uhlíky, orovnán komutátor, namazáno atd (repas) a furt to samý tak šel do šrotu, dal se jinej starší a paráda.
A nenapadlo Tě někdy taky že to mohlo být stavem motoru ? Jak moc byl přidřený motor, tak rychle točil starter ? Stačilo mít starý ztuhlý olej v motoru v zimě a už se mu moc do práce nechtělo... Měl sem několik 1.9 rotaček i PDčka 3x a každej startoval jinak a měl jiný tempo i zvuk i chování. Třeba PD 110kw točilo rychle, ale brzy elektronika startér vypnula kvůli baterii a mazání. Tahle rotačka točí svým tempem, zvuk motoru je vysoký a běží tak trochu svérázně - sem tam něco zaklape, po chvíli už ani to ne...Někdy starter sotva rozpohyboval v zimě zmrzlý motor, jindy točil zcela normálně. Někdy bylo -6°chytil na drc, jindy bylo +6°a točil sem třeba 5-10 vteřin.
První rotačka ALH před 16 lety chytala i v -20°C na drc, ale jakmile se motor zahřál, aktivovala se emisní norma EURO 3 a bylo po zábavě. Motor při plném autě nejel skoro ani 130 po dálnici. To AGR s EURO 2 i za tepla (než se přehřeje chladič nasávaného vzduchu) tahá uplně jinak. Sice je v nižších otáčkách poněkud tupý, ale v těch vyšších kam se hrabe celý ALH, se svým VNT turbem, ostrou vačkou, vstřikovací lištou a permanentně sepnutým EGR ventilem, který motor vždycky udusil natolik, že sem míval občas problémy s daleko papírově slabšími auty. Ale když bylo potřeba, tak se dalo jezdit za 3.5 L / 100km.
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

jirius1 píše:Baterky beru od Exide a spokojenost.

Buďto seženu ejaky pěkný starší, nebo nové a uvidí se.
JJ, gelové a Li-onové Exide jsou super. V práci máme asi 19 dodávek a po vánocích nechytila ani jedna baterka, jediná EXIDE nastartovala a potom pomohla startovat i všem ostatním (offtopic)
Já taky kupuju s optickou vadou výměnou za starou baterku a nějaký vzhledový nedostatek mi pod kapotou nevadí a cena je taková, že za tu by v Auto kelly nikdo nesehnal ani baterii nejhorší od Starline na 2 zimy 45Ah max. (wallbash)
Ani 1000,- nestojí s povrchovou vadou, výměnou za starou baterku a zárukou klasickou na 2 roky. Je to v obci Kladno, autodíly Brejcha Štěpánská 1427, kdybyste někdo chtěli ušetřit a mít pořád zboží kvalitativně lepší, jak v těch velkých monopolech, které prodávají díly. Jednou jsem do dieselu nalil olej Starline a do 2 měsíců odešly zdvihátka (LOL) Bože, jak jsem mohl být tak naivní a šetřit zrovna na tom nejdůležitějším.
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Kendys_TDI píše:Třeba PD 110kw točilo rychle, ale brzy elektronika startér vypnula kvůli baterii a mazání.
Tak to jsem ještě opravdu neslyšel, zajímavá funkce.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“