A nenapadlo Tě někdy taky že to mohlo být stavem motoru ? Jak moc byl přidřený motor, tak rychle točil starter ? Stačilo mít starý ztuhlý olej v motoru v zimě a už se mu moc do práce nechtělo... Měl sem několik 1.9 rotaček i PDčka 3x a každej startoval jinak a měl jiný tempo i zvuk i chování. Třeba PD 110kw točilo rychle, ale brzy elektronika startér vypnula kvůli baterii a mazání. Tahle rotačka točí svým tempem, zvuk motoru je vysoký a běží tak trochu svérázně - sem tam něco zaklape, po chvíli už ani to ne...Někdy starter sotva rozpohyboval v zimě zmrzlý motor, jindy točil zcela normálně. Někdy bylo -6°chytil na drc, jindy bylo +6°a točil sem třeba 5-10 vteřin.MirekX píše:Jeden takový startér jsem viděl, někdy start celkem dobrý a pak třeba u benzinky po chvíli málem nenatočil, první otočka hrůza a pak se vždy rozběhl. Dala se nová cívka, uhlíky, orovnán komutátor, namazáno atd (repas) a furt to samý tak šel do šrotu, dal se jinej starší a paráda.
První rotačka ALH před 16 lety chytala i v -20°C na drc, ale jakmile se motor zahřál, aktivovala se emisní norma EURO 3 a bylo po zábavě. Motor při plném autě nejel skoro ani 130 po dálnici. To AGR s EURO 2 i za tepla (než se přehřeje chladič nasávaného vzduchu) tahá uplně jinak. Sice je v nižších otáčkách poněkud tupý, ale v těch vyšších kam se hrabe celý ALH, se svým VNT turbem, ostrou vačkou, vstřikovací lištou a permanentně sepnutým EGR ventilem, který motor vždycky udusil natolik, že sem míval občas problémy s daleko papírově slabšími auty. Ale když bylo potřeba, tak se dalo jezdit za 3.5 L / 100km.