Stránka 1 z 1
O2 FL CFHF chyba N18
Napsal: 27 čer 2020, 09:22
od OťasTDi
Je to Octavia 2 FL 2,0 TDi 81kw CFHF...chyba viz obrázek. Má čtyřmístné číslo, což je blbost, proto dávám fotku...auto cukne a rozsvítí se kontrolka...jinak ale jede i nadále pěkně....v akčních členech jsem zkoušel hýbat EGR, to je slyšet vrnět...Auto má najeto poctivých 100tis....že by tak rychle odešel ten ventil N18? a k čemu tam vlastně je, když egr je elektrické a kde se nachází...napadlo mě prověřit dráty nebo hadičky, jestli nejsou nakouslé od kuny...je někde u egr, takže ze spodu? Díky a omluvte mojí neznalost, tenhle motor ještě nemám úplně zmáknutý

Napsal: 27 čer 2020, 09:26
od Ladas
Elektronika klapky egr je jedna věc ale zkontroluj ovládání podtlakove baňky a případně jestli se hýbe měla by být na egru
Napsal: 27 čer 2020, 09:38
od anydraj
Nebo voda pod deklem EGR snimace.
Napsal: 27 čer 2020, 09:39
od OťasTDi
jasne udelam....a je tedy vzadu za motorem, cili ze spodu...
Napsal: 27 čer 2020, 09:45
od Rayx
Ten podtlak přes baňku ale řídí chlazení spalin, ne samotnou recirkulaci řízenou tím elektrickým N18.
No jestli se nepletu, to že se EGR hýbe neznamená, že mechanika je bez vůlí, taky může být to ovládací kolečko na táhle pro páku KO, nebo se to jen seká ... Jestli nesedí požadavek s realitou na nasávaný vzduch, tak pak EGR netěsní nebo se nehýbe tak jak má a problém bude ten převod ... A to pak i může pozice N18 sedět na 100% s požadavkem.
Ty nalítané km jsou jisté? Holt jestli to jezdilo po městě a krátký, tak si holt EGR odpracovalo svý ...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 403/001027
https://youtu.be/feDWdpwtO_8?t=671
https://youtu.be/KSmuJbMEgKo?t=65
https://youtu.be/32mkk6G6kw0?t=725
https://youtu.be/_DDpRH31gP4?t=67
P.S. - 4193 je v HEX to samý jako 16787 v DEC

Napsal: 27 čer 2020, 10:33
od OťasTDi
no rayx pekne jsi mi to popsal...no kazdopadne vecer az bude volny zvedak vlezu pod auto a omrknu to.....v nejfhorsim pripade tedy co.....cele egr za 10,5 tis? Km by mely byt poctive
Napsal: 27 čer 2020, 15:02
od Rayx
Otestuj to ještě jednou v akčních a koukej přitom na rozdíl na MAF požadavku a realitě, a pak budeš muset to EGR stejně asi sundat, nebo minimálně potrénuješ hadí ruce ...
Sundej pak ten plastovej deklík a prověř ten mechanismus. Má i jen vylejzat ten pin co drží to kolečko s ložiskem v táhlu, viz ten obrázek výše, a paradoxně prý jen na modifikovaných EGR s DQ suffixem (to pak řešila servisní akce s upraveným deklíkem, kde byla vymezená vůle, aby pin už nevylezl, taky takový kutilství přímo pro VAGiny

díl
03L 131 540),
nebo holt ložisko KO nebo se to jen tak zasralo, že se to seká.
Z ohledem na cenu práce a přístup k tomu bazmeku na motoru těžko radit, já bych pro sebe kutil a systém řešil opravou, cizímu ale spíš novej ...
EGR se tu docela řešilo, buď origo nebo od Wahlera
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=173955
Jo a plastovej hřeben uvnitř, to taky býval myslím problém a sjížděl se ...
někdo dělával nový zuby z kovu, nebo čína kit
https://www.ebay.com/itm/EGR-VALVE-COOL ... 3068156798
https://forum.skodahome.cz/topic/130189-egr-ventil/
Napsal: 27 čer 2020, 19:47
od OťasTDi
no ty vado....hele zitra to vyndam...informaci mam od vas vsech plno, tak napisu verdikt
Napsal: 28 čer 2020, 10:04
od OťasTDi
povylezly ten curacek.....objednavam tu krytku. Diky Rayx
Napsal: 28 čer 2020, 12:55
od Rayx
To by tam pak bylo pravděpodobně poslední EGR, kterejm to mělo povylejzat, kde ten šteft asi není pružinkový kolík a proto leze ven. Opravdu nedotažený návrh, ložisko co moc nevydrží, nezajištěný kolík ...
Napsal: 28 čer 2020, 14:05
od OťasTDi
ale jinak vse nadherne ciste, jak nove...vubec ne, jako na tech videich....asi tech 100 tis je poctivych
Napsal: 28 čer 2020, 14:32
od Rayx
No nevím, čistý EGR se 100tkm, to to spíš bylo nedávno měněný a nedali upravený kryt ...

Historii znáš, první majitel od nova nebo?
Napsal: 28 čer 2020, 15:04
od OťasTDi
prvni majitel a jediny byla firma, od ktere to znamy vykoupil...vetsinou firmy do staceni snad nejdou.....ale ona i vypada velice pekne
Napsal: 28 čer 2020, 16:41
od Rayx
Ne, těch 100tkm je OK, ale EGR už nemusí být původní, mohlo být vyměněný před prodejem, ale bez krytky

Však co jsem viděl info od kluků co to měněj v autorizákách, tak ono umí říct pápá i výrazně před 100tkm ...