i30 2014 1.6 Crdi 81kW, nezahájená regenerace
Moderátoři: šulda, Moderátoři
i30 2014 1.6 Crdi 81kW, nezahájená regenerace
Zdar, auto má najeto 130000km, nikdy žádný problém s DPF. Teď jelo cca. 150km okrsky, normální tempo, pak den stálo a zase ujelo 30km a rožla se kontrolka diag. na přístrojovce. Načteno China diagnostikou (bylo to v zahraničí) a výpis chyb je na obr. 1. Chyby vymazány.
Po cca. dalších 25km se to rožlo znov. Zůstala tam ovšem už jenom chyba P0473 Pendling. Už jsem to nemazal a jel do autorizáku na SK.
Ten překontroloval kabely na kunu, údajně OK, načetl chyby a oznámil, že je zarvané DPF. 600km se nepustila regenerace. Nebyli schopní říci proč. Chtěli pustit servisní regeneraci, ale nešlo to. Prý už moc zabetonované. Viz. obr. 2. Řekli, ať tomu dám pořádný kouř a snad se regenerace zapne. Prvních 50km to dostalo pohulit a pak jsem jel dále 150km, chyba se neobjevila.
Nenapadá někoho, proč se nechtěla zapnout regenerace. Auto jezdí vesměs okrsky a dálnice, nepatřím k nejpomalejším, ale zároveň to neženu jak nadmutou kozu. Díky
Po cca. dalších 25km se to rožlo znov. Zůstala tam ovšem už jenom chyba P0473 Pendling. Už jsem to nemazal a jel do autorizáku na SK.
Ten překontroloval kabely na kunu, údajně OK, načetl chyby a oznámil, že je zarvané DPF. 600km se nepustila regenerace. Nebyli schopní říci proč. Chtěli pustit servisní regeneraci, ale nešlo to. Prý už moc zabetonované. Viz. obr. 2. Řekli, ať tomu dám pořádný kouř a snad se regenerace zapne. Prvních 50km to dostalo pohulit a pak jsem jel dále 150km, chyba se neobjevila.
Nenapadá někoho, proč se nechtěla zapnout regenerace. Auto jezdí vesměs okrsky a dálnice, nepatřím k nejpomalejším, ale zároveň to neženu jak nadmutou kozu. Díky
přesně tak pořádný karate a je to
teď mám od kamošky P307 1.6Hdi klasika ucouraná, 2km tam, 4km tam, popojet k obchodu, na poštu...svítí trojůhelník a píše to zanesení DPF,jel jsem s tím ráno do práce, jak jsem jí dal ceres tak za mnou byla černá stěna, to jsem fakt nečekal takovej hulan, pak to ještě pokuřovala černě, asi po 15km už nic, na dálnici jsem ji držel 15 minut na trojku 4500ot, kontrolka zhasnula, auto jede jak víno...
teď mám od kamošky P307 1.6Hdi klasika ucouraná, 2km tam, 4km tam, popojet k obchodu, na poštu...svítí trojůhelník a píše to zanesení DPF,jel jsem s tím ráno do práce, jak jsem jí dal ceres tak za mnou byla černá stěna, to jsem fakt nečekal takovej hulan, pak to ještě pokuřovala černě, asi po 15km už nic, na dálnici jsem ji držel 15 minut na trojku 4500ot, kontrolka zhasnula, auto jede jak víno...
Správná kůra, i doktor mnohým lidským lenochům doporučuje, hlavně POHYB..roman1648 píše:přesně tak pořádný karate a je to
teď mám od kamošky P307 1.6Hdi klasika ucouraná, 2km tam, 4km tam, popojet k obchodu, na poštu...svítí trojůhelník a píše to zanesení DPF,jel jsem s tím ráno do práce, jak jsem jí dal ceres tak za mnou byla černá stěna, to jsem fakt nečekal takovej hulan, pak to ještě pokuřovala černě, asi po 15km už nic, na dálnici jsem ji držel 15 minut na trojku 4500ot, kontrolka zhasnula, auto jede jak víno...
nepropadat panice...
Někde jsem vyčetl, že když jde motor při regeneraci do velké zátěže, tak se regenerace přeruší ve prospěch většího výkonu motoru, který je jí regenerací ubírán. V tom manuálu dále bylo i to, že pokud probíhá regenerace, je lepší po dobu jejího průběhu vypnout klimatizaci a dále pokud se ti rozsvítí kontrolka DPF z důvodu dříve neúspěšných regenerací, tak radí jet 15 minut na 3. rychl. stupeň cca 60 km/h, což u dotyčného auta bylo cca 3 tis. ot/min.
Někde byl článek od Vaculíka na toto téma. Bylo tam něco ve smyslu, že regenerace nejlépe proběhne okolo 2500-3000 ot/min. při konst. rychlosti.Bravomv píše:Někde jsem vyčetl, že když jde motor při regeneraci do velké zátěže, tak se regenerace přeruší ve prospěch většího výkonu motoru, který je jí regenerací ubírán. V tom manuálu dále bylo i to, že pokud probíhá regenerace, je lepší po dobu jejího průběhu vypnout klimatizaci a dále pokud se ti rozsvítí kontrolka DPF z důvodu dříve neúspěšných regenerací, tak radí jet 15 minut na 3. rychl. stupeň cca 60 km/h, což u dotyčného auta bylo cca 3 tis. ot/min.
Ne, EGR už se pak neprověřovalo. Ty chyba se tam už po smazání neobjevila.
Jde udělat nějaký test EGR přes diagnostiku, něco jako akční člen?