Fabia 1.9 tdi 96kw RS malý výkon velká spotřeba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

chyba404 píše:sky59: no já nevím, ale jsou na tu firmu dobré ohlasy... Asi bych je úplně tak neodhazoval.
Turbo natlačí, ale až ve vyšších otáčkách,.pokud dobře chápu?ve spodních otáčkách nedává.
.
Hlavny problem je, ze sarkan nejede

Ani nemoze, lebo RJ nemoze nastriekat palivo ked Dmap ukazuje v tabulkach na male davky

RJ riesi dilemu, co robit? Zvysit Dmap a teda aj viac paliva? Ale naco, ked turbo dava dost vzduchu aj pri malom Dmap?

Treba RJ pomoct v rozhodovani: slapol si na plyn, tak pridam Dmap aby bol vzduch a k tomu patricne aj palivo

Auto nezadymi, vsak?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24

Příspěvek od chyba404 »

sky59: jen při nastartování vyletí bílej dým, jinak za jízdy jsem si niceho nevsiml, ani zadní nárazník není nijak okouřený.


optimista: tady je ten log do kopce. Čas 13.46 je začátek logu na 4ku. Do 1500 ot. lehká noha, od 1500 ot. je plný plyn. pak jsem nechal dojizdet motor a vyradil na neutral a zastavil. U konce logu je videt ze naskočí váha vzduchu ze 300 na 400??

https://uloz.to/file/2so7ieBHPq7d/log-0 ... akopec-csv
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Pri 60 sekunde ked si dal nohu z plynu tak sa vstrekuje 0, co dava zmysel, zmysel nedava, ze MAP je prefuknuty az do 67 sekundy o 50%!
Jednotka sice skokom znizila Dmap na 38%, ale kedze je kratke tiahlo tak turbo tlaci ako sproste, nakoniec musi zist az na 21% aby sa znizil MAP na ziadanu hodnotu 1000

Pri tych 38% malo turbo tlacit na priblizne 1000 a nie 1500, nie je zladene s motorom, ja viem, opakujem sa :)

Preco je tam v datach skok o 67 sekunde?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24

Příspěvek od chyba404 »

sky59: takže dle tebe se bude muset doladit táhlo tak, aby dobře spolupracovalo s motorem?
Je tam skok, protože jsem vyřadil na neutral a zastavil - jestli myslíš tohle :).
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Děláš ze sebe odborníka, vymýšlíš nové testování motoru namísto výrobcem předepsané zkoušky, přepočítáváš a porovnáváš jeho logy s Tvými i když nejsou prováděny za stejných podmínek a přitom Ti nejsou jasné základní věci. Měls jít raději do nějakého výzkumáku, kde od Tebe nevyžadují žádné výsledky, ale můžeš tam bádat.
RJ riesi dilemu, co robit? Zvysit Dmap a teda aj viac paliva? Ale naco, ked turbo dava dost vzduchu aj pri malom Dmap?
Treba RJ pomoct v rozhodovani: slapol si na plyn, tak pridam Dmap aby bol vzduch a k tomu patricne aj palivo

ŘJ motoru neřeší žádné dilema. Šlápneš pořádně na plyn. ŘJ vidí kolik bys chtěl paliva a pokud toto požadované množství není vyšší než je omezení z hlediska kouřivosti nebo z hlediska kroutícího momentu /hodnoty datového pole ŘJ podle použitého "softu"/, tak toto požadované množství nařídí vstříknout do motoru. V opačném případu vstřikne pouze tu nižší hodnotu z těchto dvou omezení. Zároveň s přidáním plynu ŘJ nepřidá D map /nezvýší procentní hodnotu ventilu omezení tlaku turba/, ale sníží . Větší podtlak přestaví nastavovací lopatky blíže k sobě. Motor tak vyfukuje větší množství spalin přes zmenšený mezilopatkový prostor a rychleji roztočí turbodmychadlo, které zvýší plnící tlak a váha pak zaznamená větší množství vzduchu vstupujícího do motoru. Úměrně k tomuto narůstajícímu množství vzduchu nařídí ŘJ vstřikovat i více paliva. Teprve až skutečný tlak turbodmychadla dosáhne požadovaný, tak ŘJ zvýší D map, aby do motoru nešlo vice vzduchu než je zapotřebí.
Z poslednych dvoch obrazkov pri 2500 a 3000 bol uz vykon dostatocne velky aby egr bolo trvale zatvorene, ale ja tam vidim asi velky problem v tom, ze ked mas konstatne otacky a je ustaleny stav, tak preco MAF dava take nezmyselne skakajuce hodnoty!? Je zly MAF alebo turbo zrychluje/spomaluje bezdovodne? Zla regulacia?
Kommand na turbo je k dispozicii? Ze co vlastne od turba ziada RJ, ci ta nepozaduje od turba hluposti, mylim ze je to signal na N75 alebo ako sa vola ten prevodny ventil z elektrickeho signalu na podtlak

MAF na těchto obrázcích nedává nesmyslné skákající hodnoty, ale takové, které odpovídají zatížení motoru /pohybu plynového pedálu/. MAF je dobrý a turbo také.
Peslední log /na čtyřku s plným plynem od 1500 ot. /je správný a dostatečně vypovídající. Ukazuje, že repas turba je v pořádku a táhlo baňky není moc krátké. Lze také předpokládat, že i turbo před repasem nebylo příčinou nízkého výkonu motoru.
Pri 60 sekunde ked si dal nohu z plynu tak sa vstrekuje 0, co dava zmysel, zmysel nedava, ze MAP je prefuknuty az do 67 sekundy o 50%!
Jednotka sice skokom znizila Dmap na 38%, ale kedze je kratke tiahlo tak turbo tlaci ako sproste, nakoniec musi zist az na 21% aby sa znizil MAP na ziadanu hodnotu 1000

Tohle již ani nemá cenu komentovat. Svědčí to o tom, že sky59 je úplně "mimo mísu".
Já bych hledal problém v utěsnění vstřků. Nepřibývá Ti hladina oleje. Případně čerpadlo nebo vstřiky.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

chyba404 píše:sky59: takže dle tebe se bude muset doladit táhlo tak, aby dobře spolupracovalo s motorem?
Je tam skok, protože jsem vyřadil na neutral a zastavil - jestli myslíš tohle :).
Je to moje vnutorne presvedcenie, tiez nemozes dat hociake turbo, RJ ho nedokaze komplet uriadit, ona ho iba "doladuje"

Pekne to vidiet ma mojom aute, dam plny plyn a od toho okamihu sa Dmap meni iba o +5%

Neviem aky je tam pristup, ale ak by si sa do toho pustil treba zodpovedne "zaarchivovat" ako to bolo, foto, omerat, a aj s farbou oznacit, ja by som ho predlzil aj o 10% zdvihu, nech sa uvidi ucinok,
Lebo tak bude potom musiet RJ viac potiahnut tiahlo a to chceme
Aby Dmap bolo vyssie, lebo tebe konci na 60% mne na 70%, a to ti este sj prefukne
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

prka píše:Děláš ze sebe odborníka,................
Kde si bol doteraz? A ten Dmap mas akosi domotany, pozri si logy mojho auta
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24

Příspěvek od chyba404 »

sky59: do toho opravenýho turba se mi fakt moc vrtat nechce. Už jen to že předtím to nejelo a po opravě taky ne a bylo to úplně stejný ten projev auta.

Prka: myslíš čerpadlo jako podávací nebo tandemové?
Utěsnění vstřiku a samotné vstřiky bych nechal asi jako poslední možnost + vstřiky na stolici.
Hladinu oleje zkontroluji.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

rozumiem, a pisal si o velkej spotrebe, auto nedymi takze robis za sebou ciaru? alebo aspon by musela byt nafta po celom motore a aj pod autom?
nic si si nevsimol? 2L vyliate na 100km musi byt poznat
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1366
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

sky59>> Opravdu je nutný citovat každou monstróznost? Lidi fakt nejsou tak blbý aby nechápali vo co gou.
Člověk se pořád učí.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

chyba404: Podle všeho co jsi zde uvedl bych to typoval na netěsnost v uložení vstřiků. U těchto motorů to bývá častý problém i když se jen dávají nové O kroužky. Část paliva tak místo do motoru stéká do oleje. Motor pak hůře startuje a po startu to zahulí bíle, protože vstřikované dávky paliva jsou nižší než by měly být a z počátku nedochází k vznícení ve válcích. Navíc před opravou hlavy nebyl žádný problém.
Protože se kromě zhoršení akcelerace a snížení výkonu také výrazně zvýšila spotřeba, ukazuje to na palivový problém. Když totiž pouze nedostatečně tlačí turbo, tak se spotřeba při fabrickém "softu" může zvýšit jen o nějaké deci a ne o litr nebo více. Předpokládám, že Ti výfukové plyny neutíkají někde před turbem.
Pokud bych kontroloval čerpadla, tak obě.
I když to s tímto standardním softem dáš do pořádku, tak už Ti to určitě nepojede jako když jsi tam měl ten čip. Tam Ti to festovně přeplňovalo a vstřikované množství v ot. kolem max. kroutícího momentu bylo 70 mg, zatím co u fabrického je to jen kolem 54 mg.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

šulda píše:sky59>> Opravdu je nutný citovat každou monstróznost? Lidi fakt nejsou tak blbý aby nechápali vo co gou.
Co si sulda?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

chyba404 píše:sky59: do toho opravenýho turba se mi fakt moc vrtat nechce. Už jen to že předtím to nejelo a po opravě taky ne a bylo to úplně stejný ten projev auta.

Prka: myslíš čerpadlo jako podávací nebo tandemové?
Utěsnění vstřiku a samotné vstřiky bych nechal asi jako poslední možnost + vstřiky na stolici.
Hladinu oleje zkontroluji.
Tak nejdříve zkontroluj "vstřiky" nepřímo, pomocí VAG. Při zahřátém motoru se při volnoběhu podívej do skupiny měřených hodnot č.13, kde jsou korekce pro udržení pravidelného chodu. Max. povolené hodnoty jsou +- 2,8 mg. Nebo sem dej screen.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24

Příspěvek od chyba404 »

sky59: nikdy jsem pod autem naftu nenašel. Jen je trocha potečený motor, nejspíš zespod tandemu.

prka: tím myslíš že může být problém v uložení vstřiků? Že by už byly dost vymačkané?
Myslím že i před opravou hlavy to trošku zakouřilo bíle po startu, ono už i ta spotřeba nebyla občas úplně cajk. Musel jsem mít dost lehkou nohu na tu spotřebu 6.5...
Nene výfukové plyny neutíkají, to se už kontrolovalo 2x.
Jo s tím počítám že už to nepojede jako s chipem, i když ono to pořádně nejelo ani s ním. Hlavně chci navrátit ten výkon a tu spotřebu...


Už jsem kdysi zkoušel ty vstřiky, mám 2 screeny.

Obrázek
Obrázek
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

To jsou ty staré dva screeny ? Jak staré ? Před opravou hlavy nebo po ní ? Musíš se vyjadřovat přesně ! Jak jsem psal, tak netěsnost může vzniknout hned po nasazení, když se "žvejkne" některý z O kroužků nebo časem. Bývají dokonce poškozeny i šachty, které se pak musí opravovat /nepomůže ani přetěsnění novými O kroužky/. Dej sem aktuální screen.
Pokud by takto vypadal i aktuální screen, tak to není zaručená zpráva o tom, že jsou vstřiky v pořádku. Ukazuje pouze rozdíl mezi rychlostmi otáčení klikové hřídele po vznícení paliva v jednotlivých válcích a na základu toho přidané nebo ubrané opravné množství paliva. Budou-li teoreticky stejně netěsné, přicpané nebo opotřebené všechny vstřiky, stejně zapečené kroužky všech válců, stejně netěsné ventily všech válců atd, tak budou hodnoty jednotlivých válců i nulové a stejně motor nebude mít výkon. Tento blok hodnot je užitečný zejména v případu, že nějaký problém je pouze v jednom válci a jeho hodnota přesahuje maximální povolenou.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“