Fabia 1.9 tdi 96kw RS malý výkon velká spotřeba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24

Fabia 1.9 tdi 96kw RS malý výkon velká spotřeba

Příspěvek od chyba404 »

Zdravím,
potřeboval bych pomoci, nevím si rady.
Motor táhl pěkně odspodu, dlouhodobá spotřeba cca 6,5. Jenže mi prolínala voda mezi válcem a hlavou - nechala se srovnat hlava a zaškrabat blok motoru (auto cca měsíc stálo). Složilo se to celé zpět tak jak to bylo a je problém v tom, že motor začíná lehce tahat až kolem 1800, větší nástup je až v 2000-2200 otáčkách, pod 1700 je to strašně líný a vím, že to takový nebylo. Zároveň mi PP ukazuje dlouhodobou spotřebu kolem 9.
Rozvody nastaveny na přípravky- diag. ukazovala -0.5°, pak se to doladilo na 0°.
Natankovaná nová nafta na benzině. Vyměněn palivový filtr, vzduchový filtr, váha vzduchu. Vyzkoušen jiný magnetický ventil a senzor tlaku sacího potrubí - žádná změna.
Mám takový jeden postřeh - na volnoběhu je požadovaný plnící tlak cca 1060 mbar, skutečný je 1030, ale občas jakoby zeslabí turbo a spadne to na 980 +/- (jde to slyšet)

Za každou pomoc budu rád.



Přikládám graf - akcelerace z 1000 do 3500 ot. (3. převodový stupeň)Obrázek
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Chtělo by to změřit podtlak u turba a podívat se zda není regulace seklá .
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24

Příspěvek od chyba404 »

Regulace chodí, nezadrhava se.
Je nějaký návod jak změřit ten podtlak?
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

T kus u baňky a hadičku do kabiny a podtlakovou pumpičku.Za jízdy sleduju regulaci ventilu a podtlak tam je vidět jak si odpoušti od -0.7 bar když dosahne požadavku.
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24

Příspěvek od chyba404 »

Ok hned jak bude čas tak to vyzkouším.
Když to bude ok, co to znamená? Můžou to zavinit i vstřiky?
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Vysoký těsnění pod hlavou.
Oct asv 2000, DieselPower
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24

Příspěvek od chyba404 »

Nene měřili jsme přesahy pístů (nejvíc jsem naměřil 1,05) a vycházelo to akorát na dvojku těsnění (ta je od 1,01 do 1,10).

Předtím tam bylo největší těsnění jen kvůli tomu aby předchozí majitel skryl nerovnost bloku a hlavy a mohl to prodat. A já naletěl a projevilo se to po cca 10k km. A jezdilo to tak v pohodě.
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Takže tam bylo vysoký, chodilo to dobře. Vyměnilo se za nižší a najednou to chodí blbě.
Jaký jsou komprese teda?
Oct asv 2000, DieselPower
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24

Příspěvek od chyba404 »

Hned jak bude možnost tak to zkusíme změřit. Teď čekám na manometr, abych mohl změřit ten podtlak turba.
geo píše:T kus u baňky a hadičku do kabiny a podtlakovou pumpičku.Za jízdy sleduju regulaci ventilu a podtlak tam je vidět jak si odpoušti od -0.7 bar když dosahne požadavku.
Tak jsme to zkoušeli. Při volnoběhu ukazuje cca -0.6 bar. Za jízdy to všelijak lítá, tomu už moc nerozumím. Popřípadě můžu nahodit video z jízdy.
Ještě jsme zkusili podtlak u tandem. čerpadla a tam to kolísá mezi -0.9 až -0.92, nedrží to jednu hodnotu. Když to chcípnu, podtlak se neudrží a hned to klesá. :)

Tady je kdyžtak video z jízdy s měřením podtlaku turba.
Jestli by byl někdo ochotný mi k tomu něco říct... Jestli je to ok nebo málo? :? :?

https://youtu.be/l6fKWt2PcWc
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24

Příspěvek od chyba404 »

Neví nikdo? :? :? :?
ještě doplním: repas turba, vyměněny tlakové hadice, podtlakové hadičky, zkušební jízda bez katu - a furt nic.
Popř. mám logy, kdyby někdo uměl vyčíst.

auto nedokáže ani zahrabat, předtím úplně v pohodě.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Po chcípnutí se musí podtlak udržet v hadičkách,někde netěsní.
Jinak kontrola snad všeho,na tom se udělalo tolik věcí tj. tolik možných chyb.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24

Příspěvek od chyba404 »

Podtlak po chcipnuti nakonec drží. Bylo to manometrem, když jsem do něj drcl, tak utekl podtlak. Teď když to vyzkouším tak se podtlak drží dlouho.

Všechny ty věci se dělaly po tom, co se zjistilo, že to nejede tak jak má. Takže tyhle věci bych zrovna vyloučil.
Jediný co nás napadá jsou vstřiky.
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 729
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Když jsi dělal hlavu čistil jsi špičky na vstřikach???
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24

Příspěvek od chyba404 »

Nene. Jen se vyhodily ven, do sáčku...zpátky s novým těsněním a to bylo vše.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Re: Fabia 1.9 tdi 96kw RS malý výkon velká spotřeba

Příspěvek od sky59 »

chyba404 píše: Přikládám graf - akcelerace z 1000 do 3500 ot. (3. převodový stupeň)Obrázek
vsak aktualna hodnota mnozstva vzduchu sa ani len trochu nepodoba na pozadovanu?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“