Fabia 1.9 tdi 96kw RS malý výkon velká spotřeba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
prka: jsou to screeny staré asi 2 měsíce. Každopádně udělám aktuální ať v tom je jasno.
Hladinu oleje jsem kontroloval - přijde mi v normálu - ani moc ani málo.
Mohl bys mi poradit jak zkontrolovat to tandemové čerpadlo? Kam napojit hadičku s tlakoměrem?
Pája, prka: kompresi budu zkoušet příští týden zároveň s těma čerpadlama. Určitě dám pak vědět.
Hladinu oleje jsem kontroloval - přijde mi v normálu - ani moc ani málo.
Mohl bys mi poradit jak zkontrolovat to tandemové čerpadlo? Kam napojit hadičku s tlakoměrem?
Pája, prka: kompresi budu zkoušet příští týden zároveň s těma čerpadlama. Určitě dám pak vědět.
Ano, tlak čerpadla se měří na místě, který ukazuje šipka. Je tam závit. Tlak by měl být při 1500 ot. min. 3.5 baru a s otáčkami roste na max. 7.5 bar při 4000 ot. Tlak podávacího čerpadla je jen malý / 0,5 bar/. Mělo by dodávat min. 2 l paliva za minutu při napětí 12,5 V.
Pokud by se zvyšovala hladina oleje, tak by byla netěsnost i u horního O kroužku vstřikovače. To už by byly i problémy se spouštěním.
Pokud by se zvyšovala hladina oleje, tak by byla netěsnost i u horního O kroužku vstřikovače. To už by byly i problémy se spouštěním.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
prka: Tak jsme zkoušeli ten tlak čerpadla. Tu je odkaz.
https://www.youtube.com/watch?v=1IvLYRg7bRg
Na začátku volnoběh, potom na těch 1500 a pak náběh až do 4000 ot.
Komprese je v plánu zítra.
https://www.youtube.com/watch?v=1IvLYRg7bRg
Na začátku volnoběh, potom na těch 1500 a pak náběh až do 4000 ot.
Komprese je v plánu zítra.
Jestliže kompresní tlaky a čerpadlo jsou v pořádku, tak zbývají pouze dvě možné příčiny. Tou první a nejpravděpodobnější se zdála být netěsnost v uložení vstřiků, když jsi uvedl, že po opravě auto najednou "nejede" a má velkou spotřebu. Podle uvedených starších hodnot sk.13 /aktuální jsi zatím neuvedl/ a informace, že oleje nepřibývá a šachty jsou v pořádku, to na nějakou výraznou netěsnost některého ze vstřiků nevypadá. Druhou možnou příčinou jsou "vadné vstřiky". Napovídá tomu porovnání tvého posledního logu max. akcelerace na čtyřku po rovině s logem stejného motoru na čtyřku po rovině. Tvůj motor dostává evidentně výrazně méně paliva, protože jeho akcelerace od 2000 do 3500 ot. je o 2sec. delší i když hodnoty vstřikovaného paliva a skutečného středního plnicího tlaku obou motorů jsou téměř totožné. Porovnání akcelerace až od 2000 ot. bylo provedeno proto, aby bylo zřejmé, že špatná akcelerace zejména z nízkých ot. není vinou turbodmychadla, ale vinou "paliva". Nad 2000 ot. mají totiž oba motory požadovaný plnící tlak a dostatečné množství vzduchu na váze.
Jediné řešení tedy je v otestování vstřiků.
Jediné řešení tedy je v otestování vstřiků.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Auto nedymi, a ma vyssiu spotrebu o cca 3L /100km, to nie su "drobatka" to sa niekde musi stracat? Kde ked to nedymi?prka píše:Jestliže kompresní tlaky a čerpadlo jsou v pořádku, tak zbývají pouze dvě možné příčiny. Tou první a nejpravděpodobnější se zdála být netěsnost v uložení vstřiků, když jsi uvedl, že po opravě auto najednou "nejede" a má velkou spotřebu. Podle uvedených starších hodnot sk.13 /aktuální jsi zatím neuvedl/ a informace, že oleje nepřibývá a šachty jsou v pořádku, to na nějakou výraznou netěsnost některého ze vstřiků nevypadá. Druhou možnou příčinou jsou "vadné vstřiky". Napovídá tomu porovnání tvého posledního logu max. akcelerace na čtyřku po rovině s logem stejného motoru na čtyřku po rovině. Tvůj motor dostává evidentně výrazně méně paliva, protože jeho akcelerace od 2000 do 3500 ot. je o 2sec. delší i když hodnoty vstřikovaného paliva a skutečného středního plnicího tlaku obou motorů jsou téměř totožné. Porovnání akcelerace až od 2000 ot. bylo provedeno proto, aby bylo zřejmé, že špatná akcelerace zejména z nízkých ot. není vinou turbodmychadla, ale vinou "paliva". Nad 2000 ot. mají totiž oba motory požadovaný plnící tlak a dostatečné množství vzduchu na váze.
Jediné řešení tedy je v otestování vstřiků.
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
to nedava zmysel, bavime sa o 3L navyse proti normaluprka píše:Motor dostává stále chudou směs a proto spotřeba stoupá.
vies si predstavit vyliat niekam skoro plny poldecak kazdy kilometer?!
uz vyssie som napisal ze to by musela byt ciara na ceste za autom aj ked ktosi chytry sa na tom pokusal "pobavit"...
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
a jedna sa o realnu alebo pocitacovu spotrebu?chyba404 píše:Na to stejný jsem se chtěl taky zeptat. Žere to a nafta asi aji někam mizí - ukazatel paliva klesá a přece to jen nechce jet?
Jde nějak poznat na zhavickach směs? Všechny byly černé až na jednu na třetím válci která byla z půlky černá a druhá půlka do cihlové barvy, až skoro do bílé.
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km