Grand Vitara 2,0TD 64KW r.v 1998. RF-mazda motor

Moderátoři: šulda, Moderátoři

RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Grand Vitara 2,0TD 64KW r.v 1998. RF-mazda motor

Příspěvek od RAPIDmen »

Ahojte,v skratke majitelovi začalo vyvarat vodu jazdil stale...potom ked to netahalo som to dostal, V sktratke husty biely dym z vyfuku, vodna pumpa zlomena hriadelka (čiže preto to aj prehrialo) a k problemu na hlave su nad dvoma valcami dve pukliny mezi ventilami ,zhodou nahod 2 a 4 valec bolo na dne piesta mokre ..a na 1 a 3 krasne suche sadze čiže muselo to len tiect tade do spalovania a probelm je ten že ako kolvek zhanam hlavu na tento model každa ma puklinu medzi ventilami...Tesnenie podhlavou čo tam bolo som strašne chcel najst volaky defekt ale nič :/ ostava už len ta hlava čo navrhujete DakujemObrázek
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Prasklina jako taková nevadí, pokud není až do vody. Tohle mívávaly předkomůrky často, proto je třeba hlavu před montáží natlakovat a to u specialisty horkou vodou, aby byla jistota..Ale poptal bych se na foru Mazda, jak je to přesně u tohoto motoru. Samozřejmě už jen uvaření motoru je důvodem k pečlivější kontrole nejen hlavy, ale i bloku ...
nepropadat panice...
Kubi
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 10 čer 2013, 21:16

Příspěvek od Kubi »

Zdravím,
Ja mám skoro rovnaký motor v Kia Sportage 2,0TD 61KW, tiež som to uvaril v teréne, tlakovalo to do vody dosť. Mechanik zhodil hlavu, blok rovny, hlava nepraskla len ju pokrutilo jak hada. Zrovnal hlavu, nove tesnenie, auto naštartoval pred dielňou, netlakovalo, tak mi to odovzdal. Prva jazda a vyvrela mi voda, netlakovalo ale varilo. Takže som vybral chladič von, zabity na smrť takže novy (dosť problem zohnať, neviem jak je to u Vitary) zablokoval som viskospojku natvrdo, novy termostat a všetko poskladal. Odvtedy pokoj, dávam tomu pekne vyžrať v teréne aj po ceste s vozíkom naloženým (staviam dom) a no problemo. Od tej doby tri rôzne Sportage v mojom okoli, rovnaky problem, tlakuje a vari voda, kym nevymenili chladič a visko natvrdo tak furt problem. Toto radim každemu keď s tym chce mať pokoj. Uvidiš jak to bude u Vitary ale čakal by som rovnaky kolobeh problemov.
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, často se řeší jen následek a ne příčina. Vždy se musí ověřit, zda chladič funguje, jak má, musí být nejen celý teplý , ale je dobré, což jsem dělal, tam kde to šlo, že jsem vykopl thermostat a auto pořádně prohřál , zkontroloval úniky a u starších aut namontoval thermostat , který otvíral podstatně dříve. Předkomůrka je na rozdíl od přímého vstřiku citlivá, vytváří hodně tepla, které musí pryč. Ale je fakt, že závada hází vodu nebo voda v oleji není dobrý kšeft,jak se často zdá..
nepropadat panice...
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

tak nakoniec som objednal novu hlavu Ashika za 330e na SK eshope ..tu bo probelm že bola mrtva vodna pumpa, termostat som kupil new značkovy wahler . vdaka za info ked budem mat skušobne jazdi tak posvietim si aj ja chladic.
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

ahojte kupil som novu hlavu su ku nej misky pod vstreky vid foto a otazka neviem či ide pod misku aj tes.podložka na starejhlave su total zapečene a nejdu von tak neviem či tam je .. čiže mezdi nerez misku a hlavu, medzi misku a vstrekom samozrejme bola podložka vid fotoObrázek
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ta miska měla uvnitř tepelnou plechovou ochranu nebo je uvnitř konická?
moc si tohle nepamatuji, ale mám zato, že podložka pod ní není. Je s přesahem v hlavě. Když ji strkáš do hlavy, jde tam volně? Ten spodek se totiž moc nevyndaval, ale u té Sportage plechová ochrana byla..
nepropadat panice...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ta miska měla uvnitř tepelnou plechovou ochranu nebo je uvnitř konická?
moc si tohle nepamatuji, ale mám zato, že podložka pod ní není. Je s přesahem v hlavě. Když ji strkáš do hlavy, jde tam volně? Ten spodek se totiž moc nevyndaval, ale u té Sportage plechová ochrana byla..
nepropadat panice...
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

tak nakoniec mi kamarat ppozrel katalogu a ide podložka aj pod misku nikde som taku nekupil tak som včera bežal do mesta kupit najbližšie tomu a pilnik a prisposobil vstreky nefučia skušal som jarovej vody rozprasovacom nafukat a pohode.. čiže podložka išla aj pod vstrek a aj pod misku a hlavu
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A pod tu trysku jsi dal její tepelnou ochranu, takový plechový promáčklý kroužek?
nepropadat panice...
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

ano ano. presne ako piše promačkli kružek išiel medzi trysku a misku asppon viem na čo to služi lebo mi to nedopinalo ale ako som to rozobral tak som to aj poskladal tak dufam že bude fajn auto už je premavke konečne po mesiaci (noteeth)
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

:) tak to je dobře, jinak by tryska teplem odešla..
nepropadat panice...
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

čaute, GV 64kw 2,0TD... zdochla nešla naštartovat mraz rano velky,,..dotiahnuta ,vymena palivaka bol tam humus riadny + ladu.
Povymene filtra a odvzdušeneni na drc štartuje hned ..ale ide vytočit len do 1500-2000ot viac nejde ani na vlnobehu ,,doprovodna kontrolka žiadna tam nesvieti.skušal som bežne pozerat podtlakove hadičky a odpoajat štekre a jadzit ale žiadna zmena..všimol som si že nechodi regulacia turba nepohne ju na volnobeh a zapati ked vytočim na 2K rpm ani pol mm.. ma to daku ochranu tento motor proti prefuknutiu turba alebo pri 2K ešte turbo nenatlači dostatok ? pojdem asi po tom turbe alebo vaše napady ? DAkujem.
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Máš to v teple ? Nebude to někde zamrzlý pod autem nebo v nádrži puding ?
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

tiež som myslel že to fest zamrzlo bolo dva dni u nas -16°C a cez den minus 6..ale dva dni garaži a stale bieda..zistil som že ked odpojim baterku a o minutu pripojim motor ide vytočit ako dabel už ., Bol som to previst po dvoch dnoch statia teplej vykurovanej garaži..a super ide vracam sa naspat pridam tomu nech to vyfuka pavučiny lebo majitel vačšinou do 2500rpm max beha...a zrazu utlm auto padlo s vykonu a zase to šlo točit iba do 1500otačok aj na volnobeh bez rychlosti...Nakoniec som zhodil EGR chcel vyčistiti bolo čiste(bolo už zaslepene tak preto ta čistota) banku turba pretlakovu som rozhybal rukou na koncove dorazy,hadičky čo boli vytvrdene a čo sa mi nezdali na tych solenoidoch čo otvara milion veci na tom motor je ich tam hadam 6 som pomenil hadičky a davam tomu pričinu hlavnu ,,Boost ventil/ Map je napojeny hadičku zo sania..vyumyval som ho čističom klapiek a v usti natrubku na sani bolo total maglajz ..od vtedy to ide ako žihadlo a dokonca počut viac turbo hvizdat a ma to o podstatne lepši zatah ( pred tym to bola celkom zdochlina) čiže Ten Boost senzor tam davam priičinu ..inak vyblikal som potom ked to jazdilo som sa naučil kontrolku žhavenia napisalo č. 12 teda vyblikalo čo je v tabulkach bez chyb :)
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
Odpovědět

Zpět na „Suzuki“