ford transit - odeslo uz 3 turbo

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Nemá ten motor v přívodu oleje k turbu v trubce, nebo hadici sítko? Tohle měly určitě Peugeoty/Citroeny některé HDi a snad i Fordy. Sítko se časem zakarbonovalo a ucpalo, turbo pak nebylo pořádně mazané a odešlo. Dalo se nové a světe, div se, ale odešlo po pár km zase. Takže vyhodit sítko a bude to ok. I značkové servisy Peugeot to tak dělaly. Jinak žádné šponky, nebo jiný hrubý bordel by se k turbu dostat neměly, protože je před turbem olejový filtr.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

pepe276 píše:Nemá ten motor v přívodu oleje k turbu v trubce, nebo hadici sítko? Tohle měly určitě Peugeoty/Citroeny některé HDi a snad i Fordy. Sítko se časem zakarbonovalo a ucpalo, turbo pak nebylo pořádně mazané a odešlo. Dalo se nové a světe, div se, ale odešlo po pár km zase. Takže vyhodit sítko a bude to ok. I značkové servisy Peugeot to tak dělaly. Jinak žádné šponky, nebo jiný hrubý bordel by se k turbu dostat neměly, protože je před turbem olejový filtr.
Kde bych našel to olejové sítko? I nepatrný sponky by se tam neměli dostat?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jak píše pepe 276, tohle je základ , bude v přívodní trubce tlaku oleje u turba..
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

oregan píše:
pepe276 píše:Nemá ten motor v přívodu oleje k turbu v trubce, nebo hadici sítko? Tohle měly určitě Peugeoty/Citroeny některé HDi a snad i Fordy. Sítko se časem zakarbonovalo a ucpalo, turbo pak nebylo pořádně mazané a odešlo. Dalo se nové a světe, div se, ale odešlo po pár km zase. Takže vyhodit sítko a bude to ok. I značkové servisy Peugeot to tak dělaly. Jinak žádné šponky, nebo jiný hrubý bordel by se k turbu dostat neměly, protože je před turbem olejový filtr.
Kde bych našel to olejové sítko? I nepatrný sponky by se tam neměli dostat?
Když počkáš do večera, dám ti sem nějakou fotku, kde to je u Peugeota. Ford to bude mít asi podobně, nebo stejně, záleží na motoru.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Peugeot to má v tom pruchodnym šroubů co jde tlaková hadice z bloku a pak i v druhým co je vstup takovyho oleje do turba
Tu trubku je lepší dát novou bývá zarostla síťka ven a hlavně koš ve vaně
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Dostal jsem se k té fotce až teď. Na obrázku máš to sítko v červeném kroužku. Obrázek je sice z nějakého 2.0 TDCi Mondea, ale to sítko bude na stejném místě. Takže vyndat a vyhodit.
K tvému dalšímu dotazu: Neznám motory od Forda, ale předpokládám, že mezi olejovým filtrem a turbem je jen mazací kanálek a tam nejsou žádné pohybující se součásti, kde by se tvořily špony. To sítko ti odfiltruje jen hrubé částečky, je to jen sítko. Na jemné je tu olejový filtr. Pokud pravidelně měníš olejový filtr a používáš nějakou normální značku, tak ti přes něj nesmí žádné špony projít. Jinak bys motor za chvíli oddělal, až by byly špony v lágrech kliky.
Obrázek
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 23 srp 2020, 17:05, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je to stejně zajímavé, často je tam sítko od výroby, motor najede mraky km a pořád nic a najednou lehne turbo..Jenom jednou jsem jej pečlivě vymyl a dal zpět a do příští výměny oleje lehlo turbo, zadřelo se. Prostě motor je zakarbonovaný zevnitř a pozdější pečlivé výměny to nezachrání. Výrobci většinou žijí v iluzi, že motor bude pracovat v ideálních podmínkách, s tím pravým olejem pod pečlivým řidičem..Což je totální omyl..Reálný provoz není výzkumný ústav, kde v bílých pláštích testují motory... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Opel“