Teplota v zátěži u upravených TDI

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Teplota v zátěži u upravených TDI

Příspěvek od venca.6 »

Mam nedavno poladenou Octavii BKD s hybridem se strevama z VB, nalito od dragpoweru, zadna dymovnice ale jede to slusne. Uz dvakrat se mi ted stalo ze v zatezi sla teplota vody pres 90, tahnul jsem karavan, kola na strese + klima, jednou jsem teda jel kudlu protoze jsem chytnul nejakyho dedu co jel na dvouproudu 70 tak jsem ho predjizdel do prudkyho stoupani a teplota vylitla navrchu na 105 ale hned pak spadla. Ted po mesici obdobny pripad. Na ctyrku 2500 ot a stoupani kolem marianek nahoru k teply, s kolama na strese a karavanem a teplota 95 tak ihned za 3 a volnejs a vratilo se na 90 jeste v kopci. Solo naprosto bez problemu. Nic netlakuje, voda mizi stylem ze jednou za rok doleju 0,3l - odspodni rysky k max. Jak to mate poreseny na autech co maj k 300konim? Termostat jsem daval rok zpatky novy Wahler.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

termostaty maju rozne otvaracie teploty. ja som menil z 87° na 82°. Teplota v zatazi klesla o 5°.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Zkoušel jsem hledat, ale stejny typ s jinou teplotou jsem nenasel...
Jeste zkusim zmerit a kdyztak vymenit chladici kapalinu, jelikoz to bylo michany podle oka se zbytkem vypusteny, jestli neni malo naredena.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Buď rád, že tam nevidíš teplotu oleje :D Každému normálnímu člověku musí být jasné, že pokud o třetinu zvednu výkon a nic neudělám s chlazením, v horku se s takovým zatížením motor bude určitě přehřívat. Pokud je velké teplo a jedu třeba s těžkým vlekem, používám ten max. výkon krátkodobě - pak je to v pohodě. Určitě by stálo za to pořádně vyprat chladič vodou.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Tak ja se nedivim a i vim jak tomu predejit, spis me zajimalo, jestli nekdo nema nejakej figl - napr ten termostat, nebo jestli nepomuze odpojit vymenik na egru nebo se to tim naopak zhorsi, egr je softwarove off. Dostava to sponu, to je mi jasny.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

EGR je ve větším zatížení stejně zavřený, tam si nepomůžeš, u termostatu bych se pak bál provozu v zimě. Pokud je systém chlazení v pořádku, krátkodobě přes 100C by neměl být problém.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Ok, kouknu na kolik je namichana kapalina, proplachnu chladic a uvidi se.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Voda musí cirkulovat. Jet do kopce na na 4,to se nediv,že se přehřívá. Sám sis odpověděl,dals 3 a byl klid.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Jandysss
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11 pro 2011, 16:26

Příspěvek od Jandysss »

Mám BKD s hybridem od Olega (něco jako 1756), odlazeno slabě přes 200 koní a nemám problém s teplotou (EGR on! termostat série 86° A k tomu extra topení DSG). To mi dřív padne teplotní limitace kvůli IC. Máš nějaký problém a nejprv bych se zaměřil na tu nalejvárnu a nechal to předělat, že mají spolupráci s DP neznamená, že to neumí zkurvit! Nejprve to odvézt k ladiči (DP, Fun, Drápek, TDT), ne plácalovi co koupí špagát s “pretuned maps on DVD”.
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

hybrid na zaklade GTB1646 a GT17VB je velky rozdiel. To nemozes porovnavat.
U gtb je vdaka regulacii jednoduchsie docielit idealne AFR s nizsim EMP/EGT.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Jandysss
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11 pro 2011, 16:26

Příspěvek od Jandysss »

Toefuk, můžeme teoretizovat jak chceme. Já bych to nejprve poslal na kontrolu softu k osvědčené osobě. Předpokládejme, že tam je 1749VB a ta není o moc lepší jak původní GT1749VA S2. Jen má horší náběh, podobný GTB1756VRK ve svodech BKD (předpoklad, že chybějící spodek je dohoněn naftou). Ale nemělo by to topit takto. Ani známého BKD 4x4 s 2260 a 300hp nehřála tímto stylem. Tam voda nešla přes 98°C s plným autem a R19 kolama. Jediné co takto topilo, byl kámoše ex Leoš s 2569 billet a REA. Ale tohle auto mělo na kolech přes 350 zvířat při 6100ot. Standardní BKD má rezervu pro chlazení i převodovky pro 4x4, takže mi neříkej, že chladící okruh nestíhá uchladit “jen čipešek” na FWD v manuálu. Tam bude větší problém soft a pokud to bude OK, tak bych šel po vodní pumpě (kavitační poškození u plasťáků) a chladiči (bordel, nebo letec jak já, kdy hmyz prostřelí chladič jak malorážka).
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Karavan mel na vaze lehce lres 1500kg, tak to nejde srovnavat s nalozenym solem. Solo se neprehriva v zadnym rezimu.
Pumpa je plastak.
Chladic jde vyndat od motoru? Dam novou Hellu, nez to proplachovat.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

V létě nejdu přes 95st. pokud ano tak jen na chvíli a hned spadne teplota dolů....

Mám vypozorovaný podle diag že Sahary zapnou až když mám teplotu vody na 98st.

Navíc jsi táhl karavan a byls nalozenej.

edit- omouvám se opraveno voda nejde ani v létě přes 97st. Těch 98st. sem zkoušel v garáži na míste jen abych vedel kdy spínaj sahary..... (wallbash)
Naposledy upravil(a) standa123 dne 06 zář 2020, 09:49, celkem upraveno 2 x.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
Romaneek
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 21:05
Bydliště: Bor u Tachova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Romaneek »

U MK4 v podpisu voda vyleze na 95°C a hned otevře termostat. Ještě se mi nestalo, že by šla přes 100°. Jó olej, to je jiná, ten je okolo 100° , ale když jedu delší dobu po dálnici třeba 180kou vyleze na 120°C 😉
Golf IV variant ASZ, IC ARL, turbo 1752vrk, SW Mirulu, předek bi-led projektory koito, staví to Brembo MAX..
T4 multivan, 111kw zatím série :)
2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Jandysss píše:Mám BKD s hybridem od Olega (něco jako 1756), odlazeno slabě přes 200 koní a nemám problém s teplotou (EGR on! termostat série 86° A k tomu extra topení DSG). To mi dřív padne teplotní limitace kvůli IC. Máš nějaký problém a nejprv bych se zaměřil na tu nalejvárnu a nechal to předělat, že mají spolupráci s DP neznamená, že to neumí zkurvit! Nejprve to odvézt k ladiči (DP, Fun, Drápek, TDT), ne plácalovi co koupí špagát s “pretuned maps on DVD”.
toho Drápka nemyslíš vážně, že ne ? (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“