Ovládání turba 2.0 HDi 16V 100kW (RHR) - PSA
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ovládání turba 2.0 HDi 16V 100kW (RHR) - PSA
Ahoj,
mám dotaz. Je mi někdo schopný změřit, nebo ví někdo hodnoty, při jakém tlaku v sání je o kolik mm vysunutá tyčka ovládání naklápění turba RHR?
Nebo aspoň jaké je rozpětí napětí 3pinového snímače nahoře na bandasce ovládání turba? Regulace je plynulou změnou napětí mezi 0 a 12V, nebo skokově buď 0, nebo 12V přivedených na podtlakový ventil ovládání turba?
Jde nám o to, jak nastavit tlakovou bandasku ze starého systému ovládání turba, o kolik mm má vysunout při jakém tlaku, aby ty bandasky na podtlak i tlak měly při stejném tlaku v sání stejný krok vysunutí tyčky.
Chceme to turbo dát na motor RHZ s rotačkou Bosch. Turbo RHZ je tu ovládané postaru tlakem, jako u RHY. Nejede to špatně, ale chceme, aby motor začal tahat víc odspodu a to s obtokem moc dobře nejde.
Díky moc
Petr
mám dotaz. Je mi někdo schopný změřit, nebo ví někdo hodnoty, při jakém tlaku v sání je o kolik mm vysunutá tyčka ovládání naklápění turba RHR?
Nebo aspoň jaké je rozpětí napětí 3pinového snímače nahoře na bandasce ovládání turba? Regulace je plynulou změnou napětí mezi 0 a 12V, nebo skokově buď 0, nebo 12V přivedených na podtlakový ventil ovládání turba?
Jde nám o to, jak nastavit tlakovou bandasku ze starého systému ovládání turba, o kolik mm má vysunout při jakém tlaku, aby ty bandasky na podtlak i tlak měly při stejném tlaku v sání stejný krok vysunutí tyčky.
Chceme to turbo dát na motor RHZ s rotačkou Bosch. Turbo RHZ je tu ovládané postaru tlakem, jako u RHY. Nejede to špatně, ale chceme, aby motor začal tahat víc odspodu a to s obtokem moc dobře nejde.
Díky moc
Petr
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 01 zář 2020, 21:47, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
- chosepm
- Aktivista
- Příspěvky: 1986
- Registrován: 27 zář 2007, 18:09
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
U rhr je regulace klasický řízená podtlakem...na bance je jen snímač zdvihu pro kontrolu funkce. To co píšeš, ti nikdo nezměři...turbína se po startu nastaví na maximální tlak a za jízdy se při dosažení požadovaného tlaku přestavuje zpět...podtlakový ventil je řekl bych ovládaný střídou. Ze snímače na bance jde do jednotky zpět cca 0.9-4,5v...takže napájení asi 5v
Naposledy upravil(a) chosepm dne 01 zář 2020, 22:08, celkem upraveno 2 x.
***VAG,PSA,Renault***
Aha, takže je regulace ovládaná řídící jednotkou motoru podle nějaké mapy ventilem, který otevírá/zavírá vstup podtlaku do bandasky. A ten snímač na bandasce jen kontroluje správnou funkci a v případě nějaké velké odchylky dá signál ŘJ a ta to hodí do nouzáku.
Takže to vysunutí v mm při určitém tlaku asi těžko zjistím a nastavování bude metodou pokus/omyl, jako když jsme ladili tlakovou regulaci na RHZ
Takže to vysunutí v mm při určitém tlaku asi těžko zjistím a nastavování bude metodou pokus/omyl, jako když jsme ladili tlakovou regulaci na RHZ
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Kolik je max plnící tlak v sérii u RHR? 1,3 baru?
Největší pakárna bude vyndavat bandasku zpoza motoru vždycky, když to bude potřeba upravit. U RHZ jsme jí vyndávali asi 4x, než jsme to trefili a je tam strašný přístup. Už se na to těším
Největší pakárna bude vyndavat bandasku zpoza motoru vždycky, když to bude potřeba upravit. U RHZ jsme jí vyndávali asi 4x, než jsme to trefili a je tam strašný přístup. Už se na to těším
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Ještě malý dotaz: To maximum 1,3, nebo 1,4 baru dosahuje turbo při jakých otáčkách? 3 tisíce, jako u RHY (1bar) a RHZ(1,2baru)? A už někde v půlce otevření naklápěcích klapek v turbu, nebo až úplně na konci na dorazu otevření klapek turba?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000