Ovládání turba 2.0 HDi 16V 100kW (RHR) - PSA

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Ovládání turba 2.0 HDi 16V 100kW (RHR) - PSA

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj,

mám dotaz. Je mi někdo schopný změřit, nebo ví někdo hodnoty, při jakém tlaku v sání je o kolik mm vysunutá tyčka ovládání naklápění turba RHR?
Nebo aspoň jaké je rozpětí napětí 3pinového snímače nahoře na bandasce ovládání turba? Regulace je plynulou změnou napětí mezi 0 a 12V, nebo skokově buď 0, nebo 12V přivedených na podtlakový ventil ovládání turba?
Jde nám o to, jak nastavit tlakovou bandasku ze starého systému ovládání turba, o kolik mm má vysunout při jakém tlaku, aby ty bandasky na podtlak i tlak měly při stejném tlaku v sání stejný krok vysunutí tyčky.
Chceme to turbo dát na motor RHZ s rotačkou Bosch. Turbo RHZ je tu ovládané postaru tlakem, jako u RHY. Nejede to špatně, ale chceme, aby motor začal tahat víc odspodu a to s obtokem moc dobře nejde.

Díky moc :D
Petr
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 01 zář 2020, 21:47, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

U rhr je regulace klasický řízená podtlakem...na bance je jen snímač zdvihu pro kontrolu funkce. To co píšeš, ti nikdo nezměři...turbína se po startu nastaví na maximální tlak a za jízdy se při dosažení požadovaného tlaku přestavuje zpět...podtlakový ventil je řekl bych ovládaný střídou. Ze snímače na bance jde do jednotky zpět cca 0.9-4,5v...takže napájení asi 5v
Naposledy upravil(a) chosepm dne 01 zář 2020, 22:08, celkem upraveno 2 x.
***VAG,PSA,Renault***
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Aha, takže je regulace ovládaná řídící jednotkou motoru podle nějaké mapy ventilem, který otevírá/zavírá vstup podtlaku do bandasky. A ten snímač na bandasce jen kontroluje správnou funkci a v případě nějaké velké odchylky dá signál ŘJ a ta to hodí do nouzáku.
Takže to vysunutí v mm při určitém tlaku asi těžko zjistím a nastavování bude metodou pokus/omyl, jako když jsme ladili tlakovou regulaci na RHZ :-(
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Přesně tak...nevím jak jednoduše to rozbehat. Nejspíš použít opět čisté mechanickou regulaci tlakem.
***VAG,PSA,Renault***
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Kolik je max plnící tlak v sérii u RHR? 1,3 baru?
Největší pakárna bude vyndavat bandasku zpoza motoru vždycky, když to bude potřeba upravit. U RHZ jsme jí vyndávali asi 4x, než jsme to trefili a je tam strašný přístup. Už se na to těším :(
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Me to povídej...nastavoval jsem právě baňku u rhr...max a min. napětí snimače...ze snímače šel signál asi o 0,2v jinak a skákalo do nouzaku 🤦🏼‍♂️ Hele tlak nevím přesně, ale taky bych to viděl někde kolem 1,3-1,4bar
***VAG,PSA,Renault***
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Ještě malý dotaz: To maximum 1,3, nebo 1,4 baru dosahuje turbo při jakých otáčkách? 3 tisíce, jako u RHY (1bar) a RHZ(1,2baru)? A už někde v půlce otevření naklápěcích klapek v turbu, nebo až úplně na konci na dorazu otevření klapek turba?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Ne to ne...nastavený je to pořád na max....toho maxima bude dosahovat běžně jako TDI už někde mezi 2000-2400 ot. Pak už jen s přibývajícími otáčkami bude omezovat tlak regulace. To auto tady nemám.
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
maros4341
Aktivista
Příspěvky: 1082
Registrován: 23 led 2006, 14:25
Bydliště: Michalovce SK

Příspěvek od maros4341 »

diagnostika hlasi skutočnu polohu a požadovanu polohu regulačnej tyčky turba.
pri odchylke ( po vymene banky) sa poloha vymedzuje vkladanim plechových podložiek medzi banku regulatora a drziak.
maros
Rozumieme Vášmu autu
+421903905655
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“