Stránka 1 z 1
Ovládání turba 2.0 HDi 16V 100kW (RHR) - PSA
Napsal: 01 zář 2020, 17:55
od pepe276
Ahoj,
mám dotaz. Je mi někdo schopný změřit, nebo ví někdo hodnoty, při jakém tlaku v sání je o kolik mm vysunutá tyčka ovládání naklápění turba RHR?
Nebo aspoň jaké je rozpětí napětí 3pinového snímače nahoře na bandasce ovládání turba? Regulace je plynulou změnou napětí mezi 0 a 12V, nebo skokově buď 0, nebo 12V přivedených na podtlakový ventil ovládání turba?
Jde nám o to, jak nastavit tlakovou bandasku ze starého systému ovládání turba, o kolik mm má vysunout při jakém tlaku, aby ty bandasky na podtlak i tlak měly při stejném tlaku v sání stejný krok vysunutí tyčky.
Chceme to turbo dát na motor RHZ s rotačkou Bosch. Turbo RHZ je tu ovládané postaru tlakem, jako u RHY. Nejede to špatně, ale chceme, aby motor začal tahat víc odspodu a to s obtokem moc dobře nejde.
Díky moc

Petr
Napsal: 01 zář 2020, 21:45
od chosepm
U rhr je regulace klasický řízená podtlakem...na bance je jen snímač zdvihu pro kontrolu funkce. To co píšeš, ti nikdo nezměři...turbína se po startu nastaví na maximální tlak a za jízdy se při dosažení požadovaného tlaku přestavuje zpět...podtlakový ventil je řekl bych ovládaný střídou. Ze snímače na bance jde do jednotky zpět cca 0.9-4,5v...takže napájení asi 5v
Napsal: 01 zář 2020, 21:54
od pepe276
Aha, takže je regulace ovládaná řídící jednotkou motoru podle nějaké mapy ventilem, který otevírá/zavírá vstup podtlaku do bandasky. A ten snímač na bandasce jen kontroluje správnou funkci a v případě nějaké velké odchylky dá signál ŘJ a ta to hodí do nouzáku.
Takže to vysunutí v mm při určitém tlaku asi těžko zjistím a nastavování bude metodou pokus/omyl, jako když jsme ladili tlakovou regulaci na RHZ

Napsal: 01 zář 2020, 21:59
od chosepm
Přesně tak...nevím jak jednoduše to rozbehat. Nejspíš použít opět čisté mechanickou regulaci tlakem.
Napsal: 01 zář 2020, 22:07
od pepe276
Kolik je max plnící tlak v sérii u RHR? 1,3 baru?
Největší pakárna bude vyndavat bandasku zpoza motoru vždycky, když to bude potřeba upravit. U RHZ jsme jí vyndávali asi 4x, než jsme to trefili a je tam strašný přístup. Už se na to těším

Napsal: 01 zář 2020, 22:11
od chosepm
Me to povídej...nastavoval jsem právě baňku u rhr...max a min. napětí snimače...ze snímače šel signál asi o 0,2v jinak a skákalo do nouzaku 🤦🏼‍♂️ Hele tlak nevím přesně, ale taky bych to viděl někde kolem 1,3-1,4bar
Napsal: 02 zář 2020, 17:05
od pepe276
Ještě malý dotaz: To maximum 1,3, nebo 1,4 baru dosahuje turbo při jakých otáčkách? 3 tisíce, jako u RHY (1bar) a RHZ(1,2baru)? A už někde v půlce otevření naklápěcích klapek v turbu, nebo až úplně na konci na dorazu otevření klapek turba?
Napsal: 02 zář 2020, 19:46
od chosepm
Ne to ne...nastavený je to pořád na max....toho maxima bude dosahovat běžně jako TDI už někde mezi 2000-2400 ot. Pak už jen s přibývajícími otáčkami bude omezovat tlak regulace. To auto tady nemám.
Napsal: 02 zář 2020, 20:25
od maros4341
diagnostika hlasi skutočnu polohu a požadovanu polohu regulačnej tyčky turba.
pri odchylke ( po vymene banky) sa poloha vymedzuje vkladanim plechových podložiek medzi banku regulatora a drziak.
Re: Ovládání turba 2.0 HDi 16V 100kW (RHR) - PSA
Napsal: 09 dub 2025, 11:57
od Petr7C7
Zdravím, nemáte nahodou niekto schemu ako majú byt zapojené podtlakové hadicky? Niekto uz totizto do toho rypal a teraz neviem ako to má byt. Hlavne ma zaujíma hadicka regulacia turba - ide do regulacneho ventilu a potom..? (nechali ju odpojenú..) ale zisla by sa cela schema aby som to cele pre istotu prekontroloval