ford focus 2 1.6 16v motor nema vykon a jde tvrde

Moderátoři: šulda, Moderátoři

oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

Tak je motor potkany. Budu menit komplet vsechny ventily.Podle vinu jsou zde hydrostely s ruznymi tloustkami , jak se meri a jak zjistim kam ktery prijde? Zatim mam kazdy na svem miste,ale nevim zda je nemam vymenit taky,ale jde mi o ty rozmery.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Tam nejsou hydroštely.Dej tam ventil a uprav jeho délku ať máš správné vůle je to rychlejší než brousit ten kalíšek.
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

Ok diky Geo, jeste otazka , jak se to meri? Jak poznam o kolik to zkratit? Dal bych to chlapkovi co dela hlavy ale ma na 3 tydny dovolenou a nechce se me cekat.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Klasicky měrky, papir, tužku...zkusit dát kde byly, zapsat vůle, pak to párkrát přešachujes abys brousil co nejmíň ventilů....pak jestli zabrousit ventil nebo zdvihátko je jedno. Spíš jde o to jak to chceš mít kolmý. Osobně stačí třeba brusný tělísko a stojanovka. Taky mikrometr by ti to dost usnadnil...
Taky mi to dělaj kluci co dělaj hlavy, jen někdy jsou ruce rychlejší než hlava, při demontáži to nasypu do krabice a hlavu odvezu bez vaček a zdvihátek...pak se s tím musím jebat (wallbash)
Naposledy upravil(a) chosepm dne 21 zář 2020, 19:53, celkem upraveno 1 x.
***VAG,PSA,Renault***
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

Nie. Pozrieš vôľu mierkou a podľa toho, či je väčšia , alebo menšia kúpiš zdvíhatka. Napr. ak nameriaš 0,15 a zospodu zdvíhatka bude napísané 2,500 , tak kúpiš nové s označením 2,000, aby si dosiahol správnu vôľu na vačke. U forda sa nezabrusuje.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Ve Fordu ne, jinak je to běžná praxe. To samé podložky na fiatech. Co bylo se dalo, zbytek na magnetku ..😉
***VAG,PSA,Renault***
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

Ale menia sa. To, že to niekto zabrusuje je druhá vec, robiť sa to nemá. Netvrdím, že to fungovať nebude. Sám som ich raz zabrusoval, ako mi plakal zákazník nad peniazmi. Ale bez záruky. U 1,8tdci máš aj spomínané podložky, tuto u 1,6 zdvíhatka s označením hrúbky.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Však...všechno je to o penězích. Pokud budeš dělat jen Fordy a máš plnou bednu zdvihátek (neposkvrnených rukou kutila), není co řešit...nakonec je to i o dost jednodušší práce. Důležitý je výsledek a víra, že už pod víko nepůjdu.
***VAG,PSA,Renault***
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

oregan píše:Ok diky Geo, jeste otazka , jak se to meri? Jak poznam o kolik to zkratit? Dal bych to chlapkovi co dela hlavy ale ma na 3 tydny dovolenou a nechce se me cekat.
Nejdřív si je zabrousím ať sedla těsní popíšu dám zdvihátka a nasadím vačky a utahnu ventily nezajištuju zespodu ho přitlačím a.změřím všechny vůle aby se dali případně prohodit kdyby byla někde velká vůle a pak jednotlivé ventily postupně zabrušuju a kontroluju si vůli.Kdyż to mám celé připravený tak to rozeberu vymeju nové gufera a pak teprve zajistím pružiny a namontuju.Ty kalíšky by bylo pěkné měnit ale nestojej nejmíň a všechny stejně nemaj krom fordu už takhle když dáš 16 ventilů přebrousíš hlavu simerinky tak je vtom za 5tis a ty se stím ještě půl dne drbeš.
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

Obrázek

jestli jsem to dobre pochopil tak po zabrouseni ventilu to meris takto? kde jsou zluty sipky? A merkama zmeris vuli? a podle toho jaka je mezera tak das podlozku? kolik ma byt mezera?
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

:roll: ne...dáš všude zdvihátka a namontíš nad ně vačku. Hodíš hlavu na bok a začneš třeba válec 1...natočíš obě vačky vačkou (hupem) od zdvihátka...zasunes ventily do vodítek, pořádně přitlačiš do sedla, držíš, a spárovou měrkou zmeris vůli mezi zdvihátkem a vačkou. Nameris 0.10, chceš 0.20, zabrousis 0.10. Ventil po ventilu. Vůle sacích a výfukových si dohledas. Pak si pretocis zas vačky na válec 2....atd
Nebo si uděláš všechny sací...a pak všechny výfukový...je to jedno....vždy ale měříš pod vačkou a musíš si ji přetáčet
***VAG,PSA,Renault***
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

No pokud nevíš ani jak na vůle tak to raději někam zanes.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

V podstatě je to triviální, jak píše chosepm, dát si hlavu na 2 špalíky ze stranym na papír si namalovat 8 polí ,nadepsat výfuk-sání a otáček vačkou nahoru, jeden ventil po druhém a vždy si vůli změřit..Jde o to, hlavně aby nějaká byla, nebo nebyla moc velká, plus minus 0,10 ..Samozřejmě pokud se ubrušují konce ventilů je to pracnější, ale chce to nejdíve vylučovací matodu, napsané vůle se dají často upravit výměnou zvedáků mezi sebou a to co zbyde se musí dodělat..
Já to dělal vždy rád, samozřejmě hlavně tam, kde byly podložky, Ford použil japonský motor od Yamahy a proto již nemá podložky jako kdysi, japonci prostě mění celé zvedáky..Ale kdo má rovinnou brusku , tak to upraví dle potřeby...
nepropadat panice...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

V podstatě je to triviální, jak píše chosepm, dát si hlavu na 2 špalíky ze strany , na papír si namalovat jednotlivé pole podle počtu ventilů ,nadepsat výfuk-sání a otáčet vačkou nahoru, jeden ventil po druhém a vždy si vůli změřit.a napsat..Jde o to, hlavně aby nějaká byla, nebo nebyla moc velká, plus minus 0,10 ..Samozřejmě pokud se ubrušují konce ventilů je to pracnější, ale chce to nejdříve vylučovací metodu, napsané vůle se dají často upravit výměnou zvedáků mezi sebou a to co zbyde se musí dodělat..
Já to dělal vždy rád, samozřejmě hlavně tam, kde byly podložky, Ford použil japonský motor od Yamahy a proto již nemá podložky jako kdysi, japonci prostě mění celé zvedáky..Ale kdo má rovinnou brusku , tak to upraví dle potřeby...
nepropadat panice...
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

kde nejlepe sehnat ty podlozkovy zdvihatka?
V autodilech maji,ale nemaji ten rozmer co potrebuju a z originalu se mi to nechce brat vva 1500 / kus
Odpovědět

Zpět na „Ford“