Land rover RR Sport 4.4 - vyřešeno
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- chosepm
- Aktivista
- Příspěvky: 1986
- Registrován: 27 zář 2007, 18:09
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Land rover RR Sport 4.4 - vyřešeno
Čau...Je tu nějaký odborník na Range rover? Konkrétně V8 v benálu a jeho slabiny co se týče problémů s řízením bohatosti směsi řad válců?
Trpěly tyhle motory na netěsnost ventilů? Najeto reálných 190tis.
O co jde...
tak půl roku zpět svítil check, vyčistila se váha vzduchu, egr ventil, daly svíčky. Chvíli byl klid. Ted ho tu mam zase vypisuje rízení bohatosti řada 2. Podle nejvyšší hodnoty rozdílu od řady jedna lambda bank2 = 0,86 bohatá směs. Jede hezky, plynule, zvuk ok. Když ale podrzim otáčky někde kolem 1900, cítim jakoby lehké vibrato. Ve volnoběhu když tenkym plechem přiklopim lehce vejfuk, je tam cejtit jakoby prskání jednoho válce...když to odkreješ, celkem neznatelný, asi bych si nevšiml. Komprese na druhý řadě (po dlouhým stání) 3x9,5bar 1x necelých 9bar. Diag TEXA moc hodnot neřikala (co bys chtěl za ty peníze), tak jsem zprvu přetesnil sání a přehodil vstřiky mezi řadama, dal o-kroužky...beze změny. Ted jsem koupil LR diag...tak i vidim výpadky hoření 1-8... 0, časy vstřiku 1-8 stejné. Lambdy 2 přehozené beze, zmeny, lambdy 1 jsem kvuli přístupu ještě nezkoušel (hodnoty měřej, jedna je logicky tochu mimo)...ted jsem ještě smazal nějaké adaptační hodnoty, tak uvidim...hodnoty to má o malinko lepší zdá se...ale tim, že to má krom vsřiků všechny komponenty společný pro obě řady tomu moc nedávám.
Začínam se ale obávat, že to bude mechanickýho rázu
Trpěly tyhle motory na netěsnost ventilů? Najeto reálných 190tis.
O co jde...
tak půl roku zpět svítil check, vyčistila se váha vzduchu, egr ventil, daly svíčky. Chvíli byl klid. Ted ho tu mam zase vypisuje rízení bohatosti řada 2. Podle nejvyšší hodnoty rozdílu od řady jedna lambda bank2 = 0,86 bohatá směs. Jede hezky, plynule, zvuk ok. Když ale podrzim otáčky někde kolem 1900, cítim jakoby lehké vibrato. Ve volnoběhu když tenkym plechem přiklopim lehce vejfuk, je tam cejtit jakoby prskání jednoho válce...když to odkreješ, celkem neznatelný, asi bych si nevšiml. Komprese na druhý řadě (po dlouhým stání) 3x9,5bar 1x necelých 9bar. Diag TEXA moc hodnot neřikala (co bys chtěl za ty peníze), tak jsem zprvu přetesnil sání a přehodil vstřiky mezi řadama, dal o-kroužky...beze změny. Ted jsem koupil LR diag...tak i vidim výpadky hoření 1-8... 0, časy vstřiku 1-8 stejné. Lambdy 2 přehozené beze, zmeny, lambdy 1 jsem kvuli přístupu ještě nezkoušel (hodnoty měřej, jedna je logicky tochu mimo)...ted jsem ještě smazal nějaké adaptační hodnoty, tak uvidim...hodnoty to má o malinko lepší zdá se...ale tim, že to má krom vsřiků všechny komponenty společný pro obě řady tomu moc nedávám.
Začínam se ale obávat, že to bude mechanickýho rázu
Dnes můžu říct, že všechno je asi o tom se s autem dorozumnět a je uplně jedno, jestli máte diagnostiku za 70 nebo za 3 Přetesnil jsem vedení k ventilu odvětrání, vykoupal ho v ultrazvuku, vyfoukal (po elektricke strance se zdal ok). Po smazání vsech adaptací v motorovce (což si myslim, že bylo úplně zásadní) najeto 100tis, bez závady. Dnes zavrseno STK a EM s hodnotami v normě
Bez SDD normálně bludnej kruh, spoustu straveneho času a vyhozených peněz.
Jdi na kompletní příspěvekBez SDD normálně bludnej kruh, spoustu straveneho času a vyhozených peněz.
Naposledy upravil(a) chosepm dne 24 zář 2020, 10:56, celkem upraveno 3 x.
***VAG,PSA,Renault***
- chosepm
- Aktivista
- Příspěvky: 1986
- Registrován: 27 zář 2007, 18:09
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Dík za reakci To mě taky napadlo, sání jsem po zkušenostech jinde už přetěsnil... zkusim ještě vyřadit to odvětrání jak jsem psal, jestli se to zmení...spíš mě zarázi to okynko obohacení kolem 1900 na radě 1 Jestli to nebude problém...že teoreticky na rade 2 bude mechanickej problém v bohatosti a řada 1 se snaží přiblížit. Možná je má teorie špatná...Každopádně ten check vždycky zahouká když s tim cukam po městě...ve volnoběhu, ani když tomu dáváš, tak nic...geo píše:Moc se v té tabulce nevyznám ale chudé jsou obě strany a asi jen na volnoběh tak pokud to tak je tak bych hledal netěsnost sání.
Když to běží ohřátý na volnoběh, tak řada 1 ukazuje lambdu těsně kolem 1...ok, ale řada dvě kolísá kolem 0,9...proto se motam spíš kolem tý druhý řady
***VAG,PSA,Renault***
- chosepm
- Aktivista
- Příspěvky: 1986
- Registrován: 27 zář 2007, 18:09
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Právě že ne, podtlaky jen k posilovači, za klapkou jen egr a odvětrání s PCV....ale když jsi vzpomenul podtlak, u posilovače je rozdvojka a má to ještě nějakou el.vakuovku, nebo vývěvu za LP světlem jsem si všiml...tu těsnost prověřim, brzdit to brzdíJozefC píše:To je ten k... , čo má podtlaky všade? Niekde bude prisávať cez hadičku, pokiaľ je čistý benál a nemá aj plyn. Potom to bude horšie.
Plynem postižený to neni...obyč, atmosférická 4.4
Naposledy upravil(a) chosepm dne 20 zář 2020, 14:10, celkem upraveno 2 x.
***VAG,PSA,Renault***
- chosepm
- Aktivista
- Příspěvky: 1986
- Registrován: 27 zář 2007, 18:09
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Je to na dobré cestě...
nevim jak dlouho se ukládá do jednotky ta dlouhodobá uprava paliva (tabulka se stahuje z jednotky při stojicim motoru přez minutu), je možné že byla i ovlivněná nějakým dřivějším mým laborovánim .
Po smazání adaptacnich hodnot a najetí 15km to vypadá uplně jinak...ty korekce tam jsou, ale řekl bych nijak zásadní jako na tom printscreenu.
Krátkodobá uprava na bank 2 kolísá 0 až +3,5%, což se zdá cajk.
Zajímavé je že check zatim nesvítí, P0173 už se neobjevila, ale v jednotce už je P0441 ventil odvětrání
Ještě napíšu jak to celé dopadlo.
nevim jak dlouho se ukládá do jednotky ta dlouhodobá uprava paliva (tabulka se stahuje z jednotky při stojicim motoru přez minutu), je možné že byla i ovlivněná nějakým dřivějším mým laborovánim .
Po smazání adaptacnich hodnot a najetí 15km to vypadá uplně jinak...ty korekce tam jsou, ale řekl bych nijak zásadní jako na tom printscreenu.
Krátkodobá uprava na bank 2 kolísá 0 až +3,5%, což se zdá cajk.
Zajímavé je že check zatim nesvítí, P0173 už se neobjevila, ale v jednotce už je P0441 ventil odvětrání
Ještě napíšu jak to celé dopadlo.
***VAG,PSA,Renault***
- chosepm
- Aktivista
- Příspěvky: 1986
- Registrován: 27 zář 2007, 18:09
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Dnes můžu říct, že všechno je asi o tom se s autem dorozumnět a je uplně jedno, jestli máte diagnostiku za 70 nebo za 3 Přetesnil jsem vedení k ventilu odvětrání, vykoupal ho v ultrazvuku, vyfoukal (po elektricke strance se zdal ok). Po smazání vsech adaptací v motorovce (což si myslim, že bylo úplně zásadní) najeto 100tis, bez závady. Dnes zavrseno STK a EM s hodnotami v normě
Bez SDD normálně bludnej kruh, spoustu straveneho času a vyhozených peněz.
Bez SDD normálně bludnej kruh, spoustu straveneho času a vyhozených peněz.
***VAG,PSA,Renault***
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land rover RR Sport 4.4 - vyřešeno
Admin: Rozdělil jsem téma a označil příspěvek choseho jako "správná odpověď", příspěvek o zvedání auta jsem přesunul viewtopic.php?p=1292615#p1292615