Bmw e53 3.0d 135kw

Moderátoři: šulda, Moderátoři

fiatfiat
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2017, 23:16

Bmw e53 3.0d 135kw

Příspěvek od fiatfiat »

Zdravím všechny, mám takový větší problém s rezonancí pohoného ústrojí s přenosem kastlí až na sedačky.Nevím jak začít.Nejhorší je že jsem vyměnil spojku celou sadu od Luku a v největším kroutícím momentu což je 3 a 4 rychlostní stupeň se přenáší slušné vibrace, ale jenom v určitém pásmu otáček.Další špatná věc je ta že při pokusu o rozjetí když se dá spojka do záběru a auto ještě stojí tak se celé auto rozvibruje - asi něco křivého na spojce?Není to tak že by bylo auto podtočeno a chcípalo, umím se rozjet.Nevím jestli se rezonance vyskytovaly i před výměnou spojky.Já si myslím že za všechno může ta sada spojky Luk, ale jelikož je to hodně peněz za novou jinou tak bych rád slyšel váš názor co by to mohlo způsobovat.Předem děkuji za rady.
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

není vypadlé ložisko předlohy v klikovce?
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Něco nemusí být v ose...buď to ložisko jak píše kolega, středící válečky mezi blokem a převody tam byly? Dosedá převodovka po celém obvodu až na blok? Nepřišlo něco mezi?
***VAG,PSA,Renault***
fiatfiat
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2017, 23:16

Příspěvek od fiatfiat »

Dobrý den, děkuji za rady moc si toho vážím.Nepamatuji si jestli tam středící válečky byly, ale byl jsem první kdo do toho lez a jestli tam byly tak tam jsou.Jinak převodovka s motorem je dobře sesazená - žádná mezera tam není.Já mám podezření na tu spojku od Luku, už se mi párkrát stalo to samé na jiných autech že spojka v záběru škubala s celým vozem.Prostě si myslím že ty spojky stojej za hovno.Spíš mě zajímají ty rezonance v tahu za jízdy.Je to něco podobného jako když dáte do silnějšího pdéčka spojku jednohmotu asi na rotačku - to pak rezonuje až v zadním sloupku.Budu rád za každé další nápady co že by to mohlo být, děkuji.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ještě aby tam byla mezera..poslechni předřečníka protože je to jak píše, je tam nějaká nevyvářenost něco se s něčím pere. Pokud to předtím nedělalo, je třeba rekapitulovat postup opravy..Např. někdo stahuje skříň k motoru přes šrouby až jí tam dorve , popřípadě právě ty kolíky..Možnost že je spojka nevyvážená a vibruje i bez vypnutí je zde také, ale malá. Takže i na místě když přidáš bez kvaltu tak to vibruje?
nepropadat panice...
fiatfiat
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2017, 23:16

Příspěvek od fiatfiat »

Děkuji za rady, jinak jsem to myslel tak že tam převodovka padla tak jak měla a už když se dotlačila tak seděla pěkně bez mezery jak má.Montážní chybu si myslím že jsem neudělal, ale může se stát cokoliv.Na místě to nic nedělá všechno jak má být, problém je při rozjezdu, připadá mi že musí být lamela křivá - nesouměrná tlouštka nebo nevím.Ale co pak ty vibrace v tom největším kroutáku?To je jak kdyby to ta dvouhmota nedávala.Děkuji za další rady.
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

no, já se stím setkal že to ložisko zalezlo hluboko do kliky
fiatfiat
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2017, 23:16

Příspěvek od fiatfiat »

Heleď prosimtě a to dělalo ty vibrace při rozjezdu a nebo rezonovalo za jízdy na určité kvalty a v největším kroutáku?Jinak dík za radu, až to budu sundavat určitě se na to zaměřím.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Kolega myslel že by nemusela byt lamela v ose pokud nemá vedení a byla by tam nevyváženost... V otáčkách každá masa mimo bude problém. Pokud ale pocituješ vibrace při kroutáku, spíš bych to viděl, jako problém dvouhmoty (vibrace, rozjezd) nebo dál kardan (samotná jízda)

Pokud jsi v tom předtim nejel, tak pozor, neřikam že je to tvuj případ...občas se stane, že může být problém na jednom válci (vstřik, podfuk, komprese) a právě při rozjezdu se to projeví, když to má nejnižší otáčky a má to zabrat, rozkmitá se to. Častokrát jsem se setkal s tim, že se házela chyba na spojku, setrvák, přitom to vynechávalo....

Jestli tam je SAC, jakože počítám že jo, tak přípravek byl...
***VAG,PSA,Renault***
fiatfiat
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2017, 23:16

Příspěvek od fiatfiat »

Děkuji za objasnění a další nápady.Musím říct že jsem se na ložisko v klikovce ani nepodíval.Nicméně kdyby bylo špatné a nebo zajelo dovnitř tak by se mrkev mohla teoreticky rozkmitat ale asi jenom když je spojka rozpojená a nebo při tom rozjezdu.Při rozjezdu je to takové spíš než nevyvážeností jako kdyby někdo ve ve frekvenci 20 krát za sekundu mačkal a pouštěl spojku, jsou to spíš takové drbance.Když se dají větší otáčky vše se sklidní a drbance při rozjezdu nejsou.Motor právě běží pravidelně a moc hezky, ale kdo ví zkusím se podívat na korekce vstřiků.A k těm rezonancím za jízdy na rychlostní stupeň 3 a nejvíc 4.Tak se rezonance začínají ozývat až když foukne turbo cca 1800 otáček a až se přehoupne nad cca 2800 tak jak mávnutím proutku je klid.To si myslím že by mohla být ta dvouhmota, ale jak už jsem psal vše je nové.Jinak je tam přítlačák sac a je zajištěn takovou kovovou hvězdicí, která se po namontování jakoby povolý a vyndá a přitom se přítlačák došteluje.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Můžeš napsat, kolik to má na triku km?
nepropadat panice...
fiatfiat
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2017, 23:16

Příspěvek od fiatfiat »

No na tachu je 280 ale řekl bych tak okolo 400, ale kdo ví.Jinak já se tu pořád vyptávám a chytám rozumy, tak vám taky jeden srandarozum napíšu.

Na tomhle voze už jsem zažil spoustu překvápek nad kterými zůstává rozum stát.Napíšu příhodu třeba o té spojce.Koupila se komplet spojková sada od Luku a já jí namontoval, vše šlo hladce a bezproblémů, až do té doby než jsem chtěl dát za jedna, spojka vůbec nevystavovala.Když jsem startoval se zařazeným kvaltem a vyšláplou spojkou auto popojíždělo.Takže se milionkrát odvzdušnovalo a měnil jsem pumpu i prasátko a furt stejný.Musím říct že předtím spojka vystavovala.No a tak jsem opět sundaval a na nic nepřišel.Po asi dvouhodinovým přemýšlení jsem objednal novou jenom sadu přítlačáku, lamely a ložiska.Vše jsem znovu namontoval a opět to samé, no a to už jsem byl vpiči.A jak jsem si nevěděl rady tak jsem opět všude lez až jsem zjistil že doraz pod spojkovým pedálem o kterém jsem věděl že ho tydle vozy mají někdo vyndal a nahradil na oko shora stejným, avšak po podívání z boku šlo poznat že je to lidová tvořivost.Ale však jsem přemejšlel logicky a taky mě to pěkně vypeklo.Takže ano někdo si dal pod spojkový pedál vyšší doraz a stará spojka byla ojetá a tak vystavovala nová už ne.

Tak si tak říkám jestli ten čů..k předemnou zase něco záhadně neposral.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Proto se ptám, protože koupit BMW s tímto nájezdem je opravdu, ale opravdu "hrdinství"..Já bych utíkal dokud by mi síly stačily..Mám takového kámoše, až když se úplně finančně vyčerpal, došlo mu to... :)
nepropadat panice...
fiatfiat
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2017, 23:16

Příspěvek od fiatfiat »

Jo tak teď mi nezbývá než souhlasit.Já mám auto jako víkendovku a kdybych s ním měl jezdit denodeně tak si to nedovedu představit, protože co druhá jízda to nějaká poruchu i když drobná ale je.Všichni tvrdí jak je bmw super a jak je kvalitní no mám holt na to názor jiný.Jo dokud to člověk servisuje ostatním a nemusí to platit tak to nebolí.
No a to sem jel minulý víkend na projížďku, říkám si je pěkně jdu se svézt.No a jediná závada byla ta spojka což mě štve.No sotva jsem vyjel stahlo se mi samo od sebe zadní vokno, si říkám asi kabeli ve dveřích to se dá dokupy.Pak se vracím domů a bmw nezklame přestala se mi vracet řadící páka do polohy neutrálu, ale je vpravo - takže dopředu řadím pětku.No BMW prostě nezklame.Měl jsem hodně aut co měly najeto víc byly podobná třída s celkem podobnýho roku po podobných prasatech, ale na Bmw nic nemá nejhorší sráč ze všech.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1986
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Tvl to je past...nevím proč tam někdo laboroval s dorazem 🤦🏼‍♂️ Ten krok by tam měl být +/- stejný na ojetý i na nový. Proto je tam SAC pritlacak. Není teoreticky možný žes bez dorazu proslap pružinu na pritlacaku někam za hranici? Že by tam došlo k nějaké deformaci. To že se ta sada nepovedla je samozřejmě možný. Nenapadá mě co by se tam stalo...
***VAG,PSA,Renault***
Odpovědět

Zpět na „BMW“