Mazda B2500 Fighter

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Mazda B2500 Fighter

Příspěvek od amg124 »

Má s tímhle autem někdo zkušenosti? Udělal jsem si radost a pořídil si to. Rok 2000, motor 2,5TD. Prodávající mi sdělil, že to žere jako kráva, ale já spočítal spotřebu od plný do plný 8,5l/100km. Taky mi tvrdil, že to víc jak 110 nejede a já s tím mazal po dálnici 130 a šla by dál. Jaké s tím máte zkušenosti vy? Jak jste spokojení. Je něco na co si dát vyloženě pozor?
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Kubi
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 10 čer 2013, 21:16

Příspěvek od Kubi »

Zdravím, nemám B 2500, ale len k tej spotrebe. Mám Kia Sportage 1 generacie, zdvihnute, zahradka na streche, pneu T3 plus dajake blbosti ako lana, reťaze take veci v kufri a spotreba 10l na 100km uplne normal, takže Vašich 8,5 je myslím úplne v pohode. Neviem čo čakal predchádzajúci majiteľ.
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Prodávající mi tvrdil, že to bere 12 litrů, to mě překvapilo, protože jsem počítal tak s 10, a nakonec to žere ještě míň, až je to podezřelé ;-)
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

to je i o stylu jízdy (hm)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Jarda S. píše:to je i o stylu jízdy (hm)
To určitě , ale cestou domů jsem ho fakt nešetřil :-) ale je pravda, že to měli ve stavební firmě, tak možná jezdili pořád naložený, já jel prázdný.
Navíc teď jsem z toho sundal hardtop, překvapilo mě jak je to těžký, tak snad se dostanu ještě o kousek dolů.
Jinak co se týká pocitů z jízdy tak jsem více než spokojený.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Kubi
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 10 čer 2013, 21:16

Příspěvek od Kubi »

Myslim že hardtop spotrebu zlepšuje, aerodynamika......Niekde som videl video jak sa víry vzduch za kabínou v korbe, hmotnostná úspora bude menej ako nárast aerodynamického odporu.
A čo je tiež zaujímavé, že u mňa zaťaženie nemá veľký vplyv na spotrebu, furt to žere jak tank :) Aspoň že to žere friťak reznutý naftou....
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

No uvidím, něco na tom aerodynamickém odporu asi bude, ale to auto bez toho vypadá líp. Navíc ve střeše byla díra a teklo tam, takže nejdřív to stejně musím opravit.
Co mě ale překvapilo, byla ta jeho váha. Měl jsem něco takového v ruce poprvé, a myslel jsem si, že to zvládne jeden člověk sundat i nandat. A on to je omyl. Sundal jsem to jen tak tak, sotva jsem to rudlem zaparkoval do stodoly. Nasazení zpět určitě nezvládnu. Sice to nemám ani v plánu v nejbližší době, spíš se chystám pořídit si víko a nějaký pěkný rám.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Tak ta moje Mazda má první není :-( nebo spíš dvě.

Jak se ochlazuje, zjistil jsem, že to má špatné starty. No nic, říkám si, koupím žhavičky a dám nové. Dnes ráno před odpolední skočím do auta, že si je vyzvednu a před směnou je stihnu ještě vyměnit.
Takže vyrazím od baráku, v první zatáčce přibrzdím a šup ho, pedál spadl na podlahu a auto nebrzdí. V tomhle počasí jsem nikde nic neviděl, že by něco prasklo, teklo, ale brzdovka ubyla na dno nádržky. Tak jsem to rovnou nechal v servisu ve vedlejší vesnici ať na to koukne.

No zamrzí to, ale radost mi to zatím ještě nekazí.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Tak jen info. Mazda už je ok, byli uhnilé brzdové trubky.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Nevím kam dát své otázky jestli do "asijských vozů" nebo k "Fordu" tak se zeptám radši přímo tady.
Mám dvě otázky.
1) větrák topení. Při studeném autě začne foukat až po několika minutách. A to celkem pomalu. Při přijíždění zatáčkou se na okamžik roztočí naplno. Kontroloval jsem dráty, když s nimi hýbu kolísají otáčky, přijde mi že studeňák je, ale přímo ve ventilátoru.
Co s tím? Dá se to nějak rozebrat, opravit? Popřípadě kdybych chtěl větrák vyměnit s jakým autem je zaměnitelný, kdybych koukal po něčem starším?
2) turbo. Při studeném motoru, když ho pošlu do otáček zapíská nebo spíš zavrže turbo. Při teplém nic slyšet není. Samozřejmě, že studený nevytáčím, ale má otázka je, jestli se s tím dá něco dělat, třeba i jako prevence, abych předešel tomu, aby mi to odešlo úplně.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19329
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Větrák se dá někdy opravit, nebo si prostě sežeň jinej...

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... rbocharger

Turbo pokud funguje bych asi neřešil nebo opět sehnat jiný, na ebay otázka asi 5000, montoval jsem tato levná turba na Isuzu Trooper 3.0Dti ( Opel),Ford Ranger,Nissan terrano atd a fungují...

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... r&_sacat=0
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

roman1648 píše:Větrák se dá někdy opravit, nebo si prostě sežeň jinej...

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... rbocharger

Turbo pokud funguje bych asi neřešil nebo opět sehnat jiný, na ebay otázka asi 5000, montoval jsem tato levná turba na Isuzu Trooper 3.0Dti ( Opel),Ford Ranger,Nissan terrano atd a fungují...

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... r&_sacat=0
Děkuji. Turbo zatím řešit nebudu, pořád mám kam sypat zlaťáky, tak tohle počká.
Větrák bych raději zkusil opravit, jen dostat do ruky ten správný grif, abych povolil ten třetí šroubek u podlahy :D
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Tak jen pro info. Dneska se mi konečně povedlo povolit třetí šroubek větráku. Pro mechaniky asi žádný problém, ale pro někoho kdo nemá moc cvik a správné nářadí je to oříšek. Ale dnes vše zadařilo, větrák ven, rozebrat, vyčistit, prostříkat kontaktolem a promazat osu. Složit a zase namontovat a zatím to vypadá, že funguje jak má.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Tak jen pro info. Dneska se mi konečně povedlo povolit třetí šroubek větráku. Pro mechaniky asi žádný problém, ale pro někoho kdo nemá moc cvik a správné nářadí je to oříšek. Ale dnes vše zadařilo, větrák ven, rozebrat, vyčistit, prostříkat kontaktolem a promazat osu. Složit a zase namontovat a zatím to vypadá, že funguje jak má.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“