Ducato 1.9D hlava

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1262
Registrován: 12 zář 2007, 17:57

Ducato 1.9D hlava

Příspěvek od zizalak »

Utahoval jsem hlavu na Ducatu 1.9D. V knize "Jak na to" píšou 30Nm, 60Nm, 180°, 90°. Na těsnění Reinz psali 50Nm, 100Nm, 90°, 90°

Pří utahování na prvních 90° praskl oříšek, pak ještě jeden. Otázka je jestli má smysl věřit "Jak na to" (kam jsem se podíval později) a nebo výrobci těsnění (druhou 90° tam ani nedám).

Momenták je sice China, ale kalibraci prošel v pohodě. Šrouby nové namazané, stejně tak podložky.

Má to Victor Rein blbě, nebo mám volšový pazoury? (pár hlav už jsem dělal).

Elring to má stejně. https://content.lkq.cz/File/0010/39FEEA ... 7013EE.PDF

Díky Z
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Hele tyto motory jsou klasika 30Nm,60Nm + 2x90° nepamatuju si že by někdy byl problém, ano těch druhých 90° je už trochu boj ale prostě to utáhni co to půjde a zdar - myslím jakože když nedotáhneš těch druhých 90° do konce stane se prd...
Předpokládám že závity pro šrouby v bloku vyfukovals,šrouby píšeš namazaný tak co pro to víc udělat
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1262
Registrován: 12 zář 2007, 17:57

Příspěvek od zizalak »

Máě pravdu, výrobce říká 30,60,90,90 a Reinz 50,100,90,90. Dalších 90 zlomím i vořech Hazet... Spíš je mi divný, že ten Reinz tam má tolik.
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

možno blbost, ale ja ked mam čas tak dotahovanie hlav (zvlašt u diesla) si necham na dva dni večer zatahnem polovicu v postupe a na druhy den povedzme rano dokončim utahovanie (večer zapišem kde skončim a rano sa ktomu vratim a pokračujem) ono tie šroby svete div povolia za tu noc a kde už večer si myslim že už zlomim trhak tak rano ako po masle (Alebo možno na večer už som slaby neviem ) :D
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1262
Registrován: 12 zář 2007, 17:57

Příspěvek od zizalak »

Člověče, možný to je. Každopádně toto je moje statistika:

1) Nástavec značky Trimf - praskl při povolování hlavy
2) Nástavec Force tool (Auto Kelly) - praskl při 3. etapě
3) Nástavec JonnesWay - překvapivě v pohodě

Buď mám volšový ruce, čínskej momenťák, nebo Reinz píše k těsnění co se mu hodí.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

RAPIDmen píše:možno blbost, ale ja ked mam čas tak dotahovanie hlav (zvlašt u diesla) si necham na dva dni večer zatahnem polovicu v postupe a na druhy den povedzme rano dokončim utahovanie (večer zapišem kde skončim a rano sa ktomu vratim a pokračujem) ono tie šroby svete div povolia za tu noc a kde už večer si myslim že už zlomim trhak tak rano ako po masle (Alebo možno na večer už som slaby neviem ) :D
To snad ne, nechceš přejít na babety? Jakmile položíš hlavu a začneš dotahovat, tak to musíš dokončit..Proč myslíš, že jsou tam často přesně určené prodlevy? Utahování hlavy dle foršriftu je základ opravy..Těsnění je právě děláno na to, aby jeho vlastnosti byly zaručeny přesným postupem opravy..Možná bys mohl zkusit nasadit svůj "nástroj" a po pár kopulačních pohybech slézt dolů, že to zítra doděláš... :o
nepropadat panice...
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

[quote="jericho-3"] na druhy den dokončujem už vačšinou len poslednych 90° alebo kolko sa udava na konkretnom motore/tesneni,,,nevim zatial nebol žiadny problem s niekčim okolo hlavy po demontaži/montaži.
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

[quote="jericho-3"] na druhy den dokončujem už vačšinou len poslednych 90° alebo kolko sa udava na konkretnom motore/tesneni,,,nevim zatial nebol žiadny problem s niekčim okolo hlavy po demontaži/montaži.,
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A to jsi si nevšiml, že když to třeba necháš, že se změní odpor šroubů , které utahuješ? Nebo že i když bys/theoreticky/l použil jednou zmáčklé těsnění, které nejelo , tak už musí být postup úplně jiný? Vše souvisí se vším a návody nejsou nadarmo. Správně máš pečlivě odmastit hlavu a blok, dát tam ustavovací kolíky/pokud to lze/ , těsnění vyndat z obalu těsně před montáží, nasadit na blok, posadit hlavu , nandat šrouby tam kde nejsou kolíky, kolíky vytáhnout nahradit šrouby a utáhnout první operaci, těch 20 Nm, aby se hlava usadila atd. atd. I když je to dnes většinou jen plechové, je to potřebné dělat podle postupu. U metaloplastickým těsnění nebo speciálů, které nabydou a časem netvrdnou je to extrémně důležité.. :)
nepropadat panice...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A to jsi si nevšiml, že když to třeba necháš, že se změní odpor šroubů , které utahuješ? Nebo že i když bys/theoreticky/l použil jednou zmáčklé těsnění, které nejelo , tak už musí být postup úplně jiný? Vše souvisí se vším a návody nejsou nadarmo. Správně máš pečlivě odmastit hlavu a blok, dát tam ustavovací kolíky/pokud to lze/ , těsnění vyndat z obalu těsně před montáží, nasadit na blok, posadit hlavu , nandat šrouby tam kde nejsou kolíky, kolíky vytáhnout nahradit šrouby a utáhnout první operaci, těch 20 Nm, aby se hlava usadila atd. atd. I když je to dnes většinou jen plechové, je to potřebné dělat podle postupu. U metaloplastických těsnění nebo speciálů, které nabydou a časem netvrdnou je to extrémně důležité.. :)
P.S.A mimochodem k věci, když se přecházelo na utahování úhlem a končila doba, kdy u bezturbových motorů se utahovalo tak něco přes 100 Nm, tak jsem to nemohl pochopit, protože jsem měl zato, že to utrhnu.. Ale postupně nebylo zbytí a velkou pákou s černým ořechem a opoceným čelem jsem to dotahoval. Vždy dělám kontrolu a tak po nějaké době zkusím pákou se šroubem hnout /po konečné operaci/ a musí být jako kámen..Pokud to jde jako pořád do sraček a šrouby drží, je křivá hlava..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Fiat“