Ducato 1.9D hlava
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ducato 1.9D hlava
Utahoval jsem hlavu na Ducatu 1.9D. V knize "Jak na to" píšou 30Nm, 60Nm, 180°, 90°. Na těsnění Reinz psali 50Nm, 100Nm, 90°, 90°
Pří utahování na prvních 90° praskl oříšek, pak ještě jeden. Otázka je jestli má smysl věřit "Jak na to" (kam jsem se podíval později) a nebo výrobci těsnění (druhou 90° tam ani nedám).
Momenták je sice China, ale kalibraci prošel v pohodě. Šrouby nové namazané, stejně tak podložky.
Má to Victor Rein blbě, nebo mám volšový pazoury? (pár hlav už jsem dělal).
Elring to má stejně. https://content.lkq.cz/File/0010/39FEEA ... 7013EE.PDF
Díky Z
Pří utahování na prvních 90° praskl oříšek, pak ještě jeden. Otázka je jestli má smysl věřit "Jak na to" (kam jsem se podíval později) a nebo výrobci těsnění (druhou 90° tam ani nedám).
Momenták je sice China, ale kalibraci prošel v pohodě. Šrouby nové namazané, stejně tak podložky.
Má to Victor Rein blbě, nebo mám volšový pazoury? (pár hlav už jsem dělal).
Elring to má stejně. https://content.lkq.cz/File/0010/39FEEA ... 7013EE.PDF
Díky Z
Hele tyto motory jsou klasika 30Nm,60Nm + 2x90° nepamatuju si že by někdy byl problém, ano těch druhých 90° je už trochu boj ale prostě to utáhni co to půjde a zdar - myslím jakože když nedotáhneš těch druhých 90° do konce stane se prd...
Předpokládám že závity pro šrouby v bloku vyfukovals,šrouby píšeš namazaný tak co pro to víc udělat
Předpokládám že závity pro šrouby v bloku vyfukovals,šrouby píšeš namazaný tak co pro to víc udělat
možno blbost, ale ja ked mam čas tak dotahovanie hlav (zvlašt u diesla) si necham na dva dni večer zatahnem polovicu v postupe a na druhy den povedzme rano dokončim utahovanie (večer zapišem kde skončim a rano sa ktomu vratim a pokračujem) ono tie šroby svete div povolia za tu noc a kde už večer si myslim že už zlomim trhak tak rano ako po masle (Alebo možno na večer už som slaby neviem )
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
To snad ne, nechceš přejít na babety? Jakmile položíš hlavu a začneš dotahovat, tak to musíš dokončit..Proč myslíš, že jsou tam často přesně určené prodlevy? Utahování hlavy dle foršriftu je základ opravy..Těsnění je právě děláno na to, aby jeho vlastnosti byly zaručeny přesným postupem opravy..Možná bys mohl zkusit nasadit svůj "nástroj" a po pár kopulačních pohybech slézt dolů, že to zítra doděláš...RAPIDmen píše:možno blbost, ale ja ked mam čas tak dotahovanie hlav (zvlašt u diesla) si necham na dva dni večer zatahnem polovicu v postupe a na druhy den povedzme rano dokončim utahovanie (večer zapišem kde skončim a rano sa ktomu vratim a pokračujem) ono tie šroby svete div povolia za tu noc a kde už večer si myslim že už zlomim trhak tak rano ako po masle (Alebo možno na večer už som slaby neviem )
nepropadat panice...
A to jsi si nevšiml, že když to třeba necháš, že se změní odpor šroubů , které utahuješ? Nebo že i když bys/theoreticky/l použil jednou zmáčklé těsnění, které nejelo , tak už musí být postup úplně jiný? Vše souvisí se vším a návody nejsou nadarmo. Správně máš pečlivě odmastit hlavu a blok, dát tam ustavovací kolíky/pokud to lze/ , těsnění vyndat z obalu těsně před montáží, nasadit na blok, posadit hlavu , nandat šrouby tam kde nejsou kolíky, kolíky vytáhnout nahradit šrouby a utáhnout první operaci, těch 20 Nm, aby se hlava usadila atd. atd. I když je to dnes většinou jen plechové, je to potřebné dělat podle postupu. U metaloplastickým těsnění nebo speciálů, které nabydou a časem netvrdnou je to extrémně důležité..
nepropadat panice...
A to jsi si nevšiml, že když to třeba necháš, že se změní odpor šroubů , které utahuješ? Nebo že i když bys/theoreticky/l použil jednou zmáčklé těsnění, které nejelo , tak už musí být postup úplně jiný? Vše souvisí se vším a návody nejsou nadarmo. Správně máš pečlivě odmastit hlavu a blok, dát tam ustavovací kolíky/pokud to lze/ , těsnění vyndat z obalu těsně před montáží, nasadit na blok, posadit hlavu , nandat šrouby tam kde nejsou kolíky, kolíky vytáhnout nahradit šrouby a utáhnout první operaci, těch 20 Nm, aby se hlava usadila atd. atd. I když je to dnes většinou jen plechové, je to potřebné dělat podle postupu. U metaloplastických těsnění nebo speciálů, které nabydou a časem netvrdnou je to extrémně důležité..
P.S.A mimochodem k věci, když se přecházelo na utahování úhlem a končila doba, kdy u bezturbových motorů se utahovalo tak něco přes 100 Nm, tak jsem to nemohl pochopit, protože jsem měl zato, že to utrhnu.. Ale postupně nebylo zbytí a velkou pákou s černým ořechem a opoceným čelem jsem to dotahoval. Vždy dělám kontrolu a tak po nějaké době zkusím pákou se šroubem hnout /po konečné operaci/ a musí být jako kámen..Pokud to jde jako pořád do sraček a šrouby drží, je křivá hlava..
P.S.A mimochodem k věci, když se přecházelo na utahování úhlem a končila doba, kdy u bezturbových motorů se utahovalo tak něco přes 100 Nm, tak jsem to nemohl pochopit, protože jsem měl zato, že to utrhnu.. Ale postupně nebylo zbytí a velkou pákou s černým ořechem a opoceným čelem jsem to dotahoval. Vždy dělám kontrolu a tak po nějaké době zkusím pákou se šroubem hnout /po konečné operaci/ a musí být jako kámen..Pokud to jde jako pořád do sraček a šrouby drží, je křivá hlava..
nepropadat panice...