GO motoru ASZ

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

GO motoru ASZ

Příspěvek od favo »

Chlapi s ohledem na fakt, že moje ASZ má za tepla tlaky ve válcích jen 20 Barů jsem chtě nechtě nucen něco s tím motorem udělat, tak se na Vás obracím s dotazem, jak by jste postupovali vy co máte nějaký zkušenosti.
Nabízí se ta nejlevnější možnost a to dát nové pístní kroužky, nové šály na kliku a ojnice a nazdar, ale ptám se pomůže to něčemu ?
Další možnost je dát motor na výbrus, ale netuším zda se dělají výbrusový sady jako na starý škodovky.
Jako další mě napadá, nechat blok převrtat na 2.0 a použít písty z osmiventilového dvoulitru. Vím že písty se pohybují nové kolem 22000,- což už je s ohledem na stáří motoru docela dost když započtu ještě práci na bloku a materiál kolem.
Další možnost je koupit jiný motor a doufat, že bude dobrý a v lepší stavu než ten můj.
Potřebuji aby mi auto ještě pár let sloužilo, ale nějak už mě nebaví jezdit s dieselem za 8,5 litrů na sto.
O hlavě se nezmiňuji, tu mám po GO z Engitecu a na druhou ještě čekám, na té ještě pracují.
Co by jste mi doporučili.
Díky.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Já řešil podobnou situaci na AVF, ale ne z důvodu nízkých tlaků ale z důvodu prasklého pístu 2 roky zpět. Šel jsem cestou druhého motoru z důvodu krátké odstávky auta... A cenově to taky vycházelo nejlíp...

Motor jsem kupoval tak kousek od tebe. Kdyžtak můžu dát telefon do SZ. Jezdím k tomu borcovi když potřebuju nějaké díly už pár let. Bylo to z auta z UK, říkal, že kdyby byl po montáži problém, tak že to veme zpátky... Problém nebyl. Koupil jsem celý polomotor, šupnul se do auta a s mýma vstřikama a turbem doteď jezdí... I ta vačka vypadala a vypadá furt OK... Starty na drc... Jen sem po montáži vyměnil po 1 tkm olej radši...
S2 CFGB DSG
cacinek
Přispěvovatel
Příspěvky: 796
Registrován: 27 led 2010, 12:32

Příspěvek od cacinek »

Vybrusovy pisty jsou normalne k dostani ;)
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1262
Registrován: 12 zář 2007, 17:57

Příspěvek od zizalak »

Kdysi jsem dělal dvě AJM/ATJ snad týden po sobě. Jsou to první PDčka v B5 a praskali jim písty. Začalo to klikou a skončilo šachtama vstřikovaců. V jednom případě ještě smetenou vačkou. Jedny písty jsem tam dával z ARL (nejsem si 100% jist) a druhý Mahle. Jestli máš hlavu hotovou, udělat celý na čisto. Jinak ta bronzová pouzdra na ojnicích taky nejsou na pořád.

ObrázekObrázekObrázek
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Dal bych jinej motor, je jich metrák. nedávno koupil kolega AXR (74kw) najeto 20 000 z anglický OI za 10tisíc. Nebylo co řešit. Motor jde jak novej.
morningstar1989
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 14 srp 2020, 09:33
Bydliště: Mala Ida

Příspěvek od morningstar1989 »

ak by som mal taku moznost zohnat motor s takym najazdom tak nevaham
neviem cuvat s vozikom
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Je to tak. Já to AVF měl za 10 tisíc. Rozvody se přehodily z původního protože měly prd najeto. Akorát se koupil trychtýř měrky, šrouby vstřiků, filtr, olej a těsnění tandemu a svodů...
S2 CFGB DSG
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Loni jsem dělal rozpočet na 2.5 tdi díly AHRA H.K. válec vycházel na cca 4500 kč k tomu to ale chce udělat i hlavu vstřiky těsnění rozvody spojku , tak nakonec zvítězil jinej motor
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

já bych koupil druhej motor a ten si udělal pěkně v klidu ;) změřit ovalitu válců, ovalitu pístů a pak se rozhodnout
ps: spodky motoru bez hlav jsou doslova za pár korun
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Popravdě se my myšlenka jinýho motoru taky líbí víc z důvodu jak tady píšete, můžu si ho v klidu rozebrat, zkontrolovat a mezi tím dál jezdit a pak jen přehodit kus za kus.
Co se týká ojnic, tak jsem chvili uvažoval o nových titanových. Nestojí úplný nesmysl a vůbec bych se nedivil, kdyby byly stejně drahý né li zrovna i levnější jak originál.
Ovšem sehnat motor ASZ co by měl najeto prokazatelně do 100000 km tak neváhám ani chvíli.
Na nabídky motorů jsem koukal na bazoš a podobně, ale je to popravdě vždy sázka do loterie, navíc všechny ty inzerovaný motory mají maximálně 220 000 km a to se mi s ohledem na stáří zdá jako nesmysl a nerad bych koupil motor jako svoje auto, tváří se OK ale na tachometru chybí tak 300000 km.
Ještě jsem ani nezjiťoval co stojí výbrus tohoto motoru a případně písty s kroužky, který ale určitě nebodou od VW.
Koukal jsem po motoru co tu nabízí Talec, ale ta cena .............
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Sehnat spodek nebo holej motor, ten rozházet, válce změřit ovalitu a kdyžtak nechat přehonovat +0,25 to vezme
Písty kupuju za 100,- EUR Kolben nebo Mahle, Nüral nebrat
Pokud máš prostor na to kde si to uděláš ( dílnička,garáž ) tak asi ideální stav, neříkám že druhej motor není řešení, ale je to vždycky hop nebo trop, nutno si uvědomit že sériová výroba těchto motorů skončila celkem dávno a každej bude mít najeto...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Kamarád mi nabídnul, že by případně pustil spodek motoru co má doma uložený na horší časy. Chce za něj celkem rozumný prachy a pokud bude OK, asi to bude nejlepší cesta.
Druhou hlavu mám, v plánu je stejně ještě koupit jednu sadu vstřikovačů AL, protože ty moje už jsou zralý na opravu, tak abych nemusel být bez auta. Rozvody mám na autě sotva měsíc, ale i kdyby tak koupě nových mě finančně nepoloží a aspoň bych motor předělal na nový tip, kdyby bylo třeba.
Dílnu sice nemám, ale asi by nebyl problém makat na tom v práci, se šéfem se dá domluvit. Mám tu vše potřebné včetně mycího stolu i potřebných měřidel a případně si mohu pujčit i firemního Bippera.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8915
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

20barů heh mám tu lidi s AWX a AJM a mají na dvou pod 17 a jezdí co by za 20 dali (noteeth) i když auta to mají fakt pěkný při ceně opravy se jim do toho nechce a dojizdi.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

na mojom asz 200tkm som nameral od 31 do 34 barov za tepla tvl
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Proto si říkám, že v době kdy jsem Golfa kupoval a na tachometru svítilo 140 000 km tam nejspíš dalších 300000 km chybělo.
S každýmm dalším rokem spotřeba pomalu ale jistě stoupala až se z průměru 6,5 stalo 8,5 a to už je moc i na mě. To dělá ročně o skoro 500 litrů nafty navíc a to je 14000 Kč navíc jen za palivo, takže případná GO motoru či jeho výměna by se mi celkem brzo vrátila, kdyby se průměr dostal zpět alespoň k těm 6,5.
Naposledy upravil(a) favo dne 22 říj 2020, 20:59, celkem upraveno 2 x.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“