Stránka 3 z 5

Napsal: 24 říj 2020, 11:01
od Rayx
No pěkné ... Hele, neřeš teď nic jinýho než tu kompresi, VA/VB turbo ani soft ji nevylepší.

Podle mě tahle sada na fotce je uplně OK, jestli tedy naměříš 19-20bar a to na všech, studený/teplý motor, s vyndanýma ostatníma žhavkama, to je pěkně na ... Přesto se pokus to ověřit druhým měřákem.
Překvapuje mě, že olej to nebaští, olej to neředí, že by tedy spodek měl být OK. Jen tak pro info, když jsi měl hlavu dole, přesahy v HU jsi nezkoukl?
Ale co se tedy přehlíží na vršku to budeš muset najít, zas toho tolik není. Jestli se fakt nepovedla vačka, nebo ten kompletní repas hlavy.

Druhej topic, kde to řešils je tady
https://www.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172086

Napsal: 24 říj 2020, 12:46
od favo
Samozřejmě druhý měření asi nechám někde udělat a nebo až otevřou krámy, tak v JSC koupím nový budík a zkusím ho vyměnit, nebo si udělám měřák jen na tento motor a bude, jako jsem si udělal na měření tlaku oleje.

Ale napadla mě ještě jedna věc, kde jsem mohl při skládání udělat chybu a tou je rozvodový kolo na vačce.
Mám tu doma náhradní a koukám na něj a zjistil jsem že není až takový problém to rozvodový kolo otočit vůči hnacímu co je naražený na vačce.
Vzhledem k tomu, že výstupky co určují polohu vačky jsou na hnacím kole, ale ozubení na řemen je na hnaném kole, tak se ptám zda by v případě že hnané kolo otočím, mohl motor normálně běžet, ale úhel nastavení by byl natolik jiný, že je vysoká spotřeba na volnoběh a zároveň i při normální jízdě.
Případně zda nemáte obrázek jak májí být tyto kola ve správné poloze.
Díky.

Napsal: 24 říj 2020, 12:58
od Rayx
Neřeš a nekombinuj, kdybys složil blbě impulsní kolo na vačce, nestartovalo by to na otočení klíčku a rovnou to zapisovalo chybu.

Teď musíš řešit jen tu kompresi, nic jinýho ;) Starterem točíš dokud stoupá tlak, nepočítej otočky motoru :D

Napsal: 24 říj 2020, 13:24
od morningstar1989
Ja myslim ze bude kompresia dobra a vacka bude nejaky padelek

Napsal: 24 říj 2020, 13:38
od Rayx
Pokud krabici otevřel sám, tak (01)04052938000016(21)7DVB9X290ZXZM3 je pravý díl od KolbenSchmidt ;)
https://brandprotection.ms-motorservice ... ine-check/

https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3

Já tipuji, že jen blbě měří, pokud ne, je to repasem hlavy, že by tam měl nějaké nízké písty bez změny na ojkách podle kresby na válcích to nevypadá.

Napsal: 24 říj 2020, 14:25
od favo
Ano ano, točím motorem dokud stoupá tlak a i pak ho ještě chvíli nechám.
Skače to cca po 5 ti barech s každým otočením, ale jakmile to vyskočí na 15 barů, tak výš už to leze jen po zvolna až se to vyškrábe k těm 20ti barům.

Napsal: 24 říj 2020, 14:48
od Tom.s
mám stejný měřák, jen černá krabice a když jsem ho zkusil na kompresoru 10baru ,tak kecal o 3bary, tak jde o to zda při vyšším tlaku nelže víc a to když jsem ho koupil, tak jsem ho musel přetěsnit ve spojích, maj to jen slepené a moc to nedrží

Napsal: 24 říj 2020, 17:51
od favo
Budu ho tedy muset vzít do práce a otestovat na kompresoru.
Bohužel vše si dělám na autě sám, takže i tady při měření sedím za volantem, takže zda měřák syčí nebo ne bohužel neslyším přes hluk startéru a syčení motoru.

Napsal: 24 říj 2020, 20:05
od Biimbo
mám stejnou sadu a budík lže jak Prymula. Já jezdil s jedničkou octou s rotačkou na kolech 15,pak 16 a 17. A spotřeba stejná. Pořád svítilo 5.3 a tak nějak to i bylo. Viděl bych problém v hlavě. Asi vačka. A těsnění jsi dal správně silný?

Napsal: 25 říj 2020, 11:32
od favo
To je právě možná další problém, těsnění jsem dal podle toho jaké tam bylo.
Bylo tam třídírové tak jsem koupil třídírové, k opravené hlavě jsem žádné info nedostal a protože do garáže jezdím o víkendech kdy je vše zavřené a v okolí není jediný obchod s ND, tak jsem prostě koupil tohle a doufal.
Navíc hlava tam šla jiná než tam byla.

Napsal: 25 říj 2020, 12:30
od Tomas6
Hlava nemá na tloušťku těsnění vliv. Základ bude asi znovu a něčím ověřeným změřit tlaky. Pak už asi jen nechat zkontrolovat vstřiky a případně ta vačka.Nic jiného mne nenapadá. Ale řešil jsem něco podobného před časem na jednom bxe a vačka byla nějaký fake páč už po asi 5000km byla chycená. A hlavně po výměně za pěknou origo byl rázem problém vyřešený.

Napsal: 25 říj 2020, 12:34
od hansdob
Těsnění se dává snad ale podle spodku. Takže pokud tam nebylo nevhodný předtím nemělo by být potom i na jinou hlavu.

Napsal: 25 říj 2020, 13:51
od tiguan2
Co ja jsem udělal motorů kde bylo namontováno tří dírové těsněni a po GO hlavy montoval jednodírku. Vždy si měřim přesahy pistů a ten motor se po opravě chová uplně jinak.

Napsal: 25 říj 2020, 16:42
od Tom.s
ono to nemusí být jen těsněním, taky zaleží jak mu tu hlavu udělal, zkus tu druhou hlavu až ji budeš mít zalejt kanály benzínem

Napsal: 25 říj 2020, 19:06
od favo
Tlaky tedy nějak ještě pořeším.
Vačku - uvidím zda Huml něco najde a kolik za ní bude chtít.
Co se hlavy týká tak věřím že je OK, ale vždy se může něco stát, ale v Engitecu už mi dělali několik motorů a nikdy nebyl problém.