Stránka 1 z 5
GO motoru ASZ
Napsal: 21 říj 2020, 12:34
od favo
Chlapi s ohledem na fakt, že moje ASZ má za tepla tlaky ve válcích jen 20 Barů jsem chtě nechtě nucen něco s tím motorem udělat, tak se na Vás obracím s dotazem, jak by jste postupovali vy co máte nějaký zkušenosti.
Nabízí se ta nejlevnější možnost a to dát nové pístní kroužky, nové šály na kliku a ojnice a nazdar, ale ptám se pomůže to něčemu ?
Další možnost je dát motor na výbrus, ale netuším zda se dělají výbrusový sady jako na starý škodovky.
Jako další mě napadá, nechat blok převrtat na 2.0 a použít písty z osmiventilového dvoulitru. Vím že písty se pohybují nové kolem 22000,- což už je s ohledem na stáří motoru docela dost když započtu ještě práci na bloku a materiál kolem.
Další možnost je koupit jiný motor a doufat, že bude dobrý a v lepší stavu než ten můj.
Potřebuji aby mi auto ještě pár let sloužilo, ale nějak už mě nebaví jezdit s dieselem za 8,5 litrů na sto.
O hlavě se nezmiňuji, tu mám po GO z Engitecu a na druhou ještě čekám, na té ještě pracují.
Co by jste mi doporučili.
Díky.
Napsal: 21 říj 2020, 13:16
od pavlin2
Já řešil podobnou situaci na AVF, ale ne z důvodu nízkých tlaků ale z důvodu prasklého pístu 2 roky zpět. Šel jsem cestou druhého motoru z důvodu krátké odstávky auta... A cenově to taky vycházelo nejlíp...
Motor jsem kupoval tak kousek od tebe. Kdyžtak můžu dát telefon do SZ. Jezdím k tomu borcovi když potřebuju nějaké díly už pár let. Bylo to z auta z UK, říkal, že kdyby byl po montáži problém, tak že to veme zpátky... Problém nebyl. Koupil jsem celý polomotor, šupnul se do auta a s mýma vstřikama a turbem doteď jezdí... I ta vačka vypadala a vypadá furt OK... Starty na drc... Jen sem po montáži vyměnil po 1 tkm olej radši...
Napsal: 21 říj 2020, 14:51
od cacinek
Vybrusovy pisty jsou normalne k dostani

Napsal: 21 říj 2020, 16:16
od zizalak
Napsal: 21 říj 2020, 16:27
od fekálek
Dal bych jinej motor, je jich metrák. nedávno koupil kolega AXR (74kw) najeto 20 000 z anglický OI za 10tisíc. Nebylo co řešit. Motor jde jak novej.
Napsal: 21 říj 2020, 16:38
od morningstar1989
ak by som mal taku moznost zohnat motor s takym najazdom tak nevaham
Napsal: 21 říj 2020, 17:02
od pavlin2
Je to tak. Já to AVF měl za 10 tisíc. Rozvody se přehodily z původního protože měly prd najeto. Akorát se koupil trychtýř měrky, šrouby vstřiků, filtr, olej a těsnění tandemu a svodů...
Napsal: 21 říj 2020, 17:15
od 1pavel
Loni jsem dělal rozpočet na 2.5 tdi díly AHRA H.K. válec vycházel na cca 4500 kč k tomu to ale chce udělat i hlavu vstřiky těsnění rozvody spojku , tak nakonec zvítězil jinej motor
Napsal: 21 říj 2020, 17:33
od Jarda S.
já bych koupil druhej motor a ten si udělal pěkně v klidu

změřit ovalitu válců, ovalitu pístů a pak se rozhodnout
ps: spodky motoru bez hlav jsou doslova za pár korun
Napsal: 22 říj 2020, 05:52
od favo
Popravdě se my myšlenka jinýho motoru taky líbí víc z důvodu jak tady píšete, můžu si ho v klidu rozebrat, zkontrolovat a mezi tím dál jezdit a pak jen přehodit kus za kus.
Co se týká ojnic, tak jsem chvili uvažoval o nových titanových. Nestojí úplný nesmysl a vůbec bych se nedivil, kdyby byly stejně drahý né li zrovna i levnější jak originál.
Ovšem sehnat motor ASZ co by měl najeto prokazatelně do 100000 km tak neváhám ani chvíli.
Na nabídky motorů jsem koukal na bazoš a podobně, ale je to popravdě vždy sázka do loterie, navíc všechny ty inzerovaný motory mají maximálně 220 000 km a to se mi s ohledem na stáří zdá jako nesmysl a nerad bych koupil motor jako svoje auto, tváří se OK ale na tachometru chybí tak 300000 km.
Ještě jsem ani nezjiťoval co stojí výbrus tohoto motoru a případně písty s kroužky, který ale určitě nebodou od VW.
Koukal jsem po motoru co tu nabízí Talec, ale ta cena .............
Napsal: 22 říj 2020, 06:23
od roman1648
Sehnat spodek nebo holej motor, ten rozházet, válce změřit ovalitu a kdyžtak nechat přehonovat +0,25 to vezme
Písty kupuju za 100,- EUR Kolben nebo Mahle, Nüral nebrat
Pokud máš prostor na to kde si to uděláš ( dílnička,garáž ) tak asi ideální stav, neříkám že druhej motor není řešení, ale je to vždycky hop nebo trop, nutno si uvědomit že sériová výroba těchto motorů skončila celkem dávno a každej bude mít najeto...
Napsal: 22 říj 2020, 09:19
od favo
Kamarád mi nabídnul, že by případně pustil spodek motoru co má doma uložený na horší časy. Chce za něj celkem rozumný prachy a pokud bude OK, asi to bude nejlepší cesta.
Druhou hlavu mám, v plánu je stejně ještě koupit jednu sadu vstřikovačů AL, protože ty moje už jsou zralý na opravu, tak abych nemusel být bez auta. Rozvody mám na autě sotva měsíc, ale i kdyby tak koupě nových mě finančně nepoloží a aspoň bych motor předělal na nový tip, kdyby bylo třeba.
Dílnu sice nemám, ale asi by nebyl problém makat na tom v práci, se šéfem se dá domluvit. Mám tu vše potřebné včetně mycího stolu i potřebných měřidel a případně si mohu pujčit i firemního Bippera.
Napsal: 22 říj 2020, 09:50
od hansdob
20barů heh mám tu lidi s AWX a AJM a mají na dvou pod 17 a jezdí co by za 20 dali

i když auta to mají fakt pěkný při ceně opravy se jim do toho nechce a dojizdi.
Napsal: 22 říj 2020, 10:45
od stanomx
na mojom asz 200tkm som nameral od 31 do 34 barov za tepla tvl
Napsal: 22 říj 2020, 11:22
od favo
Proto si říkám, že v době kdy jsem Golfa kupoval a na tachometru svítilo 140 000 km tam nejspíš dalších 300000 km chybělo.
S každýmm dalším rokem spotřeba pomalu ale jistě stoupala až se z průměru 6,5 stalo 8,5 a to už je moc i na mě. To dělá ročně o skoro 500 litrů nafty navíc a to je 14000 Kč navíc jen za palivo, takže případná GO motoru či jeho výměna by se mi celkem brzo vrátila, kdyby se průměr dostal zpět alespoň k těm 6,5.