Benzin do Superb 3.6 Fsi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Benzin do Superb 3.6 Fsi
Ahoj, rád bych se zeptal na tankování do Supa 3.6 Fsi. Jestli stačí obyčejný Natural 95 + VIF nebo je dle Vás nutné do tohoto motoru tankovat pouze 98, Vervu apod. Mám najeto 140 tis. km. Olej měním kolem 10 tis. Díky moc za Vaše poznatky s benzíny. Případně s jakým benálem máte nej zkušenosti. Jezdím převážně dálnici a tankuji nádrž týdně.
Co máš v předpisu výrobce? Pokud 95 oktanů, je to jasný. Pokud 98 oktanů, pak je dovoleno použití benzínu s 95 oktany za cenu mírného snížení výkonu.
FSi má vysoký stupeň komprese, proto se domnívám, že 98 oktanů je nejsprávnější cesta.
FSi má vysoký stupeň komprese, proto se domnívám, že 98 oktanů je nejsprávnější cesta.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Blbý je, že např u nás na Děčínsku mám podezření, že ten vysoceoktanový benzín např Verva a nebo V-Power jim tam dlouho leží....lidi to moc tady nekupují pochopitelně kvůli ceně...Uvedu příklad...kolega má O1 RS a lije běžně 95...no a zkusil výjmečně 98 a ten motor mu zacukával...lekl se, že s tím něco má...bylo to špatným benzínem...tak jsem pokecal se slečnou na pumpě a potvrdila mé podezření...tu 98 prý kupují víceméně jen motorkáři a než tu nádrž vyprázdní a naplní 95 už je třikrát pryč...nevím je to prostě jen můj názor a nevnucuji ho, ale osobně liju Efectu 95 a dva kalíšky VIFu na nádrž a to dostal přímím rozkazem i můj táta (Tiguan 1,4 TSi 164 koní)...nevím zda VIF i zvyšuje oktanový číslo, ale jsou i přípravky co vyloženě zvyšují...což zauvažovat to raději dělat takhle?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Ano, také se přikláním k použití 95, kde se hodně tankuje a použít VIF. Tankování 100 a 98 mi k ničemu dle mého nepomohlo. Jen peněžence. V minulosti jsem potkal na ONU chlápka s BMW M3 novějšího typu. Ptal jsem se ho na zkušenosti s takovým benzinem a řekl mi, mám už třetí M3 a všechny tankuji zásadně ONO. Nikdy neměl jediný problém s palivem. Obrovská vytoč, kontroly, atd.
Jezdím převážně dálniční provoz. A jestli tankuji litr za 25 nebo 32 Kč, už to něco udělá. Ročně najedu kolem 25 tis km. Pravidelně měním olej, auto nevytáčím studené a do každě nádrže liju VIF.
Jezdím převážně dálniční provoz. A jestli tankuji litr za 25 nebo 32 Kč, už to něco udělá. Ročně najedu kolem 25 tis km. Pravidelně měním olej, auto nevytáčím studené a do každě nádrže liju VIF.
Za mě je problém ten že je to u nás pořád nějakej fake,když jsem jezdíval kdysi na motorce po evropě,tankoval jsem u nás Shell V-Power ověnčenej vším možným a žádnou velkou změnu jsem nepociťoval, v Rakousku nebo Německu jsem vzal třeba Shell Optimax 100 nebo Aral Ultimate 102 tak ta motorka zpívala árie,výfuk vypálnej doběla,spotřeba o litr dole...to byl opravdu benzínek,to stejný mají s naftou,jsem přesvědčenej o tom že kvalita v západní vropě je prostě lepší a to jsem najezdil autem evropou stovky tisíc km takže nějaké malé porovnání mám
nechci zabíhat mimo téma, ale východní a západní evropa je rozdíl a to nejen v palivu, ale i v potravinách atd...ale to už dnes přeci každý ví...proto němcům, francouzům atd ty auta lépe fungují a i se nebojí je tak navrhovat...pak si je koupí čecháček a to myslím od nova a ejhle...přímovstřiky zakarbonovaný jak prase...v rakousku má prokazatelně nafta OMW mnohem méně síry, než tady...atd...jsme mimo téma...radím autorovi přízpěvku, sám si aditivuj palivo na pumpě s velkou výtočí - nic lepšího asi nevymyslíš
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Je to tak no,kámoš co spolu děláme dělal 20 let v Peugotu,svýho času byla hrozná aféra s čerpadlama a vstřikama na 2.0Hdi,furt se to jebalo,prý jen ze slovenska s čech bylo za rok tolik případů jako z celé západní evropy,no proč asi že,HDi prostě nepočítalo s bídnou kvalitou nafty která si ještě před nádrží prošla pěti různými kanystry po dědovi...
V tom bych nesrovnával, ani lepší benzín nepomůže u konceptu benzínového přímovstřiku v tom, aby nekarbonoval, tam je to vše daný funkcí EGR kvůli sundavání hodnot NOx a ztrátě omývání sacích ventilů směsí ... V tom je západ ve stejných sr... jako my tadyOťasTDi píše:...přímovstřiky zakarbonovaný jak prase...v rakousku má prokazatelně nafta OMW mnohem méně síry, než tady...atd...
Co se týká nafty, je to bez diskuze ve prospěch kvality/čistoty západu, ale ona ta bezsirná nafta taky není výhra, stejně tak jako zbytky benzínu v ní ...