Benzin do Superb 3.6 Fsi

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Ajbi
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 12 bře 2014, 09:14
Bydliště: Uh. Hradiste

Benzin do Superb 3.6 Fsi

Příspěvek od Ajbi »

Ahoj, rád bych se zeptal na tankování do Supa 3.6 Fsi. Jestli stačí obyčejný Natural 95 + VIF nebo je dle Vás nutné do tohoto motoru tankovat pouze 98, Vervu apod. Mám najeto 140 tis. km. Olej měním kolem 10 tis. Díky moc za Vaše poznatky s benzíny. Případně s jakým benálem máte nej zkušenosti. Jezdím převážně dálnici a tankuji nádrž týdně.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Co máš v předpisu výrobce? Pokud 95 oktanů, je to jasný. Pokud 98 oktanů, pak je dovoleno použití benzínu s 95 oktany za cenu mírného snížení výkonu.

FSi má vysoký stupeň komprese, proto se domnívám, že 98 oktanů je nejsprávnější cesta.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ajbi
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 12 bře 2014, 09:14
Bydliště: Uh. Hradiste

Příspěvek od Ajbi »

Ano, na víčku nádrže napsáno min 95 oktanů.
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3874
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Stejne tam lej 98
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Blbý je, že např u nás na Děčínsku mám podezření, že ten vysoceoktanový benzín např Verva a nebo V-Power jim tam dlouho leží....lidi to moc tady nekupují pochopitelně kvůli ceně...Uvedu příklad...kolega má O1 RS a lije běžně 95...no a zkusil výjmečně 98 a ten motor mu zacukával...lekl se, že s tím něco má...bylo to špatným benzínem...tak jsem pokecal se slečnou na pumpě a potvrdila mé podezření...tu 98 prý kupují víceméně jen motorkáři a než tu nádrž vyprázdní a naplní 95 už je třikrát pryč...nevím je to prostě jen můj názor a nevnucuji ho, ale osobně liju Efectu 95 a dva kalíšky VIFu na nádrž a to dostal přímím rozkazem i můj táta (Tiguan 1,4 TSi 164 koní)...nevím zda VIF i zvyšuje oktanový číslo, ale jsou i přípravky co vyloženě zvyšují...což zauvažovat to raději dělat takhle?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Z jistých zmíněných důvodů je to možná lepší alternativa.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ajbi
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 12 bře 2014, 09:14
Bydliště: Uh. Hradiste

Příspěvek od Ajbi »

Ano, také se přikláním k použití 95, kde se hodně tankuje a použít VIF. Tankování 100 a 98 mi k ničemu dle mého nepomohlo. Jen peněžence. V minulosti jsem potkal na ONU chlápka s BMW M3 novějšího typu. Ptal jsem se ho na zkušenosti s takovým benzinem a řekl mi, mám už třetí M3 a všechny tankuji zásadně ONO. Nikdy neměl jediný problém s palivem. Obrovská vytoč, kontroly, atd.
Jezdím převážně dálniční provoz. A jestli tankuji litr za 25 nebo 32 Kč, už to něco udělá. Ročně najedu kolem 25 tis km. Pravidelně měním olej, auto nevytáčím studené a do každě nádrže liju VIF.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Za mě je problém ten že je to u nás pořád nějakej fake,když jsem jezdíval kdysi na motorce po evropě,tankoval jsem u nás Shell V-Power ověnčenej vším možným a žádnou velkou změnu jsem nepociťoval, v Rakousku nebo Německu jsem vzal třeba Shell Optimax 100 nebo Aral Ultimate 102 tak ta motorka zpívala árie,výfuk vypálnej doběla,spotřeba o litr dole...to byl opravdu benzínek,to stejný mají s naftou,jsem přesvědčenej o tom že kvalita v západní vropě je prostě lepší a to jsem najezdil autem evropou stovky tisíc km takže nějaké malé porovnání mám :roll:
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1367
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Za osm let tankování 98% v AT (za ty 2% může korona :D ) Ti tohle podepíšu v plným rozsahu ;)
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

nechci zabíhat mimo téma, ale východní a západní evropa je rozdíl a to nejen v palivu, ale i v potravinách atd...ale to už dnes přeci každý ví...proto němcům, francouzům atd ty auta lépe fungují a i se nebojí je tak navrhovat...pak si je koupí čecháček a to myslím od nova a ejhle...přímovstřiky zakarbonovaný jak prase...v rakousku má prokazatelně nafta OMW mnohem méně síry, než tady...atd...jsme mimo téma...radím autorovi přízpěvku, sám si aditivuj palivo na pumpě s velkou výtočí - nic lepšího asi nevymyslíš
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1367
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

OťasTDi píše:radím autorovi přízpěvku, sám si aditivuj palivo na pumpě s velkou výtočí - nic lepšího asi nevymyslíš
Dělám to teď taky tak.
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Je to tak no,kámoš co spolu děláme dělal 20 let v Peugotu,svýho času byla hrozná aféra s čerpadlama a vstřikama na 2.0Hdi,furt se to jebalo,prý jen ze slovenska s čech bylo za rok tolik případů jako z celé západní evropy,no proč asi že,HDi prostě nepočítalo s bídnou kvalitou nafty která si ještě před nádrží prošla pěti různými kanystry po dědovi... (rofl)
Ajbi
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 12 bře 2014, 09:14
Bydliště: Uh. Hradiste

Příspěvek od Ajbi »

Nejlepší varianta opravdu obyčejná cerpacka jako Albert, Ono a dávkovat VIF
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

OťasTDi píše:...přímovstřiky zakarbonovaný jak prase...v rakousku má prokazatelně nafta OMW mnohem méně síry, než tady...atd...
V tom bych nesrovnával, ani lepší benzín nepomůže u konceptu benzínového přímovstřiku v tom, aby nekarbonoval, tam je to vše daný funkcí EGR kvůli sundavání hodnot NOx a ztrátě omývání sacích ventilů směsí ... V tom je západ ve stejných sr... jako my tady
Co se týká nafty, je to bez diskuze ve prospěch kvality/čistoty západu, ale ona ta bezsirná nafta taky není výhra, stejně tak jako zbytky benzínu v ní ... :)
Ajbi
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 12 bře 2014, 09:14
Bydliště: Uh. Hradiste

Příspěvek od Ajbi »

Vím o služebních Superbech 3.6. Statisíce kilometrů bez vážných problémů a zásahu do motoru. Dlouhá léta bezproblémový provoz. Žádná aditiva do benzinu apod. Opravdová zkušenost. Sám jsem zvědav na své vozidlo. Čas ukaze
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“