Obsah fóra Dieselpower forum
Obsah fóra Dieselpower forum Přihlášení Registrace FAQ Seznam uživatelů Hledat

Obsah fóra Dieselpower forum » Diskuze - MIMO mísu » Vyvážení setrváku Jdi na stránku 1, 2  Další
Přidat nové téma  Zaslat odpověď Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma 
Vyvážení setrváku
PříspěvekZaslal: po říjen 26, 2020 1:18 pm Citovat
pepe276
Aktivista
Založen: 23.1.2010
Příspěvky: 1038
Bydliště: Praha a okolí




Ahoj všem,

mám dotaz: Koupili jsme starou PF-62 bez motoru a chceme tam dát rovnou 4takt, nějaký Zongshen, nebo Lifan, apod. Budu na to dělat mezikus - spojkovou komoru a komplet spojku. Chci použít setrvák a komplet spojku z Peugeota 106, které mám doma. Abych mohl tu komoru udělat co nejmenší, tak chci setrvák sjet na soustruhu až na průměr přítlačáku. Věnec na startér už je dole. Odsoustruží se přitom zuby na snímání otáček motoru, které tady ale nepotřebuju. Jenže se tím bohužel rozhodí vyvážení. Víte někdo, jak a kde a případně i cca za kolik mi ho kdo vyváží? Případně jestli to má cenu vůbec stáčet, jestli se na to radši nevykašlat a nechat to, tak jak to je a holt udělat větší komoru spojky i za tu cenu, že bude těžší setrvák?

Díky za rady k věci Smile
Petr

_________________
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: po říjen 26, 2020 7:41 pm Citovat
jericho-3
Aktivista
Založen: 16.6.2009
Příspěvky: 19541




Já bych to dal na ložiska a zatočil..Ukáže se, kde je nevyváženost. Chce to ložiska s min. odporem, nebo to zkusit dát do špiček , je dost těžký tak by to mohlo stačit. Jinak zastaví-li se vždy v jednom místě, odvrtat a zase znova zkusit...Ale u toho jednoválu jde hlavně o to, aby přetočil motor mezi jednotlivými fázemi.Důležitá je i váha. A motor se bude startovat ručně?

_________________
nepropadat panice...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: po říjen 26, 2020 7:53 pm Citovat
pepe276
Aktivista
Založen: 23.1.2010
Příspěvky: 1038
Bydliště: Praha a okolí




Motor se bude startovat ručně. Napadlo mě dát to na vyvažovačku na kola, ale nevím, jestli by to tam šlo upnout. Ten motor nemá žádný setrvák, takže čím lehčí, tím lépe. Budu ho tam dávat jen kvůli spojce.

_________________
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: po říjen 26, 2020 8:44 pm Citovat
Jarda S.
Aktivista
Založen: 13.11.2010
Příspěvky: 3786
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice




já bych nechal těžší setrvák, ten původní jikováckej motor nejni žádná točivá bestie a tenhle nový by mohl mít problém s nižšíma otáčkama

_________________
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: po říjen 26, 2020 9:07 pm Citovat
pepe276
Aktivista
Založen: 23.1.2010
Příspěvky: 1038
Bydliště: Praha a okolí




Proč myslíš, že bude mít ten 4takt problém s malýma otáčkama? V originále z toho motoru leze jen hřídel průměr cca 22-25 mm a žádný setrvák to nemá. A pochybuju, že je i na různých mašinách, kam se ty motory montují a běhají v pohodě.
Čemu bude vadit, když zůstane těžší setrvák? Nepatrně pomaleji půjde do otáček, ale to je u zemědělského stroje úplně jedno. A budu muset nakreslit a nechat vypálit na laseru cca o 15-20 mm větší přírubu. Ještě něčemu to bude vadit?

_________________
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: út říjen 27, 2020 7:49 am Citovat
jericho-3
Aktivista
Založen: 16.6.2009
Příspěvky: 19541




Špatně jsi to četl..A nelze tušit, jaký vlastně motor tam dáváš..Ale je vidět, že to už máš zmáknuté..

_________________
nepropadat panice...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: út říjen 27, 2020 7:55 am Citovat
roman1648
Aktivista
Založen: 18.9.2009
Příspěvky: 15774
Bydliště: Vysočina




Já si myslím že když ten setrvák dáš na ten motůrek co plánuješ tak ti v tu ránu praskne klika...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: út říjen 27, 2020 9:01 am Citovat
pepe276
Aktivista
Založen: 23.1.2010
Příspěvky: 1038
Bydliště: Praha a okolí




Nestraš mě s tou prasklou klikou... Na netu je firma www.motorylifan.cz , která to přestavuje na Lifany a asi jim to funguje. Používá k tomu komplet původní 2taktový spojkový set(spojka 160 mm), který má vnější průměr cca 180-190 mm. Ten setrvák vypadá dost mohutně. Ale chtějí za to s 13k motorem 17.400 Kč a to mi přijde dost. 15k motor seženu za necelých 7 tis. Tady ten setrvák z Peugeota 106 1.0i (spojka 180 mm) má průměr asi 230-240. Po osoustružení se můžu dostat na průměr cca 215 mm a zmizí tím i nálitek, kde je spousta hmoty, takže se hodně sníží setrvačnost a nebude to snad takový nápor na kliku.

Edit: Chci tam dát tento motor https://www.verke.cz/benzinove-motory/benzinovy-motor-15hp--ohv--hridel-25-4mm--verke-v60261/ Vypadá, že je to to samé, co ten Lifan, jen jinak učesané.

_________________
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: út říjen 27, 2020 7:58 pm Citovat
1pavel
Aktivista
Založen: 1.12.2007
Příspěvky: 2161
Bydliště: Pardubice




stačí to vyvážit staticky - po přetočení dát do středu trn a položit na vodorovné podložky , třeba lože soustruhu pokud je správně ustaven , pak na těší straně postupně odvrtávat

_________________
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: út říjen 27, 2020 8:16 pm Citovat
pepe276
Aktivista
Založen: 23.1.2010
Příspěvky: 1038
Bydliště: Praha a okolí




Tak setrvák už je ofrézovaný doma. Myslel jsem si, jak na to vyzraju a zastavil jsem se cestou domů u známého, co má pneuservis. Zkoušeli jsme to na vyvažovačce kol, která ukáže nevyvážení 1g. Dal to tam, vystředil a utáhl, navolil nejmenší pneu a hodilo mu to hlášku Error Sad Takže smůla.
Budu to opravdu asi muset dělat doma na nějakém trnu na ložiskách na soustruhu, nebo tak nějak.

_________________
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: út říjen 27, 2020 8:48 pm Citovat
Kubi
Přispěvovatel
Založen: 10.6.2013
Příspěvky: 112




Ešte mi povedzte, ako ste prišli na to že to nemá zotrvačník.......?

_________________
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: út říjen 27, 2020 9:51 pm Citovat
pepe276
Aktivista
Založen: 23.1.2010
Příspěvky: 1038
Bydliště: Praha a okolí




Kubi napsal:
Ešte mi povedzte, ako ste prišli na to že to nemá zotrvačník.......?

Myslíš ten 4takt? Jak jsem psal, že motor nemá žádný setrvák, tak jsem se blbě vyjádřil - myslel jsem setrvák vzadu na straně výstupu z kliky ke stroji, kde je motor namontovaný, jako pohon. Setrvák motoru je vepředu pod ventilátorem, ale na ten nepřidělám spojku, takže jsem ho vůbec neřešil.

_________________
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: út říjen 27, 2020 10:25 pm Citovat
Kubi
Přispěvovatel
Založen: 10.6.2013
Příspěvky: 112




Jasne, ale udrelo mi to do oči, to akoby niekto napisal že nema piest Smile Podobne motory robím denne, (Lifan nie, to je čína čínska) ak môžem doporučiť kvalitný motor za dobrú cenu tak niečo z produkcie Zongshen. Montujem tieto motory často, výdrž lepšia ako Honda rady GC a za tretinovu cenu. Namontovane desiatky motorov, bez jedineho problemu.

_________________
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: út říjen 27, 2020 10:55 pm Citovat
pepe276
Aktivista
Založen: 23.1.2010
Příspěvky: 1038
Bydliště: Praha a okolí




Koukal jsem na net všude možně a nikde jsem nenašel, jaký je rozdíl mezi motory Zongshen a Lifan. Vím, že Zongshen jsou kvalitní motory a Lifany neznám.
Obě fabriky sídlí ve stejném městě a motory jsou si vzhledově velice podobné, takže jsem to bral tak, že to jsou asi kopie. Čím se tedy od sebe liší?
A co jiné "značky", jako Heron, Verke, Deget a jiné podobné noname?
Líbil by se mi třeba nějaký Robin od Subaru, nebo Lombardini, ale to už je cenově asi jinde Smutn?
Ty Zongsheny a Lifany mají válec šikmo a do PF62 bych radši nějaký stojatý motor, jako původní 2takt.
Jaký je třeba rozdíl v konstrukci mezi motory Zongshen řady XP a GB? Jen v uložení kliky, tj. vodorovná, nebo svislá?
Poraď mi, prosím, nějaký dobrý, nejlépe stojatý benzínový 4T motor kolem 9-15k za rozumné prachy. Chci, aby měl rozvod OHV, případně OHC, litinovou vložku válce a běžná kuličková ložiska na klice na obou stranách. Zkrátka jednoduchý, odolný a případně snadno a za rozumné prachy servisovatelný a opravitelný. Díky moc za případné tipy Smile

_________________
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: st říjen 28, 2020 6:55 am Citovat
favo
blázen
Založen: 12.2.2008
Příspěvky: 2526




Mě setrvák vyvažovali v Engitecu, ale to máš krapet z ruky.

_________________
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vyvážení setrváku
 Obsah fóra Dieselpower forum » Diskuze - MIMO mísu
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
Strana 1 z 2  
Jdi na stránku 1, 2  Další
  
  
 Přidat nové téma  Zaslat odpověď  


TOPlist    
Copyright (c) 2005-2007 DIESELPOWER.CZ. Vsechna prava vyhrazena.
    Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group. phpBB Skin by Vjacheslav Trushkin.