Vyvážení setrváku

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Vyvážení setrváku

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj všem,

mám dotaz: Koupili jsme starou PF-62 bez motoru a chceme tam dát rovnou 4takt, nějaký Zongshen, nebo Lifan, apod. Budu na to dělat mezikus - spojkovou komoru a komplet spojku. Chci použít setrvák a komplet spojku z Peugeota 106, které mám doma. Abych mohl tu komoru udělat co nejmenší, tak chci setrvák sjet na soustruhu až na průměr přítlačáku. Věnec na startér už je dole. Odsoustruží se přitom zuby na snímání otáček motoru, které tady ale nepotřebuju. Jenže se tím bohužel rozhodí vyvážení. Víte někdo, jak a kde a případně i cca za kolik mi ho kdo vyváží? Případně jestli to má cenu vůbec stáčet, jestli se na to radši nevykašlat a nechat to, tak jak to je a holt udělat větší komoru spojky i za tu cenu, že bude těžší setrvák?

Díky za rady k věci :-)
Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já bych to dal na ložiska a zatočil..Ukáže se, kde je nevyváženost. Chce to ložiska s min. odporem, nebo to zkusit dát do špiček , je dost těžký tak by to mohlo stačit. Jinak zastaví-li se vždy v jednom místě, odvrtat a zase znova zkusit...Ale u toho jednoválu jde hlavně o to, aby přetočil motor mezi jednotlivými fázemi.Důležitá je i váha. A motor se bude startovat ručně?
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Motor se bude startovat ručně. Napadlo mě dát to na vyvažovačku na kola, ale nevím, jestli by to tam šlo upnout. Ten motor nemá žádný setrvák, takže čím lehčí, tím lépe. Budu ho tam dávat jen kvůli spojce.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

já bych nechal těžší setrvák, ten původní jikováckej motor nejni žádná točivá bestie a tenhle nový by mohl mít problém s nižšíma otáčkama
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Proč myslíš, že bude mít ten 4takt problém s malýma otáčkama? V originále z toho motoru leze jen hřídel průměr cca 22-25 mm a žádný setrvák to nemá. A pochybuju, že je i na různých mašinách, kam se ty motory montují a běhají v pohodě.
Čemu bude vadit, když zůstane těžší setrvák? Nepatrně pomaleji půjde do otáček, ale to je u zemědělského stroje úplně jedno. A budu muset nakreslit a nechat vypálit na laseru cca o 15-20 mm větší přírubu. Ještě něčemu to bude vadit?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Špatně jsi to četl..A nelze tušit, jaký vlastně motor tam dáváš..Ale je vidět, že to už máš zmáknuté..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Já si myslím že když ten setrvák dáš na ten motůrek co plánuješ tak ti v tu ránu praskne klika...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Nestraš mě s tou prasklou klikou... Na netu je firma www.motorylifan.cz , která to přestavuje na Lifany a asi jim to funguje. Používá k tomu komplet původní 2taktový spojkový set(spojka 160 mm), který má vnější průměr cca 180-190 mm. Ten setrvák vypadá dost mohutně. Ale chtějí za to s 13k motorem 17.400 Kč a to mi přijde dost. 15k motor seženu za necelých 7 tis. Tady ten setrvák z Peugeota 106 1.0i (spojka 180 mm) má průměr asi 230-240. Po osoustružení se můžu dostat na průměr cca 215 mm a zmizí tím i nálitek, kde je spousta hmoty, takže se hodně sníží setrvačnost a nebude to snad takový nápor na kliku.

Edit: Chci tam dát tento motor https://www.verke.cz/benzinove-motory/b ... ke-v60261/ Vypadá, že je to to samé, co ten Lifan, jen jinak učesané.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

stačí to vyvážit staticky - po přetočení dát do středu trn a položit na vodorovné podložky , třeba lože soustruhu pokud je správně ustaven , pak na těší straně postupně odvrtávat
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Tak setrvák už je ofrézovaný doma. Myslel jsem si, jak na to vyzraju a zastavil jsem se cestou domů u známého, co má pneuservis. Zkoušeli jsme to na vyvažovačce kol, která ukáže nevyvážení 1g. Dal to tam, vystředil a utáhl, navolil nejmenší pneu a hodilo mu to hlášku Error :-( Takže smůla.
Budu to opravdu asi muset dělat doma na nějakém trnu na ložiskách na soustruhu, nebo tak nějak.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Kubi
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 10 čer 2013, 21:16

Příspěvek od Kubi »

Ešte mi povedzte, ako ste prišli na to že to nemá zotrvačník.......?
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Kubi píše:Ešte mi povedzte, ako ste prišli na to že to nemá zotrvačník.......?
Myslíš ten 4takt? Jak jsem psal, že motor nemá žádný setrvák, tak jsem se blbě vyjádřil - myslel jsem setrvák vzadu na straně výstupu z kliky ke stroji, kde je motor namontovaný, jako pohon. Setrvák motoru je vepředu pod ventilátorem, ale na ten nepřidělám spojku, takže jsem ho vůbec neřešil.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Kubi
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 10 čer 2013, 21:16

Příspěvek od Kubi »

Jasne, ale udrelo mi to do oči, to akoby niekto napisal že nema piest :) Podobne motory robím denne, (Lifan nie, to je čína čínska) ak môžem doporučiť kvalitný motor za dobrú cenu tak niečo z produkcie Zongshen. Montujem tieto motory často, výdrž lepšia ako Honda rady GC a za tretinovu cenu. Namontovane desiatky motorov, bez jedineho problemu.
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Koukal jsem na net všude možně a nikde jsem nenašel, jaký je rozdíl mezi motory Zongshen a Lifan. Vím, že Zongshen jsou kvalitní motory a Lifany neznám.
Obě fabriky sídlí ve stejném městě a motory jsou si vzhledově velice podobné, takže jsem to bral tak, že to jsou asi kopie. Čím se tedy od sebe liší?
A co jiné "značky", jako Heron, Verke, Deget a jiné podobné noname?
Líbil by se mi třeba nějaký Robin od Subaru, nebo Lombardini, ale to už je cenově asi jinde :(
Ty Zongsheny a Lifany mají válec šikmo a do PF62 bych radši nějaký stojatý motor, jako původní 2takt.
Jaký je třeba rozdíl v konstrukci mezi motory Zongshen řady XP a GB? Jen v uložení kliky, tj. vodorovná, nebo svislá?
Poraď mi, prosím, nějaký dobrý, nejlépe stojatý benzínový 4T motor kolem 9-15k za rozumné prachy. Chci, aby měl rozvod OHV, případně OHC, litinovou vložku válce a běžná kuličková ložiska na klice na obou stranách. Zkrátka jednoduchý, odolný a případně snadno a za rozumné prachy servisovatelný a opravitelný. Díky moc za případné tipy :)
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Mě setrvák vyvažovali v Engitecu, ale to máš krapet z ruky.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“