Octavia 81kW (ASV) - chybí turbo efekt

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

king1982
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 04 led 2012, 08:15

Octavia 81kW (ASV) - chybí turbo efekt

Příspěvek od king1982 »

Ahoj, nedávno jsem na své Octavii 81kW ASV měnil staré turbo za repasované (původní padalo do nouze - překročení plnícího tlaku). Bohužel po výměně turba mi auto přijde hodně líné a chybí mu klasický zátah motoru 1,9TDI. Aby auto trochu jelo, musí se poměrně dost vytáčet a to je znát i na průměrné spotřebě 6L/100km, dříve jsem za 5L/100km a to jsem ho nijak nešetřil.

V rámci hledání závady jsem preventivně vyměnil všechny hadičky v podtlakovém systému, ale to nepomohlo.

Zalogoval jsem kanály 3,10,11 na 4ku.

https://uloz.to/file/QYU8GDmQMeLW/log-0 ... -log-1-csv

https://uloz.to/file/iKj69bAsQpUD/log-0 ... -log-2-csv

Předem díky za pomoc.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

špatný repas a nebo špatně nastavené....... (na logy sem nekoukal jen odhad)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Přesně,repas je na vině. Starému turbu nic nebylo,jen zarezlá baňka,případně vyčištění regulace,příp.vypodložení.
Jsou tady toho mraky a lidi si nedaj říct.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Obrázek

Akože nie je to až také hrozné by som povedal, pri 1800 otáčkach to vyzerá byť nafúknuté
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
king1982
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 04 led 2012, 08:15

Příspěvek od king1982 »

Původní turbo už bylo několikrát čištěné:

- při prvním čištění v cca 180 000 km jsme ho také vypodložili
- další čištění bylo cca ve 270 000 km
- ve 320 000 km jsme místo třetího čištění zkusili dát repasované (Janoušek motorsport)
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Turbo netreba podkladať, treba poriešiť vstreky, ja som 2 krát čistil turbo, dal som potom nové vstreky, druhé čerpadlo ktoré sa repasovalo komplet a odvtedy mám absolútny pokoj.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

To Turbo nebude žádný zázrak /není dostatečně "těsné"/. Určitě se však polepší "odspodu", když se zkrátí táhlo asi o 1 mm. Pro porovnání doby akcelerace by bylo lepší ji provést na rovině a logovat skupiny 1,3,11.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od z.zehnalek »

king1982 píše:Původní turbo už bylo několikrát čištěné:

- při prvním čištění v cca 180 000 km jsme ho také vypodložili
- další čištění bylo cca ve 270 000 km
- ve 320 000 km jsme místo třetího čištění zkusili dát repasované (Janoušek motorsport)
Proč k Janouškovi nezajedeš i s autem, jsou vstřícní a pan Muk ti to najde. Byl jsem tam před dvěma týdny a super. Jen je třeba tam zavolat. Myslím si, že turbo problémům naprosto rozumí. A to jsem jel až od Olomouce do Přísečné u Českého Krumlova.
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ty repasy jsou zlo, několikrát mě to poslední dobou doběhlo, že to třeba jede hůř jak předtím,netahá odspodu atd...
Hodiny laborací a hovno z toho, skončíš zase u turba :x
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od z.zehnalek »

roman1648 píše:Ty repasy jsou zlo, několikrát mě to poslední dobou doběhlo, že to třeba jede hůř jak předtím,netahá odspodu atd...
Hodiny laborací a hovno z toho, skončíš zase u turba :x
Já bych tomu dal šanci.U Janečka udělali test turba,zjistili tlaky zjistili stav filtru pevných částic,podtlaky v ovládání turba a jede to fajn.
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Oni repasáři vždycky argumentují že testem na mašině to prošlo, jenže ono to má nějakou toleranci která se dá samozřejmě nastavovat, táhlo je většinou nastavený tak že auto pořádně nejede aby to něco vydrželo jenže to stojí za hov..
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Re: Octavia 81kW (ASV) - chybí turbo efekt

Příspěvek od RAPIDmen »

Ahojte nebudem zakldat novu temu kedže táto je dost podobna mám tu Golf 4 1,9TDI s podtlakovy turbom (varibilnim)....pán prišiel stym že to kupil a zda sa mu to líne ....bol som sa previst a žiadny zatah ani naznak....diag som nerešil kedže 2/3 hadičiek od ventilov bolo na padrt a niektore uplne vypadnute už ....spravil som všetky podtlaky nanovona všetky tri ventile schemu zapojeni som našiel tu na fore , hadičky nove všetko zapojene tak ako ma byt idem sa previst žiadna zmena... ( MIL/Check motora nesvietil nikdy) zaujmave je že pri teste kontroliek po "zapnuti klučika" nevysvieti ani kontrlku (oranžovy motor) asi niekto ju zničil ? pamat zavád čista načitane Launch a Delphinou... pozrel som live data požadovaneho tlaku vzatahu a skutočneho a vidite na fotkach sami rozdiel :roll: ....(N75Ventil bol od turba odpojeni hadička čo vede do banky bola mimo,,,,, čo tipujete po čom ist ? Ešte pozrem ked budem tu mat dnes druheho človeka či pri naštartovani presune regulaciu na "doraz" či to vytvara podtlka teda či ho ovlada a či niesu zatuhle lopatky dnu, alebo pripada podla Vás aj chybni N75 ? DAkujem
Přílohy
292587403_1966857497037500_7036472084371580100_n.jpg
292587403_1966857497037500_7036472084371580100_n.jpg (93.91 KiB) Zobrazeno 810 x
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Re: Octavia 81kW (ASV) - chybí turbo efekt

Příspěvek od RAPIDmen »

Tak vyhodil som actuator s turba dole vysypala sa daka mala hrdza cez dierku von ...vyskušal som ho podtlakovu pumpu ide a aj drži podtlak aj 5minut....,,,,tiahelko geometrie na turbe ide lahko uplne ale pre dobry povit som ho aspon rychlimi tahmi ešte "rozbehal" aj ked chodilo volne proste som tomu chcel dat plne rychle otvorenia preventivne......pri naštartovanom motore som odpojil hadičku od actuatora na turbe dal jazyk a ledva mi to pricuclo....dal som tam budik za behu motora na volnobehu a 0,1bar podtlak čiže skoro nič preto ani dozu nepritaihane tiahelko pri štarte čo som včer pozeral na to ,,,vedenie podtlaku je tesne.....brdzovy pedal brzdy lahko posilnuje paradne čiže vyvave urobi dostatočny podtlak pre komponenty.....asi už len ten N75 druhy...včera som tu mal ALH 2004 leon 1M aj som to chcel prehodit medzi sebou len Seat už mal ovalny novy konektor na ventile a nie ešte tie hranaté.. :/
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Re: Octavia 81kW (ASV) - chybí turbo efekt

Příspěvek od Pája 19 »

Na ovládání egru je stejnej ventil, tak je na zkoušku prohoď.
Oct asv 2000, DieselPower
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Re: Octavia 81kW (ASV) - chybí turbo efekt

Příspěvek od RAPIDmen »

anooo presne aj po to som pozeral vzhladovo rovnake ale čisla nesedeli tak som to neprehadzoval...ale pojdem po tej banke ked sa hrdza vysypala stoho.....ale rozbehal som to rukou tu variablitu na turbe i ked nebolo čo rozbehavat spravil som tie hadičky sice malo to zatlači ale okolo 2tis to niečo natlači to turbo dal som to majitelovi nech sa povozi a ppovedal vhodne riešenia... že da vedet, ale pánovi sa to zdalo ked som mu dal odvist že to ide už dobre na to ako to išlo pred tym, po kupe :D ( Edit: aby som nezavadzal dostal som už na actuator podtlak okolo 0,5bar) čiže uzavrel som to tak že musi stačit ten podtlak,,Ale dakujem za info ked pride vymenim ich medzi sebou
BMW E36 316 limo
BMW E36 316 Coupe
BMW E36 316 Compact
BMW E36 318IS limo
BMW E34 520i limo
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“