Stránka 1 z 7

CAYC piliny

Napsal: 12 lis 2020, 12:57
od salko
Ahojte. Jedná sa o Golf CAYC, 2011, 145.000KM (poctivé).
Včera cestou do práce začal vynechávať, nakoniec sa za jazdy vypol. Nedal sa natočiť, točil akoby naprázdno. Mechanik ma odtiahol do servisu, dnes to otvoril a boli piliny v palivovom filtri.
Aktuálne hľadám riešenia, ako postupovať ďalej. Či zohnať použitý palivový systém (ak máte, ponúknite) a riskovať ďalej, prípadne to predať v tomto stave.
Pred nedávnom sem niekto dával príspevok, že tie vysokotlakové čerpadlá sú veľmi náchylné na kvalitu nafty, ale ja som tankoval iba OMV neprémiové + VIF.
3 mesiace naspäť sa menili filtre a bolo to úplne bez pilín.
Ako by ste postupovali?

Napsal: 12 lis 2020, 13:36
od salko
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 12 lis 2020, 14:01
od marejo
Podávací čerpadlo funguje ? Jsou pilinky i v sítku nahoře na regulátoru čerpadla ?

Napsal: 12 lis 2020, 14:12
od salko
Údajne sú úplne všade, teraz mi to odpísal mechanik na vašu otázku.

Re: CAYC piliny

Napsal: 12 lis 2020, 16:04
od Rayx
salko píše:3 mesiace naspäť sa menili filtre a bolo to úplne bez pilín.
Za tři měsíce, to se asi moc nenajelo a takový prů ...

Kdo měnil filtr před třemi měsíci, Ty sám nebo jsi u toho aspoň byl celou dobu? Jak se postupovalo po vložení nového filtru a uzavření nádoby, před prvním startem, víš?
To jen pro info, jestli to spolu nesouvisí ;)

Napsal: 12 lis 2020, 16:29
od salko
Nebol som osobne pri tom. Robil to ten istý mechanik, u ktorého je teraz auto. A on zároveň aj posledné 4 roky každý rok menil menil palivák a vždy mi pozeral piliny.
Keďže toto fórum čítam už od roku 2011, tak som si dával extra pozor na to, čo tankujem a preto som aj žiadal pri každej výmene filtra pozrieť, či tam nie sú piliny.

Napsal: 12 lis 2020, 16:34
od marejo
Je v paměti závad uložená chyba ? Např.nízký tlak na railu apod. Pokud nemáš mechanika kterému na 100% důvěřuješ, tak bych to nechal zkontrolovat vícero mechaniky nezávisle na sobě. Nalezené pilinky ve filtru většinou pro servis znamená automaticky kompletní výměnu celé palivové soustavy což je finanční vražda ale podle obrázku to nevypadá zas tak strašně. Chce to určit přesný důvod proč se auto zastavilo, jestli jsou piliny opravdu z vysokotlakého čerpadla.

Re: CAYC piliny

Napsal: 12 lis 2020, 16:51
od Jarda S.
salko píše: Ako by ste postupovali?
jiný vstřiky- klidně jetý
nový CR čerpadlo
zbytek důkladně vyčistit

Napsal: 12 lis 2020, 23:13
od salko
marejo píše:Je v paměti závad uložená chyba ? ...
Zisťujem to. Mechanik mi povedal, že auto sa mu podarilo "naštartovať", ale nešlo plynulo a zdochlo.
Budem priebežne písať, kam som sa pohol.

V každom prípade ale sklamanie z tohoto palivového systému. Toto nie je prvé CAY, čo som počul, že piliny a čerpadlo. Kolegovi tri roky naspäť zase CBAB, čerpadlo, piliny, Jirka_S mu následne predával celý palivový systém.
Majú dosť schopných inžinierov, aby navrhli nejaké sitko za vysokotlaké čerpadlo, že keď sa vysype, tak nekontaminuje celý systém.

Napsal: 13 lis 2020, 06:33
od favo
Jsou inženýři a inženýři.
Pro VW už dávno není důležitý vyrobit kvalitní auto, ale vyrobit auto levně co projde testy na emise a to pak prodá zákazníkovi a ten ať si s tím dělá co chce.
Všechny ty špatný zkušenosti s novějšími TDI mě jen ujišťují v tom, že další TDI už si nekoupím. Nestojí to zato.

Napsal: 13 lis 2020, 06:59
od váha
Vsak taky proto v OIII uz se nepouziva vstrikovani continental PCR ale bosch nebo delphi.

Napsal: 13 lis 2020, 07:24
od roman1648
Kvalita nafty je zásadní, u nás prostě je horší ať tankuješ kde chceš, v Německu,Rakousku,Francii mají problémů s palivovýma soustavama oproti nám desetinu, to že dáš do sračky štamprdli VIFu není všemocný,bohužel
Záleží co je to auto za šperk,nejlepší je sehnat starší dobrý vstřiky,v rámci možností pročistit palivovou soustavu a nazdar,co s tím chceš vymýšlet...

Napsal: 13 lis 2020, 07:39
od Rayx
Nojo, jen mě zaráží, že před 3 měsíci (a kolik tedy km???) tam nemělo být nic, a nyní to má být nepojízdné.
Na druhou stranu ty fotky nejsou zas tak katastrofický, sice jejich rozlišení/kvalita nic moc, ale jestli to naživo vypadá jinak ...
No a ten dotyčný mechán, kterej teda informuje, že piliny jsou všude, a přesto se to snaží nastartovat, nevím no, jestli ty častý výměny filtru u něj nebyly spíš na škodu ...
Marejo správně uvedl, že se mělo jít také po zapsaných chybách v motorovce, to pro úplnost info o problému.

Napsal: 13 lis 2020, 11:39
od Jarda S.
taky záleží jak měnil ten filtr, pokud nezalil může to být taky problém (hm)

Napsal: 13 lis 2020, 11:58
od MirekX
Zkusit načíst chyby, třeba umřel vstřik elektricky. Ty šupinky tam občas ve filtru nějaký objevím skoro u každého CR a jezdí to. Teď tady byl borec s passatem, auto padalo do nouze prý asi turbo a ono chyba nízký tlak paliva, filtr asi ještě originál, najeto skoro 300 na kde co a vstřiky původní.... :)