ASV 81kW - jemnější rozprášení paliva

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Lokotka píše: že ŘJ to opotřebení vlastně nepozná a bláhově si myslí, že když dává pokyn ke vstříknutí určitého množství paliva, tak to taky vstřikovací čerpadlo zařídí. To znamená, že se vstřikované množství paliva neměří, ale vzhledem ke konstrukci a fci čerpadla jaksi předpokládá. Takže teda ŘJ motoru nepozná, že byla vyměněna ta hlava za větší.
No, jako nepozná, množství vstříknutého paliva ŘJ ověřuje dle snímače zdvihu jehly na třetím vstřikovači, což vyšší tlak i průtok nepozná. Jinak základní dávka se seřizuje mechanicky na čerpadle, což bude stejně potřeba po výměně hlavy udělat.
Lokotka píše: Při zkrácené době vstřikování, když se palivo vstříkne dříve po HÚ
Vstřikuje se před HÚ, po už by bylo pozdě :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

Lokotka píše:A v čem spočívá ten námět?
stejný výkon, jiný trysky, jediný rozdíl je v ekologii (noteeth) - rozprášení paliva
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1408
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

To Jarda S:
---------------

Jo mas pravdu, VW si udelal se zakazniku
testovaci kraliky.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Honzo opět máš správné úvahy a závěry. Jak jsi však sám po seznámení se s konstrukcí uvedl, musel by být při použití této větší hlavy /11 mm/ u Tvého motoru použit i jiný "softvér", aby do motoru nebylo vstřikováno zbytečně více paliva. Dobře však víš, že tvoření softu je velice náročná věc, kterou sám nezvládneš. Navíc bývá při použití větší hlavy jiný cíl než máš Ty. Ne ekonomičtější a ekologičtější jízda, ale vyšší výkon. Takový cíl jako Ty má hlavně fabrika. Proto motor AHF /81Kw/ vylepšila při zachování stejného čerpadla o jiné vstřikovače s vyššími vstřikovacími tlaky a menšími tryskami, použila namísto devítilopatkového turba jedenáctilopatkové a tak dosáhla nižší spotřeby i emisí při stejném výkonu i kroutícím momentu. K tomu přidala ještě nějaké drobné úpravy a vznikl Tvůj motor ASV /81 Kw/.
Proto Ti Pája 19 a Jarda S. správně ukazují cestu, jak se dá dosáhnout Tvého cíle. Jarda k tomu použil příklad s vývojově vyšším typem motoru /PD/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Karle, moc děkuju.
Prostě, když se místo krátkýho štěku uvede obšírnější vysvětlení, tak i já občas něco pochopím.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“