SDS upínání
Moderátoři: šulda, Moderátoři
SDS upínání
Máte někdo zkušenosti s SDS upínáním?
Mám asi rok bourací kladivo Hecht s upínáním SDS. Poslední dobou se mi stává, že při vrtání mi zůstává vrták v díře a nejde vytáhnout. Pak je to na dlouhé hraní si s kleštěmi než to vytočím ven. Stává se mi to jak s 6tkou tak s 8kou vrtákem, jak se sadou z OBI tak s "něčím" lepším že železářství.
Tak mám otázku. Je v pr.eli upínací hlava nebo jsem zanedbal nějakou údržbu? Nemá se to nějak promazat nebo tak nějak?
Mám asi rok bourací kladivo Hecht s upínáním SDS. Poslední dobou se mi stává, že při vrtání mi zůstává vrták v díře a nejde vytáhnout. Pak je to na dlouhé hraní si s kleštěmi než to vytočím ven. Stává se mi to jak s 6tkou tak s 8kou vrtákem, jak se sadou z OBI tak s "něčím" lepším že železářství.
Tak mám otázku. Je v pr.eli upínací hlava nebo jsem zanedbal nějakou údržbu? Nemá se to nějak promazat nebo tak nějak?
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Díky. Já měl takové tušení, že ten problém bude takovej. Stačí hlavu stříknout konkorem nebo vrták namazat vazelínou?ROMEK píše:SDS hlava sa musi mastit v styku s vrtakem. Jak máš príklep tak tam dochadza k treniu a opotrebeni materialu. Jako sem tam sa stane že vrtak zostane zakuslý v betone a musíš ho premluvat aby vylezel
No vazelína by asi na sebe lepila bordel, co?
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
zizalak píše:Bosch na to má speciální mazivo, tubička za 77 Kč vydrží léta..
Tuba tuku - 3165140125567
Zkusím, díky
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Á pán je ftipálek já vůl do dneska ani netušil, že to mám mazat a ty po mě chceš abych to hned rozebral jako ruce levý nemám, ale budu muset trošku navést kudy a kam a jakmirek999 píše:SDS hlava se dá rozebrat. Rozeber, vyčisti a kompletně promazej. To je běžná údržba SDS hlavy a skoro každý na to kaká
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Z čela hlavy je gumová krytka, tu podeberes a sundas např. šroubovákem. Pak je tam segrovka a máš rozebráno. Hlavně má to kladivo zezhora těla taky převodovku, která je potřeba také občas naplnit vazelínou. Většinou dodávají vazelinu v kalíšku do kufru s kladivem. Je to HECHT, musíš počítat, že je to bláto, jako každá Čína. Nicméně na občasné domácí použití je plně dostačující. Taky kupuju Čínu. Měl jsem Matrixe, ten vydržel dlouho. Cca 4 roky a dostával zabrat. Pak se jednoho dne zahulilo a konec. Teď mám Sharks. Je 2 roky od koupi a když se ohřeje, tak přestává vrtat. Reklamoval jsem to a prý se závada neprojevila. Natočil jsem video, jak se závada projevila a opět reklamoval. Tak se vyjádřili, že to je nedostačující a prý je vše v pořádku. Víc jsem to neřešil, přeci je to kladivo za 17 stovek. Až to lehne úplně, tak půjdu do Parksida. Tam reklamace fungují a většinou to má 3 roky záruku.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Jo, já to mám také jen na doma, rekonstrukce starého domu. Stálo to asi 2500,- a jsem spokojený, většinu věcí mám od Hechtu nebo z OBI, tu jejich značku. Na domácí používání to fakt stačí.
Díky za návod, o víkendu se na to kouknu a zkusím to.
Díky za návod, o víkendu se na to kouknu a zkusím to.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
No,asi tak,Hecht,Parkside atd bohužel mnohdy předčí výdrží a bezporuchovostí nářadí jako Metabo,Makita,Bosch ani nemluvě a hlavně - jdeš to reklamovat a není problém,jdi reklamovat Bosch,milion lejster,měsíc budeš čekat a pak tě pošlou do prdele žes to přetěžoval a pracoval ve vlhku ( osobní zkušenost )
Tak jsem sundal tu vrchní krytku, nejdřív jsem to prolil konkorem, abych z toho vypláchl bordel, pak jsem namazal vrták grafitovou vazelínou a ono to drží. Vrták mi ani jednou nezůstal ve zdi. Takže paráda. Až dodělám to co mám rozdělané, tak zkusím celou tu upínací hlavu rozebrat a koupím i tu tubu a udělám to jak to má být.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4