Černý kouř 1.9 tdi 81kw AHF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Crazytony
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 pro 2020, 08:21
Bydliště: Borovany

Černý kouř 1.9 tdi 81kw AHF

Příspěvek od Crazytony »

Ahojte,

už delší dobu řeším problém s kouřící octavií rv.99. Ze začátku jsem si myslel, že Euro 2 holt kouří více, ale na emisích mě v oblaku dýmu přesvědčili, že to je hodně i na Euro 2. Vůz překračuje 1,5x maximální povolené hodnoty.

Auto přede mnou měl 13 let děda, co za tu dobu ujel 20t. km. Aktuálně to má 190t km a já s tím najel nějakých 60t km.

Měl jsem to již u dvou odborníků, ale žádný mi nebyl najisto schopen říct, jestli je to tím nebo tím.
Jeden tvrdil následující: Prý turbo nebo váha vzduchu a přijde mu že to nejede.
Druhý: Asi to bude načipovaný, jede to lépe. Nedostane se do jednotky, prej to někdo čipnul nějakým čínským zařízením.

Aktuální stav je takový: Váhu jsem dal novou BOSCH, nežere olej, ani vodu ani příliš nafty, egr dobře průchozí, sání těsné a do nouzáku to nepadá ani po 5min. ve 190km/h, VAG nepíše žádné chyby. Za tepla hůře startuje, což ale přisuzuji již línějšímu startéru, předvstřik nastaven správně.

Auto jezdí 2x týdně 150km a vždy dostane alespoň jednou plný plyn na 3tí nebo 4tý kvalt za doprovodu kouře.

Zde hodnoty z VAG Scope váha vzduchu + turbo. Mohl by mě někdo prosím nasměrovat, co bych měl zkontrolovat nebo vyměnit?
AhObrázek
Obrázek

Moc děkuji
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

váhu jsem dal novou a proč?

dej trojku pný kotel a napiš kolit ti váha navážila max 1250? víc ?
Crazytony
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 pro 2020, 08:21
Bydliště: Borovany

Příspěvek od Crazytony »

Ahoj,

na základě názoru prvního mechanika, že se mu zdá, že tam na volnoběh nějak skáčou hodnoty. Za 1400kč jsem se rozhodl, že to prostě risknu.

Z prvního grafu je patrné, že max navážila 1200 mg/R, ale bylo to na 4tý kvalt. Je potřeba to udělat na trojku?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Tak jako jsi sem dal grafy skupin 3 a 11, tak sem dej i grafy skupin 1 a 8. Pak bude lépe znát, zda tam není nějaký vyšší požadavek na palivo a není vstřikováno více paliva. Podle těch uvedených grafů se však zdá, že tam čip není. Požadavek na množství vzduchu i na tlak turba odpovídá sériovému softu. Ta váha váží o něco více než by odpovídalo max. tlaku turba /je o něco "silnější"/ a regulace turba je o něco hrubší /větší přefuk a pak i větší propad tlaku/. Samozřejmě, že lépe by se to vyčítalo z klasického číslicového logu. Když bude log prováděn na čtyřku po rovině, tak to bude ideální.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

prka píše:Tak jako jsi sem dal grafy skupin 3 a 11, tak sem dej i grafy skupin 1 a 8. Pak bude lépe znát, zda tam není nějaký vyšší požadavek na palivo a není vstřikováno více paliva. Podle těch uvedených grafů se však zdá, že tam čip není. Požadavek na množství vzduchu i na tlak turba odpovídá sériovému softu. Ta váha váží o něco více než by odpovídalo max. tlaku turba /je o něco "silnější"/ a regulace turba je o něco hrubší /větší přefuk a pak i větší propad tlaku/. Samozřejmě, že lépe by se to vyčítalo z klasického číslicového logu. Když bude log prováděn na čtyřku po rovině, tak to bude ideální.
máš zkušenosti nejsi blb mám běžně 1250 na váze a nic nehulí
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Zkušenosti nějaké mám a myslím si, že blb nejsem, to sis mohl odpustit. Já jsem nenapsal, že mu to hulí proto, že mu váha ukazuje asi 1200. Já jsem jen konstatoval, že váha ukazuje podle grafu o něco více než obvykle při daném tlaku ukazuje. Ty mu však radíš, aby dal plný kotel na trojku a napsal kolik váha max. navážila. Přitom na grafu můžeš vidět že váha váží max. asi 1200 mg/R a při otáčkách kolem 4000 naváží ještě asi 880mg/R, což je o trošku více než obvykle. Pokud bude mít standardní soft /40-44 mg vstřikovaného paliva na kontrolních ot. 3000/, tak to samozřejmě nemůže hulit z důvodu vyššího množství vzduchu na váze.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="prka"]Zkušenosti nějaké mám a myslím si, že blb nejsem, to sis mohl odpustit.

moc se ti omlouvám když ti žeknu že si kokot mám tě rád, na jihu moravy opravujem auta a slovo kurva piča to je tu běžný jídelníček, že jsem blb to si dokážu snad každou hodinu (LOL)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

To, že se na Moravě mezi svými kolegy nebo kamarády titulujete tak jak výše uvádíš, mne nějak nezajímá. Pokud takové titulování však použiješ vůči jiným, tak je to urážející. Také píšeš, že si každou chvíli dokazuješ, že jsi blb. Blbem můžu být, když něco pokazím nebo z neznalosti tvrdím nějakou nepravdu. Já jsem však uváděl správná fakta ve snaze objasnit novému kolegovi na fóru jeho presentované grafy a naznačit mu, že podle nich to zatím nevypadá na nějaký čip. Až sem dodá další data /skupiny měřených hodnot č. 1 a 8/, ze kterých bude možné vyčíst kromě požadovaného a skutečného množství vstřikovaného paliva i dobu plné akcelerace na rovině z ot. 1500-3000 na čtyřku, tak mu můžu s určitostí sdělit, že motor je nebo není "čipnutý" a jestli auto jede lépe nebo hůře než by mělo. Pak můžeme konzultovat možné příčiny "hulení" motoru. Počínaje špatným "softem ", vadnými vstřiky, chybnými čidly atd.
Tvůj dotaz "dej trojku pný kotel a napiš kolit ti váha navážila max 1250? víc ?", však byl "mimo mísu" a zbytečně se do mne navážíš.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ok nemá cenu nic dál rozvíjet, máš svoji hlavu ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Asi neumím češtinu, ale když někdo napíše-cituji -máš zkušenosti NEJSI blb mám běžně na váze 1250 a nic nehulí..Tak v tom žádnou urážku nevidím., maximálně nesoulad...Není to škoda, kvůli pitomé váze tohle nedorozumění? Rád Vás oba čtu, poučím se a často i zasměji... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jenom k tomu čipu, jednotka má koncovku 018, ta je pájecí, leda jí rozdělat a pak zkoumat sw.

Pro zajímavost, řešili jsme diesela s přímím vstřikem co kouřil jak lokomotiva a problém byl v tom, že někdo dal pod vstřikovač dvě měděné podložky...
Crazytony
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 pro 2020, 08:21
Bydliště: Borovany

Příspěvek od Crazytony »

Ahoj,

posílám požadované logy. Vše je na 4tý kvalt.

Tady jsou vloženy všechny data do Excelu. Co list to skupina
http://leteckaposta.cz/737205869

Skupina 1
Obrázek
Skupina 3
Obrázek
Skupina 8
Obrázek
Skupina 11 2x. Je kolísání toho tlaku ještě v pořádku?
Obrázek
Obrázek

Pokud by někdo chtěl ten CSV. soubor, tak samo taky nasdílím.

Díky
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Tak podle logů jednotlivých skupin /1,3,8,11/ není motor "čipnutý" a černý kouř bude mít jiný důvod. Akcelerace jsou prováděny správně, ale ne na stejném úseku. Akcelerace od otáček 1500-3000 u skupin 1 a 11 trvá asi 12 sekund a u skupin 3 a 8 asi 14 sekund. Podle všech logů to vypadá jako by akcelerace u skupin 3 a 8 byly prováděny do mírného kopce. Dále lze konstatovat, že auto jede celkem normálně. Díky o něco silnější váze nařizuje ŘJ vstřikovat max. dávky paliva dle datového pole, i když je propad tlaku turba pod požadavek kolem 2300 otáček. Skutečné vstřikované množství však záleží na nastavené volnoběžné dávce. Tu ale není nikde vidět.
Pro zjištění příčiny kouře a voln. dávky by bylo vhodné udělat nejdříve log skupin 1, 7,13 na volnoběhu při zahřátém motoru po dobu asi půl minuty. Pokud nás tyto logy nenasměrují na možnou příčinu, bude třeba bádat dále /vstřiky, kompresní tlaky atd./.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Jak vypadá sání?? Není tam dírka jak Malíček??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Pokud bude sání čisté, zkusil bych zaslepit egr jestli v otáčkách nepropouští spaliny a nezpůsobuje kouř.
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“