Černý kouř 1.9 tdi 81kw AHF
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Černý kouř 1.9 tdi 81kw AHF
Ahojte,
už delší dobu řeším problém s kouřící octavií rv.99. Ze začátku jsem si myslel, že Euro 2 holt kouří více, ale na emisích mě v oblaku dýmu přesvědčili, že to je hodně i na Euro 2. Vůz překračuje 1,5x maximální povolené hodnoty.
Auto přede mnou měl 13 let děda, co za tu dobu ujel 20t. km. Aktuálně to má 190t km a já s tím najel nějakých 60t km.
Měl jsem to již u dvou odborníků, ale žádný mi nebyl najisto schopen říct, jestli je to tím nebo tím.
Jeden tvrdil následující: Prý turbo nebo váha vzduchu a přijde mu že to nejede.
Druhý: Asi to bude načipovaný, jede to lépe. Nedostane se do jednotky, prej to někdo čipnul nějakým čínským zařízením.
Aktuální stav je takový: Váhu jsem dal novou BOSCH, nežere olej, ani vodu ani příliš nafty, egr dobře průchozí, sání těsné a do nouzáku to nepadá ani po 5min. ve 190km/h, VAG nepíše žádné chyby. Za tepla hůře startuje, což ale přisuzuji již línějšímu startéru, předvstřik nastaven správně.
Auto jezdí 2x týdně 150km a vždy dostane alespoň jednou plný plyn na 3tí nebo 4tý kvalt za doprovodu kouře.
Zde hodnoty z VAG Scope váha vzduchu + turbo. Mohl by mě někdo prosím nasměrovat, co bych měl zkontrolovat nebo vyměnit?
Ah
Moc děkuji
už delší dobu řeším problém s kouřící octavií rv.99. Ze začátku jsem si myslel, že Euro 2 holt kouří více, ale na emisích mě v oblaku dýmu přesvědčili, že to je hodně i na Euro 2. Vůz překračuje 1,5x maximální povolené hodnoty.
Auto přede mnou měl 13 let děda, co za tu dobu ujel 20t. km. Aktuálně to má 190t km a já s tím najel nějakých 60t km.
Měl jsem to již u dvou odborníků, ale žádný mi nebyl najisto schopen říct, jestli je to tím nebo tím.
Jeden tvrdil následující: Prý turbo nebo váha vzduchu a přijde mu že to nejede.
Druhý: Asi to bude načipovaný, jede to lépe. Nedostane se do jednotky, prej to někdo čipnul nějakým čínským zařízením.
Aktuální stav je takový: Váhu jsem dal novou BOSCH, nežere olej, ani vodu ani příliš nafty, egr dobře průchozí, sání těsné a do nouzáku to nepadá ani po 5min. ve 190km/h, VAG nepíše žádné chyby. Za tepla hůře startuje, což ale přisuzuji již línějšímu startéru, předvstřik nastaven správně.
Auto jezdí 2x týdně 150km a vždy dostane alespoň jednou plný plyn na 3tí nebo 4tý kvalt za doprovodu kouře.
Zde hodnoty z VAG Scope váha vzduchu + turbo. Mohl by mě někdo prosím nasměrovat, co bych měl zkontrolovat nebo vyměnit?
Ah
Moc děkuji
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tak jako jsi sem dal grafy skupin 3 a 11, tak sem dej i grafy skupin 1 a 8. Pak bude lépe znát, zda tam není nějaký vyšší požadavek na palivo a není vstřikováno více paliva. Podle těch uvedených grafů se však zdá, že tam čip není. Požadavek na množství vzduchu i na tlak turba odpovídá sériovému softu. Ta váha váží o něco více než by odpovídalo max. tlaku turba /je o něco "silnější"/ a regulace turba je o něco hrubší /větší přefuk a pak i větší propad tlaku/. Samozřejmě, že lépe by se to vyčítalo z klasického číslicového logu. Když bude log prováděn na čtyřku po rovině, tak to bude ideální.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
máš zkušenosti nejsi blb mám běžně 1250 na váze a nic nehulíprka píše:Tak jako jsi sem dal grafy skupin 3 a 11, tak sem dej i grafy skupin 1 a 8. Pak bude lépe znát, zda tam není nějaký vyšší požadavek na palivo a není vstřikováno více paliva. Podle těch uvedených grafů se však zdá, že tam čip není. Požadavek na množství vzduchu i na tlak turba odpovídá sériovému softu. Ta váha váží o něco více než by odpovídalo max. tlaku turba /je o něco "silnější"/ a regulace turba je o něco hrubší /větší přefuk a pak i větší propad tlaku/. Samozřejmě, že lépe by se to vyčítalo z klasického číslicového logu. Když bude log prováděn na čtyřku po rovině, tak to bude ideální.
Zkušenosti nějaké mám a myslím si, že blb nejsem, to sis mohl odpustit. Já jsem nenapsal, že mu to hulí proto, že mu váha ukazuje asi 1200. Já jsem jen konstatoval, že váha ukazuje podle grafu o něco více než obvykle při daném tlaku ukazuje. Ty mu však radíš, aby dal plný kotel na trojku a napsal kolik váha max. navážila. Přitom na grafu můžeš vidět že váha váží max. asi 1200 mg/R a při otáčkách kolem 4000 naváží ještě asi 880mg/R, což je o trošku více než obvykle. Pokud bude mít standardní soft /40-44 mg vstřikovaného paliva na kontrolních ot. 3000/, tak to samozřejmě nemůže hulit z důvodu vyššího množství vzduchu na váze.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
To, že se na Moravě mezi svými kolegy nebo kamarády titulujete tak jak výše uvádíš, mne nějak nezajímá. Pokud takové titulování však použiješ vůči jiným, tak je to urážející. Také píšeš, že si každou chvíli dokazuješ, že jsi blb. Blbem můžu být, když něco pokazím nebo z neznalosti tvrdím nějakou nepravdu. Já jsem však uváděl správná fakta ve snaze objasnit novému kolegovi na fóru jeho presentované grafy a naznačit mu, že podle nich to zatím nevypadá na nějaký čip. Až sem dodá další data /skupiny měřených hodnot č. 1 a 8/, ze kterých bude možné vyčíst kromě požadovaného a skutečného množství vstřikovaného paliva i dobu plné akcelerace na rovině z ot. 1500-3000 na čtyřku, tak mu můžu s určitostí sdělit, že motor je nebo není "čipnutý" a jestli auto jede lépe nebo hůře než by mělo. Pak můžeme konzultovat možné příčiny "hulení" motoru. Počínaje špatným "softem ", vadnými vstřiky, chybnými čidly atd.
Tvůj dotaz "dej trojku pný kotel a napiš kolit ti váha navážila max 1250? víc ?", však byl "mimo mísu" a zbytečně se do mne navážíš.
Tvůj dotaz "dej trojku pný kotel a napiš kolit ti váha navážila max 1250? víc ?", však byl "mimo mísu" a zbytečně se do mne navážíš.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Ahoj,
posílám požadované logy. Vše je na 4tý kvalt.
Tady jsou vloženy všechny data do Excelu. Co list to skupina
http://leteckaposta.cz/737205869
Skupina 1
Skupina 3
Skupina 8
Skupina 11 2x. Je kolísání toho tlaku ještě v pořádku?
Pokud by někdo chtěl ten CSV. soubor, tak samo taky nasdílím.
Díky
posílám požadované logy. Vše je na 4tý kvalt.
Tady jsou vloženy všechny data do Excelu. Co list to skupina
http://leteckaposta.cz/737205869
Skupina 1
Skupina 3
Skupina 8
Skupina 11 2x. Je kolísání toho tlaku ještě v pořádku?
Pokud by někdo chtěl ten CSV. soubor, tak samo taky nasdílím.
Díky
Tak podle logů jednotlivých skupin /1,3,8,11/ není motor "čipnutý" a černý kouř bude mít jiný důvod. Akcelerace jsou prováděny správně, ale ne na stejném úseku. Akcelerace od otáček 1500-3000 u skupin 1 a 11 trvá asi 12 sekund a u skupin 3 a 8 asi 14 sekund. Podle všech logů to vypadá jako by akcelerace u skupin 3 a 8 byly prováděny do mírného kopce. Dále lze konstatovat, že auto jede celkem normálně. Díky o něco silnější váze nařizuje ŘJ vstřikovat max. dávky paliva dle datového pole, i když je propad tlaku turba pod požadavek kolem 2300 otáček. Skutečné vstřikované množství však záleží na nastavené volnoběžné dávce. Tu ale není nikde vidět.
Pro zjištění příčiny kouře a voln. dávky by bylo vhodné udělat nejdříve log skupin 1, 7,13 na volnoběhu při zahřátém motoru po dobu asi půl minuty. Pokud nás tyto logy nenasměrují na možnou příčinu, bude třeba bádat dále /vstřiky, kompresní tlaky atd./.
Pro zjištění příčiny kouře a voln. dávky by bylo vhodné udělat nejdříve log skupin 1, 7,13 na volnoběhu při zahřátém motoru po dobu asi půl minuty. Pokud nás tyto logy nenasměrují na možnou příčinu, bude třeba bádat dále /vstřiky, kompresní tlaky atd./.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip