Černý kouř 1.9 tdi 81kw AHF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

to zas taketo logy chlapci :) kedy sa to naucite?


skupiny 1,3,11 (ak si to ešte dobre pamatam pre rotačku?)

teda:
- otačky,
- dávka paliva,
- napatie dávkovacieho ventilu na čerpadle,
- vaha vzduchu (realna),
- pozadovany tlak turba
- realny tlak turba
- N75 % aktivacie

prosim v subore .csv!!!! nie excel..

Dalej, kontrola hlinikovej časti sania na obmedzeny prietok, kontrola čisel vstrekovačov..či sedi typ do daneho auta.....špičky seriove? čerpadlo seriove?

Ak vyjde LOG OK je pravdepodobne že sa vstrekovače pýtajú na repas....

hua :)
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Crazytony
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 pro 2020, 08:21
Bydliště: Borovany

Příspěvek od Crazytony »

Ahojte,

díky moc za rady a typy. Připravím další podklady.

Co se týče hliníkového sání demontoval jsem ho nedávno, když jsem dostal typ, že kouř může způsobovat zanesený EGR. Bylo až překvapivě čisté to samé EGR.

Před asi 40 tis. km jsem měnil prasklý Intercooler. Bylo slyšet jak odněkud uniká vzduch. Byl prasklý po nějaké nehodě. Kouřivost se ale viditelně nezlepšila.

Dále jsem já a po mě jeden mechanik celé sání procházeli na možný profuk a nic jsme neobjevili. Jako jediné možné místo vidím o-kroužek na vstupu z turba do plastové trubky vedoucí k IC. Kroužek by se přý měl pokaždé měnit, nicméně vady na něm nejsou, tak jsem ho tam nechal.

Vzduchový filtr taky měním pravidelně.

Čerpadlo i vstřiky by měly být seriové, ale radši to prověřím.

Když jsem jel s autem poprvé k mechanikovi, říkal jsem mu, že budou asi vstřiky na repas a on že určitě né :D.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Je takový problém zahřát motor a pak nalogovat na chvíli skupiny 1,7,13. Myslím, že je to jednodušší než hned všechno rozházet.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ještě se blbě zeptám mimo to že to 1,5x překračuje emisní limit má to nějaký jiný problém?? Prošlo to na emisích nebo to řešíš protože tě vyhodili??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Crazytony
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 pro 2020, 08:21
Bydliště: Borovany

Příspěvek od Crazytony »

Ahoj,

bohužel je u nás trochu problém s tím najít rovinu kde se dá jet na 4ku 50-130 km/h. :), proto ty předtím byly trochu z kopce a trochu do kopce.

Na emisích by mě vyhodili tehdy, ale byl tam rozumný člověk, takže auto prošlo.

Spíš mě to štve. Určitě to motoru neprospívá. Prostě jen chci, aby bylo auto v cajku. Kromě kouře motor podle mě žádné jiné chyby nevykazuje.

Tady jsem natáhl opět požadované logy.

Tyto jsou nahrány na rovině.

Volnoběh skup.1,7,13:
http://leteckaposta.cz/900048015

Skup 1,3,11 4 kvalt
http://leteckaposta.cz/214772687

Skup 1,3,8 4 kvalt
http://leteckaposta.cz/402642406

Všiml jsem si zvláštních hodnot u váhy na volnoběh kdy ukazuje přes 500, ale pokud trochu přidám plyn tak klesne do normálu. Vypadá to, že je to závislé na otevření EGR. Nechápu proč je jednou na volnoběh na 5% a jednou na 60%

Stejný jev vykazovala i původní váha.

Obrázek

Obrázek
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Ty "skríny" skupin 1 a 3 jsou v pořádku. Na volnoběhu ŘJ pomocí EGR udržuje požadovanou hodnotu "váhy" po dobu 2 min. Potom EGR uzavře, aby nedocházelo k nadměrnému zanášení sacího potrubí a do motoru je přiváděn pouze čistý vzduch bez spalin. Váha proto naváží větší množství vzduchu. Po sešlápnutí plynu je zase EGR funkční.
Nejdou mi však otevřít ty tři logy. Už posílání těch minulých bylo nestandardní. Nevím jestli to loguješ sám nebo Ti to někdo dělá a pak Ti je posílá. Důvod neotevření je uváděn jako nepodporovaný nebo poškozený soubor /například posílání emailem atd./. Co se týká akcelerací na čtyřku, měly by být pokud možno na rovině, aby bylo možno určit zda je pomalejší než je standard při fabrickém softu a jaké dávky jsou vstřikovány. Nemůžeš-li to rozjet až na 4000 otáček, tak alespoň přes 3000, ale vždy na stejném místě, aby se logy daly porovnat.
Tak sem alespoň dej hodnoty skupin 13 a 7 na volnoběhu. Všechno Ti trvá nějak dlouho.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Crazytony
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 pro 2020, 08:21
Bydliště: Borovany

Příspěvek od Crazytony »

logy dělám já. Nevím normálně jsem to v tom Logview, co je tady na fóru volně ke stažení, otevřu i ty co jsem dával na tu leteckou poštu. Zkusil jsem to dát ještě na úschovnu jak v csv tak v excelu. Mám hodně starej VAG i notebook, co to s ním dělám, možná je problém někde v tom.

Volnoběh skup.1,7,13:
https://www.uschovna.cz/zasilka/GR69RA9ZDNSC4LKP-ZLA/
https://www.uschovna.cz/zasilka/GR25L7MEA7KWSVUI-VBB/

Skup 1,3,11 4 kvalt
https://www.uschovna.cz/zasilka/GRBJL754CGMK39XA-Z4L/
https://www.uschovna.cz/zasilka/GRAS5WKMEL5UA8XN-SJU/

Skup 1,3,8 4 kvalt
https://www.uschovna.cz/zasilka/GRUUSK8U6JXJSCZG-69F/
https://www.uschovna.cz/zasilka/GRYLU88PVKR9P88T-HIU/

Trvá no. Byl jsem přes svátky bez diagnostiky.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Všechny logy jdou bez problému stáhnout. Přehlednější a používanější jsou ty csv. Z logu skupin 1,7,13 je vidět, že všechna čidla teplot pracují normálně a proto není důvod ke vstřikování většího množství paliva /jak to bývá zejména při poruše čidla G-62/. Volnoběžná dávka je v továrním nastavení a proto nemůže být směs příliš bohatá. Log skupin 1,3,11 a pak skupin 1,3,8 se mi nezdá být proveden na stejném místě. Ten druhý je více než o sekundu rychlejší. Pokud jsou oba na rovině, jak píšeš, tak ukazují, že motor zabírá dobře. Táhlo baňky je dosti zkráceno a proto Ti turbo nad 1900 ot. zbytečně přefukuje /2213mb/ a pak následkem prudké regulace propadá tlak asi o 140 mb vůči požadavku. Jelikož však máš silnou váhu, tak je do motoru vstřikováno stále max. množství paliva dle datového pole /o něco větší než by bylo vstřikováno při standardní váze/. Není ti však takové množství, které by mělo způsobovat výrazně černý kouř.
Kouří Ti to také i po tom co dáš motoru pořádnou "sodu"?
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Crazytony
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 pro 2020, 08:21
Bydliště: Borovany

Příspěvek od Crazytony »

Byla to dvakrát rovinka ale po každé jiná. Když dám autu pořádně napít, zejména po ježdění např. 2 dny po městě, tak to pak zakouří dost, když třeba vjedu na dálnici. Určitě se to při delší jízdě v zátahu o hodně zlepší, ale pořád mi přijde, že to kouří dost. Zkusím udělat video.

Asi zkusím auto pořádně protáhnout a pak někam nezávazně zajedu na emise. Minule jsem to před STK neudělal.

Mám řešit ten přefuk? Protáhnout to táhlo baňky?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Před STK tomu musíš vždy dát pořádný čoud, pokud většinou jezdíš klidným způsobem a dost po městě. Chce to protáhnout asi pětkrát max. akceleracemi na dvojku asi od 2ooo do 5000 otáček. Pak bývají emise v normě i u vozidel provozovaných tímto způsobem.
Tvůj motor vypadá podle logů v pořádku. Není patrna žádná známka nějaké závady. Čidla teplot jsou v pořádku, soft i nastavení fabrické, téměř žádná odchylka mezi jednotlivými válci. Z toho všeho lze usuzovat, že i vstřiky, tlaky ve válcích, ventily, pístní kroužky atd. jsou ve všech válcích v pořádku. Pokud by něco nebylo v pořádku, tak by se to okamžitě projevilo na akceleraci /byla by horší než máš nyní/. Jedině by tam musel někdo namontovat "větší" trysky, které by tam vstřikovali neúměrně velké množství paliva.
Já osobně bych to táhlo baňky o něco prodloužil/asi o 1 mm/. Když ten max. tlak turba /při ot. kolem 2000/ jde přes 2100 mb, tak potom regulace prudce zakročí /u standardního softu/ a tlak se následně hodně propadne vůči požadavku. Navíc při použití "silnější" váhy, jako máš Ty, už do motoru při těchto ot. již stejně více paliva nedostaneš /omezení v datovém poli/ a proto je směs chudší. Na druhou stranu při následném větším propadu tlaku pod požadavek může motor trochu zakouřit, protože dostává méně vzduchu, ale silná váha umožní vstřikování max. povoleného množství paliva. Mírně by to mohlo zakouřit i v začátku akcelerace, kdy ještě není v motoru dostatek vzduchu, ale Tvá váha ukazuje, že motor už dostatek vzduchu má a proto tam ŘJ nařídí vstřikovat více paliva.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Crazytony
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 pro 2020, 08:21
Bydliště: Borovany

Příspěvek od Crazytony »

Ahoj,

díky moc za typy.

Od včerejška mi to jede jako bez turba. Diagnostika hlásí čidlo G71 zkrat na plus a napájecí napětí. Dočetl jsem se, že je čidlo KO. Zase to ale vůbec nekouří :D. Nalogoval jsem to a tlak aktuální v potrubí je furt na minimu tj. 945mBar.

Jak jsem psal měnil jsem asi před dvěma lety intercooler, protože byl prasklý. Dnes jsem tam zkoušel vrazit čidlo z toho původního a ejhle to starý je toto 18mm:
https://www.mroauto.cz/cs/katalog/detai ... GQQAvD_BwE

A v Intercooleru, jelikož jsem ho tam dal i s čidlem je to 12mm.
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... E4QAvD_BwE

Na škoda dílech ale vůbec u toho čidla není uvedem motor 81kw. Nemůže to více kouřit kvůli tomu, že ty čidla nejsou úplně záměné?
Crazytony
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 pro 2020, 08:21
Bydliště: Borovany

Příspěvek od Crazytony »

Tak jsem tam nabastlil staré čidlo přidělal jsem ho na papírové těsnění k otvoru. Zdá se, že to i těsní. Nevím jak moc to bude zkreslovat hodnoty, když to tam není úplně střčené. Je to provizorní, ale turbo zase frčí. A křivka tlaku se zdá více vyrovnaná než v případě toho 12mm čidla. Přijde mi že to přestalo i tolik kouřit.

Co vy na to?

Zde log s 18mm čidlem.
https://www.uschovna.cz/zasilka/HU4CEIKB4N5Z5R92-CNW/
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Průběh nárustu tlaku turba a jeho regulace je s tímto čidlem optimální. Proto ani není třeba zasahovat do nastavení táhla. Pokud byla akcelerace prováděna na stejném místě jako předchozí, tak je asi o 1 sec. rychlejší z ot. 1500-3000. Kouřivost by měla být o něco menší /jak jsem již dříve uváděl/ a jak sám potvrzuješ.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“