Rozvody 3.6fsi Superb 2

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
kočka87
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 23 dub 2009, 19:53
Bydliště: Louny/Slaný

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od kočka87 »

Sundat sání, víko, postavit rozvody na přípravky, respektive stačí jen pravítko na vačky (kus obyč plocháče tušim 4 nebo 5mm síla), na vše ostatní jsou tam z výroby krásně udělaný značky, podle kterých to jde v klidu ohlídat, pak sundat horní kryt rozvodu a je na to přístup...

Ohledně servisu máš SZ
•Superb 2 Combi VR6 3.6FSI 260PS/350Nm
•Octavia 2 RS Combi 2.0TDI 205PS/391Nm, brzdy 345/310mm
•Octavia Combi 1.9TDI ALH 150PS/327Nm, GT VA, EGR/KAT-off, ATD-HDS57, Strongflex+puky TT, brzdy 312x25mm/280x22mm, Spider 17", SGS Motorpower
suri
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2011, 17:32

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od suri »

tam sem tam olej pretlačil aj elektromagnet nastavenia vačiek , takže sa kľudne môže stať že to rozobere vymení rozvod a chyby ostanú , detto sitko hore na stene býva zakarbonované ... ceny skáču , prevodovka dole to chce každý meniť dvojmotu , nápravnica dole tam hneď naskáču čepy a blbosti , a potom je cena ako víno ... 110tis je samozrejme úlet ... aj tie prestavovače ak nebudú mať KO zuby by som asi neriešil , tá cena je nezmysel ...
Uživatelský avatar
AceSky
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 srp 2022, 08:25

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od AceSky »

Jaké sítko máš na mysli?
Mám dílenskou příručku k tomuto motoru, tak bych se na to podíval.
Díky ...
Škoda Superb II liftback Elegance, 3.6 V6, 191kW (260 k), 4x4, DSG, 2011, 260.000 km
suri
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2011, 17:32

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od suri »

Uživatelský avatar
AceSky
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 srp 2022, 08:25

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od AceSky »

Ty kráso ... to je pálka.
Předpokládám, že to sítko je zalisované do toho dílu a způsob zkontrolování stavu nebo vyčištění toho sítka není žádný ...
Škoda Superb II liftback Elegance, 3.6 V6, 191kW (260 k), 4x4, DSG, 2011, 260.000 km
Uživatelský avatar
kočka87
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 23 dub 2009, 19:53
Bydliště: Louny/Slaný

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od kočka87 »

Jde to celý sundat. Na hlavě to drží 4 šrouby a sítko jde normálně vyndat a vyčistit. Já ho teda měl naprosto čistý...
•Superb 2 Combi VR6 3.6FSI 260PS/350Nm
•Octavia 2 RS Combi 2.0TDI 205PS/391Nm, brzdy 345/310mm
•Octavia Combi 1.9TDI ALH 150PS/327Nm, GT VA, EGR/KAT-off, ATD-HDS57, Strongflex+puky TT, brzdy 312x25mm/280x22mm, Spider 17", SGS Motorpower
Uživatelský avatar
AceSky
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 srp 2022, 08:25

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od AceSky »

A je to k bloku motoru lepené a nebo s těsněním?
Máte prosím čísla z ETKY na případný lepící tmel/těsnění?
Škoda Superb II liftback Elegance, 3.6 V6, 191kW (260 k), 4x4, DSG, 2011, 260.000 km
Uživatelský avatar
AceSky
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 srp 2022, 08:25

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od AceSky »

Prosím o radu ...

Jako druhý majitel vlastním Superba II původem v ČR, r.v. 2011 s nájezdem 260.000 km a pravidelným servisem ve Škoda servisech.

Nejprve se mi na palubních přístrojích objevila červená kontrolka oleje. Po zastavení a vypnutí motoru a opětovném nastartování zhruba po 5 minutách se již neobjevila. Současně s tím jsem objevil návštěvu kuny v motorovém prostoru (rozedraný tapec haubny).

Zhruba po měsíci se mi objevila oranžová kontrolka motoru a výpis závad u autorizovaného servisu byla:
Závady na motoru:
- snímač teploty oleje,
- ventil 1 nastavení vačkového hřídele,
- přestavení vačkového hřídele sacích ventilů.

Od zjištění závady v autorizovaném servisu jsem se velmi pomalu přesunul ze servisu do svého bydliště zhruba 3km daleko a Superb je nyní odstaven.

Motorový olej je v mezích měrky oleje a je poslední 3 roky měněn 1/rok. Najedu zhruba 12.000 km ročně. Předchozí servis byl vždy škoda auto s proměnným intervalem výměny motorového oleje.

V příloze je zvukový záznam mé 3.6, který jsem nahrál v pravé části víka hlavy, kde se nachází rozvody motoru. Zkusil jsem nastartovat asi na 3 minuty. Dokud byly otáčky po nastartování vyšší, tak byl zvuk motoru celkem ok, ale po ustálení otáček volnoběhu zhruba po 30 vteřinách byl viz nahrávka.
Přijde mi, jako by nefungovaly napínáky řetězů (možná kvůli nízkému tlaku oleje). Zvuk z motoru zní jako traktor.
A teď babo raď ... je v háji olejové čerpadlo? Nebo je nefunkční jeden, nebo oba napínáky řetězu?

Nevím co s tím, protože bez opravy je auto neprodejné, i když je jinak ve velmi dobrém technickém i vizuálním stavu.
Osobně bych byl rád, kdyby se daná závada dala vyřešit opravou a vozidlo bych si rád ponechal, protože soudobé filtry DPF, močovinu a Hodně Trapné Pohony vozidel nechci ani vidět. Na druhou stranu dát až nehoráznou sumu za rozvody v autorizovaném servisu se mi příliš nechce, jelikož je to prakticky více než polovina hodnoty vozu.
Pro rekapitulaci níže uvádím seznam dílů po nacenění servisem s originálními díly Škoda.
Popř. je možnost volby některých z dílů díly z druhovýroby bez vlivu na kvalitu samotných dílů a tím i jejich životnosti (na čem by bylo možné ušetřit druhovýroba/Škoda díly)?

Již jsem se tu zmiňoval o nacenění rozvodů ve Škoda servisu s částkou minimálně 110.000 s dovětkem, že to může být až 140.000. Je to až sci-fi cena za rozvody, i když cena originálních dílů, do kterých je zahrnuto:

03H 109 465 A řetěz rozvodový
03H 109 503 B řetěz rozvodový
021 109 467 napínák řetězu
021 109 469 kluzná lišta
N 909 238 01 šroub s čočkovitou hlavou s vnitřním mnohohranem
03H 109 569 kolo rozvodové (D >> - 08.08.2011)
N 104 044 04 šroub s šetihranou hlavou (D >> - 08.08.2011)
03H 109 507 mapínák řetězu
03H 109 509 A napínák řetězu
03H 109 513 B kluzná lišta
N 106 139 01 šroub s válcovou hlavou s vnitřním mnohohranem (kombi)
WHT 008 987 čep
03H 109 570 E kolo rozvodové
066 109 514 A kluzná lišta
N 909 658 02 šroub vnitřní torx (kombi)
03H 109 087 D jedn. Stavěcí pro vačkovou hřídel
03H 109 088 D jedn. Stavěcí pro vačkovou hřídel (D >> - 08.08.2011)
N 911 180 01 šroub s šetihranou hlavou
03H 906 455 ventil řídící hřídel vačkový
03H 109 140 B těsnění
03H 103 151 B těsnící příruba
D 176 501 A1 silikonový prostředek lepící těsnící
03H 115 105 L čerpadlo olejové
WHT 002 780 O-kroužek
N 911 500 01 šroub s válcovou hlavou s vnitřním mnohohranem
N 905 969 06 šroub s šetihranou hlavou a podložkou samojistící
N 910 296 02 šroub dvojitý s šestihranem
N 105 524 02 šroub s šetihranou hlavou
03H 103 429 L víko ventilů s těsněním a šrouby (SÁKNE)

... odpovídá celkové ceně 90.707 Kč s DPH.
Plus práce, tak jsem zhruba na ceně 120.000 Kč.

Je tam prakticky všechno, až na vodní čerpadlo, které bych při rozvodech také nechal vyměnit.

Mám z toho dost špatnou náladu :cry: :cry: :cry: :help: :help: :help:
Přílohy
20220813_Zvuk motoru-Škoda-Superb-II-3.6.zip
(1.66 MiB) Staženo 53 x
Škoda Superb II liftback Elegance, 3.6 V6, 191kW (260 k), 4x4, DSG, 2011, 260.000 km
Uživatelský avatar
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 692
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Bydliště: Kousek od Mělníka

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od mirek999 »

Když jsi si takové auto kupoval, určitě jsi si zjistil, co obnáší údržba. Pokud je auto jinak v pořádku, tak si sežeň někoho kvalitního, kdo to udělá za jiné peníze a máš auto na dalších mnoho let s tímto ročním nájezdem.
Teď to neprodáš za normální peníze. Nemluvě v době, kdy je PHM za nesmysl.
Takže našetřit a nechat komplet udělat. Máš pak pěknou káru na dlouho.
Zkus třeba nějaké škoda kluby. Určitě to všichni nedávají do autorizovaného servisu. Protože autorizovaný servis NENÍ záruka kvalitně odvedené práce.
Tady se potvrdilo pravidlo, že pokud chceš opici, tak musíš mít na banány.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Uživatelský avatar
AceSky
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 srp 2022, 08:25

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od AceSky »

Odpověď ve valném rozsahu s nevalnou hodnotou ... ale jooo ... také to lze brát jako určitou formu odpovědi.
Pěkně děkuji za radu! :wink:
Škoda Superb II liftback Elegance, 3.6 V6, 191kW (260 k), 4x4, DSG, 2011, 260.000 km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od roman1648 »

Nic ve zlém ale neustále omílané přísloví opice-banány, já si pamatuju jak kdysi vždycky někdo koupil vyjetou BMW 750i a pak měl hlavu jak pátrací balon kolik na to všechno nestojí, bohužel tohle je něco podobného, ten motor je v SUPII považován za TOPku tak to prostě zaplatíš...
Já to ne tak dávno řešil kámošovi začalo to žrát olej,rozvody taky šly slyšet, když jsem mu to nacenil zhruba na polovic než o jakých částkách se tu bavíte, urazil se, asi si myslel že ho chci odrat, tak si to pak nechal nacenit v Bosch Servisu, tam mu od pasu řekli 120tis ale ješitnost mu nedovolila se už za mnou vrátit (noteeth) tak jezdí a dolévá 5L oleje měsíčně...
Uživatelský avatar
AceSky
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 srp 2022, 08:25

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od AceSky »

Opička a banány ... stále to omílané téma. Nejde s tím nesouhlasit a jsem si vědom, že rozvody u této motorizace budou cenově někde jinde, než např. u Octavie. S tím jsem samozřejmě srozuměn a počítám s obdobnou cenou, kterou jste uvedl (zhruba polovina ze 110.000).

Svým vozům jsem vždy dopřával kvalitní servis a počítal i se specifickými výdaji odpovídajícími daným modelům. Avšak obezřetnost při odlehčování vlastního konta určitě nikomu nebude cizí.

Nicméně jsem doufal, že jakákoliv fóra věnující se určitému tématu mají sloužit ke sdílení zkušeností mezi jejími členy, popř. doporučení jak dané problémy řešit (např. identifikace problému, co vyměnit a nebo kam do servisu) a ne jejich vzájemné dehonestaci ve smyslu "opička a banány".

Je to podobné jako by měl uživatel PC problémy s hardwarem či softwarem a odborník, který je v oboru kovaný by mu odpověděl: "proč si to kupuješ, když tomu vůbec nerozumíš". I v tomto odvětví jsou odborníci, kteří sdílí své zkušenosti s ostatními bez dehonestace tazatelů.

Na jiném fóru jsem přispíval svými zkušenostmi ohledně Superbu a nelenil jsem i dohledat potřebné informace a sdílet je s ostatními. Beru to jako výpomoc "přátel", byť je osobně neznám. Pokud by tak nikdo nečinil a pouze kritizoval, tak taková fóra pozbývají svého smyslu.
Škoda Superb II liftback Elegance, 3.6 V6, 191kW (260 k), 4x4, DSG, 2011, 260.000 km
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od Tomas.cz »

A uživatel Kočka87 jak jste si psali Vám udělal cenovou nabídku?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od roman1648 »

No, tak se omlouvám za dehonestaci,ale fakt je takový že asi málokdo to bude dělat za kamarádskou jako to dělám já,dneska to prostě 95% lidí dělá na výdělek (což chápu) a i když jsou reálné náklady na materiál takové nebo makové,výsledná cena je prostě úplně jiná. Já si taky zmiňovaný počítač kotel nebo pračku vesměs neopravím sám a jsem odkázán na milost/nemilost danného opraváře a toho jakou na mě vysype cenu a když mu řeknu hele kluci na fóru psali to nebo tamto, co mi asi řekne (noteeth)
Ono je to zlý, když někdo řekně to si nekupuj, tam jsou rozvody s pár věcma za kilo tak si to stejně málo kdo nechá vymluvit s tím, že to stejně potom nějak vyšpekuluje a nagooglí,ale bohužel ani pan internet není všemocný a nemá ruce které by to udělaly ( díky bohu za to )
Uživatelský avatar
AceSky
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 01 srp 2022, 08:25

Re: Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od AceSky »

Tomas.cz:
má to pouze jako bokovku a je vytížen, tudíž mi cenovou nabídku nedával.
Škoda Superb II liftback Elegance, 3.6 V6, 191kW (260 k), 4x4, DSG, 2011, 260.000 km
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“