Rozvody 3.6fsi Superb 2

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Rozvody 3.6fsi Superb 2

Příspěvek od Tomas6 »

Budu to během krátké doby řešit. Má to najeto skoro 400 tis. a jsou slyšet už i na volnoběh. Věci na to budu brát ve škodovce,stejně jsem nikde nic na to nenašel,tak se to rozebere a co bude ko se vymění. Na co si dát pozor? Tip na nějakou sadu přípravků někdo nemá?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Co to stojí od škodovky?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

V podstate rozvody na tychto motoroch niesu nič zložité, stačí ti kupit zaistovac vaciek a palivovej pumpy myslim na 3,6 kedze je to priamovstrek. Na ostatne su tam vsade znacky. Samozrejme idealne motor von aby si mal na vsetko dost priestoru. Ale kludne staci aj prevodovka. Najlepšie zobrať origo diely niesu vobec drahe tie veci. Obcas odchadzaju nastavovace vaciek a niekedy sa vydre ozubene koliesko na vyvazovaloch ale to bolo skro vlastnostou starsich vr6. V podstate rozvody ako take su dost easy horsie je odstrojit a nastrojit vsetko okolo. Ked sa to uz bude robit. Urcite sa oplati vymenit membrana v pcv kedze je to vo veku ventilov a kedze tl uz bude rozobrane tak to rovno spravte. RKX vyraba nahradu za par korun a samozrejme po ceste vsetky tesnenia.

Respektíve odporúčam ešte telo termostatu a termostat. Tie tela plastove zvyknu dost degradovat hlavne ak niekto nemenil chladiacu
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jo motor půjde ven, na druhé straně teče v pumpa a olej okolo kliky tak se bude řešit i to, nejradši bych sundal i hlavu a vytáhl písty,minimálně to překroužkovat, už to při těchto km bere olej, ideálně by to bylo přebrousit jestli to vůbec lze,co jsem se zběžně díval tak ale píst snad kolem 8000. A jen kruhy snad kolem 2500 na jednu díru. Je možné že to zůstane tak. Ale ty rozvody se musí pořešit, při ubrání plynu změní chod,to úplně zatarokuje. Ten řetěz bude volný jak kšandy.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Tak ak to budes mat vonku tak minimalne by som aspon poriesil karbón na ventiloch, po 400 000km tam už asi niečo aj bude. Ale hej no tie kruhy a piesty niesú úplne lacná vec. Záleží na majiteľovi koľko si to chce ešte nechať a či na tom chce najazdiť ešte ďalších 400 tisic. Ďalšia vec určite by som dal von vstreky ešte a tie prečistil tiež a pretesnil.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Rozvody určitě origo,druhovýroba je jen od Febi což bych určitě nedával
Kroužky seženeš normálně od Mahle za 500 sadu origo rozměr
Písty uvidíš jak budou vypadat no, uvádí tam čísla 03H107065/066 index S a AR nedopátral jsem se rozdílu, jak to bude rozdělané chtělo by to origo číslo a podle něj pak dokážu čarovat ;)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

No je to firemní,takže majitel by nejradši nespravoval nic, ten co s tím jezdí by nejradši generálku celého auta,nebo nové auto a ten kompromis je na mne. Buď se to udělá nebo ne. Ale asi se udělají jen ty rozvody,můžu kouknout na ten karbon a dál se to řešit nebude. Pokud by se dal sehnat píst za dejme tomu dvojku, neváhám,nechá se to obrousit ale takhle by do toho padlo kilo jak nic a furt to bude mít najeto 400 tis. Jezdit to jezdí dobře a ta spotřeba je tak 5 l na 20 tis km. Což ještě není taková hrůza.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jestli je to tak,asi bych do toho vůbec nelezl,udělal rozvody na autě a nazdar
Řešil jsem to před časem kdy majitel řešil málem každou tisícikorunu tak jsem ho s tím slušně poslal do háje :roll:
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Tak hej no to je komplikované takto. Ale určite sprav aspoň ten pcv:
https://www.rkxtech.com/products/36-pcv-diaphragm

To je vec ktorá fakt stojí pár korun a kedže veko budeš mať dole oplatí sa to a budeš mať pokoj. Na 3,6 čo ma dvojdielne sanie je to este ako tak v pohode keby sa to riesi aj samostatne ale na 3.2 kde musi ist kvoli tomuto pol auta preč tak je to drsne. Pokial to zere 5 na 20K to neni také hrozné, karbónu tam bude podľa mňa dosť ale to už sám vyhodnotíš. Tie rozvody ako bolo spomenute urcite origo, samozrejme popri tom pojde aj nova chladiaca atď. Keby mení častejšie olej a ktovie aký sa tam dáva podľa mňa by ani taká hrozná spotreba nebola, tieto VR6 trpia na karbon ked sa pouziva nespravny olej a hlavne sa vymiena neskoro. Treba pouzivat oleje ktore maju vysoky TBN a ja vravim ze na tychto VR6 najneskor 12-13000km, za mna je 5,5 litra oleja na taky motor dosť málo. Na nemeckych forach je spraveny asi 150 stranove pdf ohladom oleja na tychto vr6 atd. Motor super len sa treba postarat a ktovie ako bude na tom dvojhmota ked to budes rozoberat (LOL)
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

roman1648 píše:Jestli je to tak,asi bych do toho vůbec nelezl,udělal rozvody na autě a nazdar
Řešil jsem to před časem kdy majitel řešil málem každou tisícikorunu tak jsem ho s tím slušně poslal do háje :roll:
Taky nechápu, jít do motoru, který má 400000km , což je na G.O.Tam co se vyndá , bude dilema, mám to vyměnit? Pokud je kastle o.k. tak raději jiný motor z bouračky apod.
nepropadat panice...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak mi Jericho sežeň motor z bouračky který je stoprocentně v pořádku. Tady udělám rozvody a dalších 200 to odjede. Ano spapá to nějaký olej navíc ale vím že to není nějaká vytopená,přehřátá mrdka atd... Z toho brát motory z vrakáče už jsem vyrostl.
PCV řešit nemusím ten se dělal tak 20 tis km zpět,je tu dělené sání,tak žádný problém. Uvidím kolik karbonu je na ventilech, mám na to super chemii,která to rozpustí a dá se.to krásně vysát z hlavy ven. Dělal jsem s tím před koncem roku nějakou 1.4 TSI a výsledek bomba.
Motor půjde ven celý, je to 4x4 takže kvůli skříni bych musel stejně úhlovku ven, tak se to vykope i s nápravou na paletu,stejně se bude dělat i v pumpa a napínák řemene a tam taky není moc místa.
Motor je to skvělý,těch 400 tis to odjelo na long life,ale dává se total,nemyslím že by to bylo nějaké šméčko a krom běžné údržby, jedné cívky a toho pcv se na něm nedělalo vůbec nic. Jen ten řetěz je slyšet a ta spotřeba oleje.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

To čo si vymenoval su asi jedine problémy vr6 motorov. Inak tie motory odjazdia 400tis jak nič. Keď si len vezmeme policajne stihacky ktore boli vsetko superby a passaty 3.6 co jazdi studene na plny kotol a jazdili furt v kuse. Proste spravit rozvody, zbavit sa karbónu, a jazdíš ďalej.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ale já vám to neberu, prostě motor s těmito km ať je jakýkoli je před smrtí a oprava se nevyplatí, uděláš rozvody , nebo dokonce kroužky , což je v těchto km nesmysl , bude to stát dost peněz, motor potom lehne a majitel ti řekne, ale vždyť jsi ten motor opravoval?
Tady je příklad jiného typu motoru, ale něco společného to mít bude. Já jsem se párkrát nechal přemluvit a pak se cokoliv stalo, bylo to na mě...
https://www.autickar.cz/blog/clanek/jak ... -vr6/1088/
nepropadat panice...
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 708
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

To ještě najezdí Km...
To je situace!
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jo. Dovezu motor z vraku,dám za něj 40-50 papírů a bude to ještě větší mrdka jak to co z tama vytáhnu. Tady tomu majitel nerozumí, nezbývá mu než věřit tomu co mu řeknu já. Za to si mne platí abych našel to nejrozumnější řešení pro daný problém.
Nej řešení by asi byl nový motor, nicméně cena je trochu mimo hodnotu celého auta, takže se udělají rozvody a věci potřebné,ono to ještě dalších 100-200 tis km odjede a co bude za 2-3 roky, to teď nikdo neví. Maximálně pána upozorníme že to co se udělalo vzhledem ke km co to má najeto je jen kapka v moři a měl by začít pomalu masírovat generálního o nového Superba.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“