DPF, measured
Moderátoři: šulda, Moderátoři
DPF, measured
Ahojte.
Mal som problém s pilinami v systéme, https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=176396, mám nové vysokotlaké čerpadlo, nové vstrekovače, auto ide krásne, veľmi nízka spotreba.
Na DPF používam aplikáciu VAGDPF pre Android.
V aplikácií mám dve hodnoty, SOOT MASS CALCULATED A SOOT MASS MEASURED. Tému zakladám preto, lebo sa zmenilo chovanie týchto hodnôt.
Tieto hodnoty chodili 4 roky tak, že CALC chodila od cca 5g do 21g (regenerácia), MEASURED chodila od cca -1g do cca 12g.
Teraz s novými vstrekovačmi sa CALC chová podobne, ale MEASURED sa chová čudne. Pri krátkej jazde cca 8 km stúpne aj o jeden a pol gramu, potom začne pomaly klesať. Dnes už dosahuje hodnotu 11.8g, CALC je 11.6g, posledná regenerácia 260km.
Proste tá MEASURED veľmi rýchlo rastie. Neviem, či sa jedná o začínajúci problém, prípadne na čo sa zamerať, alebo počkať, ako sa situácia vyvinie.
Mal som problém s pilinami v systéme, https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=176396, mám nové vysokotlaké čerpadlo, nové vstrekovače, auto ide krásne, veľmi nízka spotreba.
Na DPF používam aplikáciu VAGDPF pre Android.
V aplikácií mám dve hodnoty, SOOT MASS CALCULATED A SOOT MASS MEASURED. Tému zakladám preto, lebo sa zmenilo chovanie týchto hodnôt.
Tieto hodnoty chodili 4 roky tak, že CALC chodila od cca 5g do 21g (regenerácia), MEASURED chodila od cca -1g do cca 12g.
Teraz s novými vstrekovačmi sa CALC chová podobne, ale MEASURED sa chová čudne. Pri krátkej jazde cca 8 km stúpne aj o jeden a pol gramu, potom začne pomaly klesať. Dnes už dosahuje hodnotu 11.8g, CALC je 11.6g, posledná regenerácia 260km.
Proste tá MEASURED veľmi rýchlo rastie. Neviem, či sa jedná o začínajúci problém, prípadne na čo sa zamerať, alebo počkať, ako sa situácia vyvinie.
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
soot measured je hodnota odvodena od diferencialneho tlaku v DPF
Podla sposobu jazdy moze stupať aj klesať.
Ak sa táto hodnota podľa teba správa neobvykle, može to byť sposobene
1. zlou funkciou snimača diff tlaku
2. zlou funkciou EGR
3. netesným sacím traktom
4. zlou fukciou snimača prietoku vzduchu
5. nevhodnou upravou sw v riadiacej jednotke motora
( 23R6 dieselgate - pripadne downgrade , egr off, tunning, )
6. fyzickým poškodením RJ motora - prienik vlhkosti do jednotky
7. fyzickým poškodením DPF - prasknutím ( stopy sadzí vo výfuku )
Podla sposobu jazdy moze stupať aj klesať.
Ak sa táto hodnota podľa teba správa neobvykle, može to byť sposobene
1. zlou funkciou snimača diff tlaku
2. zlou funkciou EGR
3. netesným sacím traktom
4. zlou fukciou snimača prietoku vzduchu
5. nevhodnou upravou sw v riadiacej jednotke motora
( 23R6 dieselgate - pripadne downgrade , egr off, tunning, )
6. fyzickým poškodením RJ motora - prienik vlhkosti do jednotky
7. fyzickým poškodením DPF - prasknutím ( stopy sadzí vo výfuku )
maros
Rozumieme Vášmu autu
+421903905655
Rozumieme Vášmu autu
+421903905655
octaviask: Vysypalo sa vysokotlaké čerpadlo, piliny boli v systéme, navyše dva vstreky už boli mimo toleranciu a klepotali.
maros4341: SW je 9971, dve verzie pre dieselgate.
EGR je menené minulý rok, bolo dávané nové z VW (X-diel). To neznamená, že nemôže robiť problém, ale neviem, ako si to overiť. Existuje nejaký test pre VAG, ktorý by to overil?
Sací trakt nechám preveriť, predsa len keď boli menené vstreky, neviem, čo všetko poodpájali.
Táto zmena nastala až teraz, po výmene vstrekov a čerpadla. Vlastne od vtedy som mal iba jednu regeneráciu, bohužiaľ v meste.
Správanie dnes: naštartujem, CALC=12.1g, MEAS=12.8g. Po pár km jazdy v meste som mal CALC=12.6g, MEAS=15.34g! Pokračoval som na diaľnicu v meste (100km/h) a MEAS začalo klesať až k 13.3g. Potom som už opäť prišiel do mesta a mierne začalo stúpať. Pri vypnutí som mal 320km po poslednej regenerácií. Proste mám dojem, že po naštartovaní to pridá rýchlo postupne 2g a potom to stiahne dole.
Otázka, keď je vysoká dymivosť, stúpa iba MEASURED, alebo aj CALCULATED? K mechanikovi sa dostanem až budúci týždeň, majú dovolenku (tí čo menili vstreky a čerpadlo).
maros4341: SW je 9971, dve verzie pre dieselgate.
EGR je menené minulý rok, bolo dávané nové z VW (X-diel). To neznamená, že nemôže robiť problém, ale neviem, ako si to overiť. Existuje nejaký test pre VAG, ktorý by to overil?
Sací trakt nechám preveriť, predsa len keď boli menené vstreky, neviem, čo všetko poodpájali.
Táto zmena nastala až teraz, po výmene vstrekov a čerpadla. Vlastne od vtedy som mal iba jednu regeneráciu, bohužiaľ v meste.
Správanie dnes: naštartujem, CALC=12.1g, MEAS=12.8g. Po pár km jazdy v meste som mal CALC=12.6g, MEAS=15.34g! Pokračoval som na diaľnicu v meste (100km/h) a MEAS začalo klesať až k 13.3g. Potom som už opäť prišiel do mesta a mierne začalo stúpať. Pri vypnutí som mal 320km po poslednej regenerácií. Proste mám dojem, že po naštartovaní to pridá rýchlo postupne 2g a potom to stiahne dole.
Otázka, keď je vysoká dymivosť, stúpa iba MEASURED, alebo aj CALCULATED? K mechanikovi sa dostanem až budúci týždeň, majú dovolenku (tí čo menili vstreky a čerpadlo).
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
Vymenené vysokotlakové čerpadlo, podávacie čerpadlo v nádrži, vstreky, rozvody.
Ostala nádrž a trubky. Nádrž bola vonku a kompletne vyčistená, trubky boli prefúknuté niekoľko krát nejakou gebuzínou.
Dnes som urobil riadnu regeneráciu, keď measured stúpla nad 21g. Na diaľnici, rýchlosť 120km/h, tempomat. Measured kleslo na -2.07g. Na voľnobehu bol diff tlal 5hPa.
Keď som sa vrátil do mesta, Measured opäť začalo stúpať.
Zajtra idem na tom do Žiliny (z BA, 200km), vo štvrtok to ide mechanikom. Pozrú hodnoty vstrekovačov a nejaký senzor pre DPF.
Ono tá measured sa drží ako-tak, keď mám ustálenú jazdu. V meste rozhodne dostáva zabrať.
Ja si sem chodím pre rady preto, lebo keď som už vyhodil toľko € za vstrekovače a čerpadlo, tak chcem, aby to aj jazdilo. Preto sa snažím predísť možným problémom a riešiť veci, ešte kým nie sú úplne zničené
Ostala nádrž a trubky. Nádrž bola vonku a kompletne vyčistená, trubky boli prefúknuté niekoľko krát nejakou gebuzínou.
Dnes som urobil riadnu regeneráciu, keď measured stúpla nad 21g. Na diaľnici, rýchlosť 120km/h, tempomat. Measured kleslo na -2.07g. Na voľnobehu bol diff tlal 5hPa.
Keď som sa vrátil do mesta, Measured opäť začalo stúpať.
Zajtra idem na tom do Žiliny (z BA, 200km), vo štvrtok to ide mechanikom. Pozrú hodnoty vstrekovačov a nejaký senzor pre DPF.
Ono tá measured sa drží ako-tak, keď mám ustálenú jazdu. V meste rozhodne dostáva zabrať.
Ja si sem chodím pre rady preto, lebo keď som už vyhodil toľko € za vstrekovače a čerpadlo, tak chcem, aby to aj jazdilo. Preto sa snažím predísť možným problémom a riešiť veci, ešte kým nie sú úplne zničené
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22 říj 2008, 18:42
- Bydliště: Čejkovice
Nejlepší diagnostika průchodnosti dpf je napojit budík min do 500mbar místo senzoru dif tlaku a řídit se tímto.Vstřiky dát na test do dieselservisu korekce na diag ti nic moc neřekne.salko píše:Vymenené vysokotlakové čerpadlo, podávacie čerpadlo v nádrži, vstreky, rozvody.
Ostala nádrž a trubky. Nádrž bola vonku a kompletne vyčistená, trubky boli prefúknuté niekoľko krát nejakou gebuzínou.
Dnes som urobil riadnu regeneráciu, keď measured stúpla nad 21g. Na diaľnici, rýchlosť 120km/h, tempomat. Measured kleslo na -2.07g. Na voľnobehu bol diff tlal 5hPa.
Keď som sa vrátil do mesta, Measured opäť začalo stúpať.
Zajtra idem na tom do Žiliny (z BA, 200km), vo štvrtok to ide mechanikom. Pozrú hodnoty vstrekovačov a nejaký senzor pre DPF.
Ono tá measured sa drží ako-tak, keď mám ustálenú jazdu. V meste rozhodne dostáva zabrať.
Ja si sem chodím pre rady preto, lebo keď som už vyhodil toľko € za vstrekovače a čerpadlo, tak chcem, aby to aj jazdilo. Preto sa snažím predísť možným problémom a riešiť veci, ešte kým nie sú úplne zničené

[/url]