Airbag-záměna ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Airbag-záměna ?
Čauky chlapy, mám pálenej dotaz na specialisty. Lze na zkoušku použít modernější airbag 001UE00G2H1 ročník 2002 /levý obrázek/ namísto airbagu 001xx0237CAF ročníku 1998 /pravý obrázek/?
U staršího se opakovaně rozsvěcuje signálka a chyba " hodnota odporu příliš nízká" sporadicky. Až po bag to vypadá bezproblémově. Odpojím-li bag, měřím v dvoupólové žluté koncovce nekonečný odpor i když všemožně pohybuji oběma drátky v bužírce i tou další žlutou čtyřpinovou zkratovací svorkovnicí. Zkusil jsem odstranit i ten zkratovací plíšek v bagu, ale stejně se po nějaké době signálka znovu rozsvítí. Proto bych chtěl zkusit ten novější bag, jestli se to také ukáže. Nechce se mi hodiny slídit po kabelech až k ŘJ. Pod volantem nebylo vidět žádné poškození kabelů.
U staršího se opakovaně rozsvěcuje signálka a chyba " hodnota odporu příliš nízká" sporadicky. Až po bag to vypadá bezproblémově. Odpojím-li bag, měřím v dvoupólové žluté koncovce nekonečný odpor i když všemožně pohybuji oběma drátky v bužírce i tou další žlutou čtyřpinovou zkratovací svorkovnicí. Zkusil jsem odstranit i ten zkratovací plíšek v bagu, ale stejně se po nějaké době signálka znovu rozsvítí. Proto bych chtěl zkusit ten novější bag, jestli se to také ukáže. Nechce se mi hodiny slídit po kabelech až k ŘJ. Pod volantem nebylo vidět žádné poškození kabelů.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 709
- Registrován: 23 led 2006, 19:36
Díky vám za pomoc, ale pokud by byl občas přerušený kontakt /kdekoliv/, tak mi diagnostika vypíše chybu "hodnota odporu příliš vysoká-sporadicky". Mě však píše opak. Doufám, že se nemýlím? Proto asi zkusím ten odpor bez bagu. Připadá mi totiž, že bez mechanického zásahu do bagu by k poškození /zkratu v bagu/ dojít nemělo. Majitel /syn/ to má rok od koupě, problém nebyl a nikdo až do rozsvícení kontrolky s tím nic nedělal. Od rozsvícení kontrolky jsem to diagnostikoval a řešil já.
Naposledy upravil(a) prka dne 06 led 2021, 09:05, celkem upraveno 1 x.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
A to Ti diagnostika opravdu ukazovala příliš nízký odpor, když správně nedoléhaly kontakty v té žluté dvoupinové koncovce bagu ? Když je diagnostikován příliš nízký odpor, tak by to měl způsobovat ten skratovací plíšek v bagu, který stále propojuje kontakty bagu i když by ho měla ta žlutá koncovka po zastrčení oddálit od kontaktů bagu. Proto jsem ten zkratovací plíšek odstranil.
Pokud tedy budu brát v úvahu pouze tu žlutou koncovku bagu a samotný bag, tak závada by měla být pouze buď ve "zkratu" v koncovce nebo bagu. S koncovkou bagu jsem dlouho manipuloval /při vložených hřebíčcích a stálém napojení na ohmmetr/ a nikdy se zkrat neprokázal. Pohyboval jsem i s drátky koncovky včetně čtyřpinové žluté zkratovací svorkovnice a při tom točil volantem, pohyboval s ním nahoru a dolu a zkrat se neobjevil. S bagem zacházím velice opatrně kvůli statické elektřině /uzemnění/ a samozřejmě odpojená baterka.
Proto odpojím bag a napojím místo něj odpor. Až po čase když se nebude objevovat závada /odpor příliš nízký/, tak vyměním bag. Vyskytne-li se závada /zkrat od koncovky bagu až po ŘJ/, budu ji nadále hledat.
Pokud tedy budu brát v úvahu pouze tu žlutou koncovku bagu a samotný bag, tak závada by měla být pouze buď ve "zkratu" v koncovce nebo bagu. S koncovkou bagu jsem dlouho manipuloval /při vložených hřebíčcích a stálém napojení na ohmmetr/ a nikdy se zkrat neprokázal. Pohyboval jsem i s drátky koncovky včetně čtyřpinové žluté zkratovací svorkovnice a při tom točil volantem, pohyboval s ním nahoru a dolu a zkrat se neobjevil. S bagem zacházím velice opatrně kvůli statické elektřině /uzemnění/ a samozřejmě odpojená baterka.
Proto odpojím bag a napojím místo něj odpor. Až po čase když se nebude objevovat závada /odpor příliš nízký/, tak vyměním bag. Vyskytne-li se závada /zkrat od koncovky bagu až po ŘJ/, budu ji nadále hledat.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="prka"]Díky Miloši za nápad, ale já chci aby to bylo funkční /bezpečné/
já tě naprosto chápu, je potřeba si někdy otevřít servisní knížku kde je napsáno že životnost těchto prvků aktivní bezpečnosti je 15 let, po této době je musíš nahradit za nové, všetně podvolantovky,
nakup si hřebíky protože opravuješ pojízdné rakve
já tě naprosto chápu, je potřeba si někdy otevřít servisní knížku kde je napsáno že životnost těchto prvků aktivní bezpečnosti je 15 let, po této době je musíš nahradit za nové, všetně podvolantovky,
nakup si hřebíky protože opravuješ pojízdné rakve
Nevím co přesně ti mám napsat. Ano všechny tvé domněnky jsou správné postupoval bych stejně ale jelikoz když jsem to kdysi řešil tak to bylo auto od známého kde mu vyměnili jednotku,airbag,kroužek a nic tak jsem zkusil kabel a bylo to OK ovšem při měření jsem zjistil ze oba kabely jsou OK. No vevnitř ty piny mají takový ty plisky ty to vytlačí a ten zkratovak to oddálí ale když je to stary unavený asi ho to odděluje málo nebo nevím. Od tě doby jen napruzim ty malý plisky a je to OK. Píšeš ze jsi ten zkratovaci odstranil tak přiznávám ze nevím ..... ale na predface octaviich mi toto delaval jen ten konekturek a to jich tu bylo.
No ale dat tam odpor a zkoušet a mas jasno. Netvrdím že tobě nemohl umřít airbag. Vždyť to není tak dlouho co Bmw,audi a bůh ví kdo stahovali stary auta na výměnu z důvodu selhání.
No ale dat tam odpor a zkoušet a mas jasno. Netvrdím že tobě nemohl umřít airbag. Vždyť to není tak dlouho co Bmw,audi a bůh ví kdo stahovali stary auta na výměnu z důvodu selhání.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Tak jsem zjistil čím to bylo. Uvolněná "zástrčka" na vstupním konektoru do kroužku pod volantem. Tím pádem skratovací kontakty občas propojily ty dva vodiče vedoucí do volantu a bagu, ŘJ rozsvítila signálku a zapsala chybu "odpor příliš malý".
Testoval jsem to s odpojeným bagem a připojeným odporem. Závada se znovu projevila. Když jsem vyndal "testovací odpor" z koncového dvoupinového žlutého konektoru a měřil v něm odpor mezi kontakty, tak už nebyl nekonečný jako při prvním měření, ale byl tam zkrat. Ten jsem naměřil také na výstupu z volantového kroužku mezi dvěma vodiči vedoucími k bagu. Proto jsem zkontroloval i pětipinový konektor na vstupu do kroužku a ten byl uvolněný. Tyto dříve používané kroužky ještě neměly dvojité zajištění proti rozpojení konektoru. Druhým jištěním je ta oranžová pojistka /viz obrázky/, kterou tam výrobce začal dávat až později.
Špatně spojený konektor s jednoduchým zajištěním se tak časem uvolnil a ŘJ to nahlásila.
Testoval jsem to s odpojeným bagem a připojeným odporem. Závada se znovu projevila. Když jsem vyndal "testovací odpor" z koncového dvoupinového žlutého konektoru a měřil v něm odpor mezi kontakty, tak už nebyl nekonečný jako při prvním měření, ale byl tam zkrat. Ten jsem naměřil také na výstupu z volantového kroužku mezi dvěma vodiči vedoucími k bagu. Proto jsem zkontroloval i pětipinový konektor na vstupu do kroužku a ten byl uvolněný. Tyto dříve používané kroužky ještě neměly dvojité zajištění proti rozpojení konektoru. Druhým jištěním je ta oranžová pojistka /viz obrázky/, kterou tam výrobce začal dávat až později.
Špatně spojený konektor s jednoduchým zajištěním se tak časem uvolnil a ŘJ to nahlásila.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip