Preblikavanie svetiel pri zatazi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

marek22
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 10 črc 2018, 10:50

Preblikavanie svetiel pri zatazi

Příspěvek od marek22 »

Caute. Obraciam sa na vas s problemom s elektrikou (rotacka 81kw).

Nedavno som si vsimol pomerme silne preblikavanie svetiel pri zmene odberu prudu - zatazeni. Napriklad ked auto je na volnobehu a stlacam tlacidla ovladania okien tak viditelne prebliknu. Takisto sa to deje pri pri zapnuti vyhrevu a slabsie preblikavanie je vidiet aj pri zapnuti vystraznych svetiel (proste pri vsetkom co zmeni odber prudu) Chapem ze jemne prebliknutie je normalne..ale toto preblikavanie je viditelne este aj na zadnych obrysovkach a ciastocne aj na osvetleni / budikoch vo vnutri auta. Taktiez pri vypnutom motore ak zopne zhavenie tak sa stiahne osvetlenie na budikoch natolko ze skoro ani nesvietia..az dokym necvakne relatko a nevypne zhavenie.

Nestretol sa s tym niekto?
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Je to úplně normální, ale můžeš zkontrolovat pojistky u baterky a nebo už bude baterka před smrtí.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Budenie alternatora, uhliky... Ok?

Najlepsie zmerat nejakym pomalobeznym osciloskopom kam to az padne, ale dobra bateria by to mala podrzat, rovnako ako spravne fungujuci alternator, a ked pridas plyn na mieste na vyssie otacky, 2000?,je stale problem? Moze aj smykat remen co toci alternator
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

tak pri vypnutom motore , by som sa asi zameral na beterku alebo kostru
idealne pichnut voltmeter rovno na baterku a skusit ci to napetie pri vypnutom motore lieta aj priamo na beterke pri minimalnom odbere (smerovky? )
Uživatelský avatar
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25

Příspěvek od vilik »

Problikne mě to také a je jedno, jestli je baterka nová, nebo pětiletá. A taky to trochu blikne když zapne klimakompresor. Dělá to celou dobu, co to auto mám, cca 15 let.
Asi bych z toho nedělal vědu. ;)
VW Sharan
1.9 TDI PD
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Normální pokles napětí,alternátor to vyrovná ale někteří chtějí všechno hned. To nejde ani v životě. Probliknutí je normální.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

martinsidlo píše:Normální pokles napětí,alternátor to vyrovná ale někteří chtějí všechno hned. To nejde ani v životě. Probliknutí je normální.
Nie je
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
marek22
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 10 črc 2018, 10:50

Příspěvek od marek22 »

Bateriu som poslednych 5 rokov nemenil takze uz je urcite slabsia, ale aby robila problemy takto pri nastartovanom aute? Poistky vyzeraju ok a taktiez som precistil kostry pod bateriou ale zlepsenie nikde.

K stavu alternatora sa vyjadrit neviem, ale v poslednom case sa nic nemenilo a ziadny iny problem okrem tohto som nepozoroval. Zmerat osciloskopom by to bolo super ale to by som musel niekomu dat spravit. K tym otackam.. Pri studenom motore ked este zhavice dozhavuju tak ked vyjdu otacky nad cca 2300 a necham ich nazad padnut tak zablikam ako vianocny stromcek - vtedy ked vypne a znovu zapne obvod zhavenia.. 2300/2400 otacok ? Nvm presne.. Remen nepiska tak snad nepreklzuje.

Ci klesa napätie aj na samotnej baterke neviem, ale to mozem skusit odmerat.

Normalne to podla mna nieje , auto to doteraz nerobilo a taktiez na inych tdi-ckach to nerobi natolko ako u mna ..

Este doplnim ze okrem preblikavania iny problem nieje, ci uz so startom, dobijanim alebo za jazdy ked sa ohreje.. Cely problem sa prejavuje len pri zmene odberu prudu..
Uživatelský avatar
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25

Příspěvek od vilik »

Tak si zkus vzpomenout, od kdy cca to začalo dělat a jestli se v tu dobu něco nedělo s autem. Buď samo od sebe, nebo nějaká oprava, či výměna něčeho, atd.
VW Sharan
1.9 TDI PD
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Remen nemusi piskat, otvor kapotu a na stojacom motore skus rukou pootocit alternator, ci sa da

Ten tvoj popis pri vyssich ot som nepochopil, vyskusaj to na zahriatom aute bez zhavicov a len so svetlami aby si vedel co robis a nie co robi auto samo

Edit: cital som ten popis este 10x, to pridas za studena plyn a ked ho pustis tak to zablika? Ak ano, na 99.9999% problem s alternatorom, alebo smyka alebo nebudi alebo budenie obvod ma problem s regulaciou alebo.....
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Já bych zkusil jinou baterii. Ještě bych zkusil při vypnutým motoru změřit voltmetrem napětí na baterce, na pojistkách a třeba přímo na světle a uvidíš.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 709
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

A já bych se podíval na pojistkový blok na baterce, jestli nejsou vyhřáté šroubky páskových pojistek. A vyhřátý vodič od alternátoru k poj. bloku. Dost častá závada.
To je situace!
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Kostra pod baterkou na nosniku
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Kde vzniká a jak je velký úbytek napětí zjistíš měřením voltmetrem.
Ve chvíli poklesu měř napětí na alternátoru(jak + tak -) a porovnej to s projevem přímo na baterce. Pak změř napětí na plusu baterky proti mínusu na karosérii. Tím zjistíš, jestli je úbytek na kostřícím bodu pod baterkou, na pojistkovým bloku, nebo na baterii.
Oct asv 2000, DieselPower
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Ak by boli vyzihane skrutky, alebo vyhnite vodice tak pri sa pri zmene zataze napatie po poklese nevrati na normalnu hodnotu
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“