Favorit špatné studené starty

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Favorit špatné studené starty

Příspěvek od kaad »

Mám tu zase po nějaké době ,,staříčka" jménem Favorit. Je to stálý zákazník a sem tam s tím přijede. Loni jsem mu dělal komlet opravu karoserie a STK. Vyvaření, nové přední blatníky, zadní lemy, prahy a celolak. Je to krasavec, který ovšem nedávno začal mít jeden problém. Studený prostě nešel natočit. Po vyjmutí svíček byly všechny vždycky mokré. Dal jsem auto tedy na paltest (mám ještě JT251 i JT254) a zjistil jsem, že cívka i elektronický spínač jsou v pánu. Vyměnil jsem tedy tyto díly a navíc i svíčky a seřídil jsem strboskopem předstih. Motor chytil na drc, ale šel ve velmi nízkých otáčkách cca 350, takže se neudržel v chodu. Po druhém nastartování jsem udržoval otáčky plynem. Vyhodil jsem tudíž karbec ven celý jsem ho vyčistil a seřídil jsem jak nízké otáčky 830 (volnoběh), tak vysoké otáčky 2200 (sytič). Teď to startne a drži se to jakž takž v chodu. Po chvíli se pomalu otáčky zvyšují. Motor by měl ovšem mít alespoň těch 1200ot hned po startu, což nemá. Přidal bych ještě na sytiči, ale již po krátkém zahřátí by byly otáčky už příliš vysoké. Je tady nějaký fanda do těchto aut, který by věděl, jak tomu ještě pomoct?
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle se kravilo už u nových, ta automatika sytiče Pierburg nebyla dotažená. Při popojíždění to vždy dělalo problémy a tak se to řešilo přidaným lankem/strunou/ -knoflíkem vedle volantu , byla to úprava, která se dala koupit, a řidič normálně ráno sešlápl plný plyn, aby se sytič-klapka nastavil , /pak jej samozřejmě musel povolit/motor se natočil a pak řidič pomocí táhla-"sytiče" vedle volantu klapku uzavíral podle potřeby. Bylo to šikovné, nebyl nijak narušen origo systém a problémy se odstranili..Moc bych zato nedal, že to bude dodnes na internetu k mání...
nepropadat panice...
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tak vidím, že s těmito auty už v podstatě nikdo nepřichází do styku. Dnes je to vesměs všechno o elektronice a co je to karburátor mladí mechanici ani nevědí. A konkrétně právě ,,fáčko" mělo velmi složitý karburátor, kde se seřizovalo hodně veličin. Já jsem se vlastně vyučil na Š1000MB, 100, 120..., ten základ spalovacích motorů je vlastně pořád stejný, což mi dokazuje i to, že i dnešní auta připojím na paltest a ten mi ukáže někdy i více než noťas. Ale chcili fungovat musel jsem se nutně dále vzdělávat a naučit se diagnostikovat i současné moderní vozy. Bohužel dnešní mladí se nezajímají o to jak fungovala technika dříve a že někdy fungovala opravdu zajimavě. Tak jako se dnes zeptáte žáka 6. třídy kdo to byl César nebo Karel IV neví nic, protože se učí jen o takových bezvýznamných lidičkách jako byl Havel a jemu podobní. No, abych se vrátil k problému s Favoritem, tak ten jsem vyřešil a to zvětšením mezery vzduchové přívěry. Takže pokud by to tady snad někdo řešil, tak tohle pomohlo. Samozřejmě v součinnosti s těmi dalšími opravami a seřízením.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

To ruční ovládání sytiče se do Favoritů montovalo hlavně proto, ten automatocký sytič vypínal až byl motor opravdu hodně zahřátý čili fungoval zbytečně dlouho. Motor měl dlouho zvýšené otáčky a samozřejmě větší spotřebu. Ale start se prováděl stejně na automatiku. Samozřejmě se musel sešlépnout plynový pedál po zapnutí zapalování a to jen jednou. Kdo našlapal podobně jako třeba u Š120 měl po startu. V tomto to dotažené nebylo. To je pravda. Ale nějakou zvýšenou poruchovostí tento systém netrpěl. No, teď třeba u toho Favoritu, který má 30 let už si to zaslouží nějakou tu opravu. Až někdy potkám nějakou dvojkovou Oktávku, která bude mít 30 let hluboce před ní smeknu. Ale myslím, že se to nestane.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32866
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="kaad"]To ruční ovládání sytiče se do Favoritů montovalo hlavně proto, ten automatocký sytič vypínal až byl motor opravdu hodně zahřátý čili fungoval zbytečně dlouho

možmná ten první model pak měl karbec vyhřívání toho bimetalu na sytič, čumíš na přívěru zapneš klíček a když je teplo do minuty se ta přívěra postavila, aniž bys nastartoval,

jedna z možností proč nenastartuješ:

stará membrána obohacovače, styřelá prolíná a do rána ti vyteče plováková komora do sání, začneš startovat neodpařené plivo ti zaštije svíčky a než se načerpá palivo do karbecu tak je to k ničemu,

vyměnit https://www.googleadservices.com/pagead ... hBI&adurl=

pak svíčky i když fachčí jsou nenávratně zničené je potřeba nějaký hořák nebo autogen a svíčky vypálit, pálíš dokud svíčka hoří jak přestane hořet a bere jen teplo je OK, očistíš startuješ
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32866
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

start dále zhoršuje vytahaný řetěz a vůle v rozdělovači
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Miloši, vůle v rozdělovači je problém, ale mám vyzkoušeno, že na vytahaný řetěz, který změní časování to právě chytalo na otočení. Vždy jsem si všiml, že stará vražda chytala až mne to zarazilo..Člověk motor opravil, vše nové , seřízené, ale muselo se otočit vícekrát. Kolikrát jsem si říkal, jakmile se sáhne do motoru, který má hodně za sebou, a naruší se jeho symbioza a parta novým dílem, už to není ono. Naruší se prostě rovnováha vznikající po mnoha a mnoha km.. :)
Kaad- ten Pierburg se kravil i u německých aut a ono všebecně mechanické a podtlakové automatiky fungovaly jen za mládí vozů, které je používaly. Vzniklé vůle a narušené membrány časem vše zamotaly a majitelé byli neštastní. Nejlepší oprava spočívala po montáži karboše s ručním sytičem. Nedávno jsem dělat starého Jimnyho malého Jeepa po "opravě" pokus omyl nějakého fušeráka. Toto auto dojede často právě kvůli těmto vynálezům a že Japonci to ovládání podtlakama měli zmáknuté..Tak tam u nás montují karboš právě z Favorita..ale já bych tam naonduloval nesmrtelnou klasiku... ;)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32866
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="jericho-3"]Miloši, vůle v rozdělovači je problém, ale mám vyzkoušeno, že na vytahaný řetěz, který změní časování to právě chytalo na otočení.

jsme se blbě pochopili já napsal start zhoršuje ne že nenastartuješ,

ikdyž, měl jsem i takovou vůli u fáčka že ti měl pálit první válec kde nebylo co podpálit, protože podpálil sání už ve čtvrtém válci, motor tupý sem tam střela z výfuku nebo zážeh :roll:
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Nemáš pod karburátorem prasklou tu gumovou podložku? Přísává to tam pak falešný vzduch.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

A hlavně musíš před startem prošlápnout plyn na doraz aby se sitič nastavil.Další problém bejvalo že to zatuhlo a pružinka to nepřivřela stačilo to prochláchnout čističem a rozhejbat a promazat.Pak s tím taky kutilové rádi kroutily až to uplně rozházely.
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Měl jsem ho nového rok 1990 Favorit 136L. Ten sytič mě stále štval, takže jsem časem zjistil jak a ubral jsem mu tak, že po studeném startu jsem to chvilku plynem podržel v otáčkách a pak už to běželo a sytič se nezapínal. Jinak jsem tu funkci u nového auta stále reklamoval a ve značkovém servisu si s tím nevěděli rady, jak to má být vlastně nastavené. Několikrát mi to ladili a dopadlo to tak, že jsem si to pak vyřešil sám, viz výše. Měl jsem ale potom závadu, při jízdě jsem po zahřátí motoru zjistil, že to běží jen na volnoběh a nebo to jede, ale jen na plný plyn. Až pořádný mechanik zjistil, že rozebíráním mi poškodili právě to gumové těsnění pod karburátorem, a to tak, že až u ohřátého motoru se kus načaté gumy těsnění roztáhl a držel zavřenou klapku prvního stupně karburátoru a jelo to vlastně až na plný plyn, tedy, že se otevřela pouze druhá klapka pro vyšší výkon. No byl to rok 1990 a nikdo s tím moc zkušeností neměl. Jinak Pierburg byl jen v úplně těch prvních kusech, já jsem tam už měl český licenční.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32866
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Bravomv" mi poškodili právě to gumové těsnění pod karburátorem,

poškodit ten gumový mezikus pod karbecem na to musí být fakt vzdělání, nechtem ho nepoškodíš, stím těsněním můžeš třískat o zem a nepoškodíš ho, je to mezikus z velmi tvrdé lisované gumy, co jsem kdy vidě u karbecu l tak se ta guma odtrhla od plechu na sání
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

V té gumě pokud se dobře pamatuji žádný kanálek není zustala zavřená přívěra sitiče nad klapkou.
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Už je to dlouho, ale pokud se dobře pamatuji, tak na té gumě byla prasklina, jakoby natržené, když to bylo studené, tak ok, po zahřátí se to roztáhlo a utvořilo "překážku". Poškození jsem si vysvětlil pouze tak, že mi ve značce několikrát karburátor demontovali a pořád s tím laborovali, až to dojebali.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ty gumy praskaly a odcházely, tyhle obdobné karboše měla většina koncernových aut menších obsahů a ND na ně byly málo dostupné a hlavně drahé. Byla to tehdy takové slepá cesta , kdy stříkačka byla drahá a kouřivost se musela snižovat. U ojetiny je to hlavní průser , který znemožní normální provoz a vykopnou jej z STK..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“