Citroen C3 1,4hdi 8HXB 2003 může mít inteligentni dobíjení

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Citroen C3 1,4hdi 8HXB 2003 může mít inteligentni dobíjení

Příspěvek od hansdob »

Zdravím. Bohužel v mě dostupných možnostech nemám žádný schemata zapojení pro tento vůz tak nevím. Může či má toto inteligentní dobíjení??? Nemám žádné problémy s vybíjením nebo tak jen jsem řešil poblikávání světel hlavně za studena což má spojitost se spínáním a vypínáním žhavení. tak jsem si dal voltmetr a hlídal jsem co se děje. To auto nikdy nepřestane dobíjet ale dobíjecí proud kolísá a za studena hodně 12,2-14,4 při překročení cca 13V to auto znatelně rozsvítí a slyšitelně více roztočí vnitřní ventilátor (klasika zimní cesty do práce) ventilátor 3-max světla (výhřev zad okna zrcatek ne) pokud s autem jedu dál ohřeje se na ty cca dvě prosvětlený čárky co to má tak dobíjení se ustalí poskakování na 13,9-14,2V a pokud jedu více jak 50km v kuse drží na 14,2V.
Pokud zastavím při ohřátem motoru a necham volnoběh delší dobu cca minuta klesne dobíjení na 12,5V. Pokud stojím na volnoběh se studeným motorem drží 14,4-14,5V. Jelikož nemám problemy s baterii a starty a tak tak je to asi v pořádku (na to že nejčastejsí cesty jsou 1-15km) jenže mé oči zvyklé leta na xenony kdyžmi ty světla pohasnou vplískanici připadám si slepý a to je také jediný duvod proč se pídím po tom proč. Mám v plánu sehnat jiný alternátor (jenže je jich několik variant) kamarádi kolem mne mají jen ty jiné a abych dal 3000 za altec do auta které mam na dojíždění 7km do práce ( stálo 3000kč a několik dnů práce opravy nehody) aby mi lidé neotloukali hezky auta a abych si nekurvil své 2,5 a 3,0 tdi motory na 7km trasách se mi nechce když ještě nevím zda bych si vůbec pomohl.
No nejhorší je kovářova pracovní kobyla která je na dosmrtné dojetí nejlépe bez investic (rofl)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Měli jsme od nova 18 let 1,4 HDI 50 kW. Inteligentní dobíjení to určitě nemělo, jen si pamatuji, že první baterka v tom vydržela 12 let, a ta druhá tam byla stále při prodeji. Když jsem občas dobíjel baterku, tak to prakticky ani nepotřebovala, až mě to zaráželo.
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 723
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Nemělo by mít, spíš je unavený regulátor. Pasovat by tam měl i silnější alternátor, např. místo 80A dát 100A, konektory by měly být stejné. Alespoň třeba u C5, P 407, P 406 a Xantií jsem dával silnější (právě kvůli lidem jezdícím krátké trasy) a šel zaměnit bez úprav.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Taky bych si vsadil na regler.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Myslel jsem si že ho to nemá. No tři dráty tam vedou a dle chování jsem trochu znejistěl. Děkuji za postřehy.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Před chvilkou jsem tohle měřil u Triumfa 3 válec, který už má alternátor a el. zapalování a tam to přerušeně skákalo až na 19 voltů a až při světlech to šlo dolů . Už mi ty el. sračky lezou krkem, minulý týden jsem odvážel alernátor Bosch z voňavky Stilo benzin 130000KM najeto, auto svítilo opravdu novotou , alternátor na pohled a přii zatočení jako z výroby, já první jej vyndaval a bylo mi řečeno, jo regulátor v háji, to je běžné. Moderní magoři tyhle sračky dávají i do starých motorek jako vylepšení a motorka/H-D/ začala fungovat až když se dal origo rozdělovač a origo regulátor a ty el. sračky se vyhodily...Klasický stříbrný kontakt a ne čínská prasárna funguje...fuj to jsem si ulevil... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Takže jelikož jak jsem psal že nechci investovat moc tak se mi povedlo sehnat nový alternátor valeo z P206 1,1i který jezdil jen dva měsíce ( dle řemenice nevypadal ani na to barva nebyla opotřebená od řemenu) pak byla nehoda je to 90A stal mě 700kč takže pohoda vyměnil jsem ho třetí kabel zůstal nezapojen jelikož nevím k čemu je ;-) zapojil jsem jen dva důležitý Baterku a buzení no a dobíjení ať je jak je mám 14,2-14,7 a když zapnu vše včetně výhřevu zadního okna tak 13,8.

Jen mě zaráží že na předchozí alternátor to projde testem dobíjení OK a kontrolka dobíjení se nerozsvítí i když to klesala jen na napětí baterie. Sere pes. Funguje to nepohasíná nekolísá ventilátor. Nač je třetí kabel nevím neřeším ;) ;) ;)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

budenie alternátoru ma na starosti BSI a nekedy jej trvá aj 12Km než si spomene že alternátor nedobíja :)
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ROMEK píše:budenie alternátoru ma na starosti BSI a nekedy jej trvá aj 12Km než si spomene že alternátor nedobíja :)
před pár lety přijel vyděšený známý, dobíjelo mu tak píšeš a když jela klima ta baterka šla brzy srát, za opravu BSI mu řekli raketu asi 10.000, (wallbash) stavěl tehy barák a peníze neměl, buzení z bsi jsem mu odstříhl, 12V z klimošky žárovečka drátek na altík a myslím že tak jezdí dodnes ;)
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Mildo nedávno sem tahal altík s vectry a auto sem musel prevest 300m na parkoviste tak zapnu klučik dobíjaní sa rožlo naštartuju dobíjaní zhaslo jel sem 300m dobíjaní zhasle a alternátor položený na ponku (LOL) tak na keru piču tam tu kontrolku montuju
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

Tak to je dobré :D
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

A to ještě Vectra B to má vcelku klasicky to taková Astra G zafira A Astra H a výš ty to umí ........ pěkně pořesit.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Jinak to řeší procesor v budikach a multitimer.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

ROMEK píše:budenie alternátoru ma na starosti BSI a nekedy jej trvá aj 12Km než si spomene že alternátor nedobíja :)

Jinak tady jsem to odstřihl mám kabel “natvrdaka” buzení z pojistek a dobíjení nabíhá hned původní kabely jsou mimo kontrolka taky funguje takže OK.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Byla to Vectra C ono jak to je cez nejaku jednotku je to naprd. Najlepšie bylo klasicke zapojenie cez žiarovku a ked mal alternátor vnutri budici triodu tak bylo už pri malej poruche vidiet na kontrolke že poblikavala alebo jemne svietila /treba felda/.
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Odpovědět

Zpět na „Citroën“