U nás - 21C
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nejhorší byla V3S , ta neměla nastřikování eteru jako S5T. V armádě raději nedělali v zimě cvičení, protože V3S by vyjelo jen málo, pomáhat si plamenem do sání bylo zakázáno. /ale tajně se provádělo/ .Samozřejmě čím více válců , tím lepší start, protože si pomáhají a vždy aspoň nějaký bouchne..Nejhorší co jsem zažil byly 4 válce tatra, které byly na nástavbách , ty chytly málokdy. Ale T 111 to byl MOTOR, proto ji sověti tak milovali. Řidič přinesl nastřikovací kliku, navrzal naftu do válců, pak vzal kámoše a motor velkou klikou protočili a pak zastartoval a BUM. Tvrdili mi, že to lze i tou velkou klikou , když to jsou chachaři nastartovat. Wehrmacht používal auta se setrvačníkem , kde vojclové roztočili setrvačník a pak spojili s klikou motoru a on vydržel nějakou dobu točit s motorem. Stejně tak natáčeli stíhačky a Pancery..A ruský tank měl startování také vzduchem, takže to s motorem zamrskalo, že mu nic jiného nezbývalo. Je to jako s vymetenou předkomůrkou, chce to ryc..U nás ve firmě, když bylo minus 15-20 a T111 měla špatné baterky, tak natočili pomocným motorem buldozer, ten roztáhl T 141 tahač , ta roztáhla Trambusy a další stroje, které neměly bufíka jako T 138 -148, 815 a nakonec Avie, na které bylo třeba tak hodinu kterou se s nimi jezdilo dokola, a až se zadní kola začala točit správně,a z výfuku se bíle pokuřovalo, tak svitla naděje , že se to povede...hansdob píše:Jelikož mám povětšinou stary diesely tak funguju bez problémů a jelikož si troufnu říci že něco málo už pamatuju tak nezbláznit vždyť bývávali větší zimy a zetory,v3s,s5t 138,148 taky startovali ( sice to na něco chtělo fígl ) ale šlo to.
nepropadat panice...