1.9TDi AFN předvstrik

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Bydliště: Olomouc

1.9TDi AFN předvstrik

Příspěvek od RadekA6 »

Borci, koupil jsem repasovaný vstřikovací čerpadlo, dal jsem ho tam všechno dobrý až na to ze mi nejde nastavit předvstřik.
Hodím základní nastavení předvstřik vyskočí na 255 a nejde sklepat dolů, vždycky to skočí na 255, čím to může být? díky za rady Obrázek[/list]
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

co řídící vstřik? najdi počátek vstřiku v bloku měřených hodnot co tam je za hodnota, co tam máš za teplotu motoru? nějaká blbost
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To není teplota ve stupních. To je jen hodnota 0-255, která nic neznamená - deváté pole. To je v pořádku.....

Ten předvstřik je prostě velkej. Číslo v druhé pozici je 255. To znamená, že buď je předvstřik tak velkej, že už ho to neumí vyhodnotit a je to jakoby mimo toleranci, anebo je tam někde problém, díky kterému to nejde nastavit. Ale klidně můžeš mít čerpadlo o zub na rozvodech. Pak, i když se budeš snažit to stáhnout, to není možný, protože je to tak moc dopředu, že to prostě pořád nereaguje na změnu a ukazuje to 255. Zkusil bych zkontrolovat rozvody, podle mě to bude o zub dopředu na čerpadle. Nejde ten motor tvrdě?

Neni tam nějaká závada v paměti?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

v paměti závad nic není, v měřených hodnotách druhý pole bylo 50-60, vstřikovače jsou dělaný, teplota motoru byla na 90°
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

jo ještě, když jsem si povolil čerpadlo nastartoval a začal jsem s ním maličko hýbat abych zjistil jestli se ten predvstrik nějak mění, tak jsem s tím pohl jenom trošku a výrazně to změnilo zvuk, jak kdyby vynechavalo, proste hodně divný, tak jsem ho posunul zpátky
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ty rozvody sedí na 100% dobře jak se ptá marek ?
Startuje to pěkně nebo trápení ?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

50-60 by tam mělo být v základním nastavení, ne v měřených hodnotách (tam to není důležitý). Ovšem tam je 255, což je špatně a je to divný.

Zkoušel jsi s tím hýbat i na druhou stranu? Napadá mě totiž, jestli s tím nehýbeš opačně a pak ve snaze předvstřik snížit ho vlastně ještě zvedneš. Při snižování předvstřiku musíš čerpadlo tahat od motoru.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

taham to od motoru, zas takovej sulin nejsem :-D, za studena se to dost hádá než to chytne, ale za tepla to chytne pěkně, rozvody mi zas seděli na značkách, čerpadlo na kolík, vačka na pravítko
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

U AFN se to dělá celým čerpadlem tam ještě nejsou ty 3 šrouby v řemenovým kole? Už si to nepamatuju,poslední takovejto motor jsem dělal min. 5 let zpátky,poslední předvstřik jsem dělal nedávno na FI SDi a tam to bylo šroubama na kole už
No nic,tím líp,pokud je to celým čerpadlem tak to nech nastartovanýšrouby co drží čerpadlo jen zlehka utažený,ideálně gumovou paličku,klepni po něm a sleduj graf co to bude dělat jakmile se čerpadlo pohne, nezapomeň ale zkontrolovat ty rozvody protože jinak to bude pořád ukazovat tuto krají polohu a nic
Pokud rozvody sedí a za chodu motoru se graf nebude měnit když hýbeš z čerpadlem,můžeš rovnou volat tomu kdo dělal ten repas
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nene, na AFN je řemenice napevno s hřídelem. Pro nastavení předvstřiku se povolí čtyři šrouby na držáku čerpadla (tři na straně kola, jeden zezadu).

Mně z toho fakt vychází buď problém v čerpadle, nebo o zub dopředu na rozvodech.

Jednou jsem se setkal s tím, že kolo čerpadla bylo blbě sešroubovaný s hřídelem. Pak přípravky rozvodů sedí, ale čerpadlo je mimo.

Normálně bych zkusil to o zub přesadit. Co se může stát? Nic, maximálně to nepůjde natočit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

na čerpadle je klínek na ozubený kolo, takže si nemyslim, ze bych to zvládl přesadit
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

na čerpadle je klínek na ozubený kolo, takže si nemyslim, ze bych to zvládl přesadit
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jak myslíš. Přesto bych zkusil to kolo čerpadla na řemenu přesadit o zub zpátky. Když to půjde nastartovat, vsadím se, že to bude možné potom seřídit. Pokud to nebude chytat, je ten předvstřik v tu chvíli malý a nedá se nic dělat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

tak zkusím to znovu posadit na značky jestli sedí a kdyžtak zkusím přesadit řemen
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

ale na kterou stranu? :-D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“