X-Trail 4x4 dotaz

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10

X-Trail 4x4 dotaz

Příspěvek od Deivid »

Dobrý den,
mám technický dotaz. Mám situaci, kdy jedu s x trailem z kopce, který je zasněžený, nebo bláto a 4x4 mám v režimu auto, brzdím motorem a ťeď dejme tomu chytnu sáňky, jak na to reaguje ta čtyřkolka? Když jsem v režimu lock, tak je to jasný jdou obě nápravy. Nebo jak tato situace vůbec funguje třeba u koncernu s haldexama?
Neřeším asistent jízdy ze svahu....

Děkuji
David
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Keď ideš v režime lock tak keď ideš pod plynom z kopca tak sa musíš snažiť aby kolesá nešli do šmyku inak neviem co chceš počuť raz chytis šmyk a kolesá sa nemajú o co oprieť tak ti nepomôže 4x4 na žiadnom aute aj keby máš asistent zjazdu z kopca ten si sám pribrzdzuje a pridava ale aj s tým keď prídeš na ľad neurobíš nič, v tomto ma výhodu iba auto co ma redukciu a stále ísť pod plynom aby sa kolesá točili a nedostali do šmyku
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10

Příspěvek od Deivid »

rudy5 píše:Keď ideš v režime lock tak keď ideš pod plynom z kopca tak sa musíš snažiť aby kolesá nešli do šmyku inak neviem co chceš počuť raz chytis šmyk a kolesá sa nemajú o co oprieť tak ti nepomôže 4x4 na žiadnom aute aj keby máš asistent zjazdu z kopca ten si sám pribrzdzuje a pridava ale aj s tým keď prídeš na ľad neurobíš nič, v tomto ma výhodu iba auto co ma redukciu a stále ísť pod plynom aby sa kolesá točili a nedostali do šmyku
Ano toto vím, mě šlo spíš o to, že když je automatická 4 kolka, tak laicky řečeno proklouzne přední náprava, automaticky se připojí zadek. Ale situace kdy jedu ze zabláceného kopce a nebrzdím ,ale lehce lechtám plyn jestli se ta náprava připojí při podsmýknutí předních kol, tzn vznikne rozdíl mezi otáčkama přední a zadní nápravy.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Vtedy asi hej ale ísť zo zablateneho kopca na režime auto je blbosť, predsa lepšie ta auto podrží keď mas uzamknutie 4x4, a zadok keď pôjdeš na auto dolu kopcom sa asi ne pripojí lebo predsa kolesá ti pôjdu smykom a keď pridáš vtedy ich preklzne vtedy sa zapojí ale za chvíľku zase odpojí preto tam treba ísť v režime 4x4 lock, vyskúšaj co to urobí ja chodím vzdy v režime lock inak to pôjde podľa mňa ako obyč dvojkolka na blate dolu
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10

Příspěvek od Deivid »

rudy5 píše:Vtedy asi hej ale ísť zo zablateneho kopca na režime auto je blbosť, predsa lepšie ta auto podrží keď mas uzamknutie 4x4, a zadok keď pôjdeš na auto dolu kopcom sa asi ne pripojí lebo predsa kolesá ti pôjdu smykom a keď pridáš vtedy ich preklzne vtedy sa zapojí ale za chvíľku zase odpojí preto tam treba ísť v režime 4x4 lock, vyskúšaj co to urobí ja chodím vzdy v režime lock inak to pôjde podľa mňa ako obyč dvojkolka na blate dolu
Prakticky je to jasné, mě spíš zajímala teorie, jestli si to myslím správně jak to je. Děkuji
Odpovědět

Zpět na „Nissan/Infiniti“