Dobrý den,
mám technický dotaz. Mám situaci, kdy jedu s x trailem z kopce, který je zasněžený, nebo bláto a 4x4 mám v režimu auto, brzdím motorem a ťeď dejme tomu chytnu sáňky, jak na to reaguje ta čtyřkolka? Když jsem v režimu lock, tak je to jasný jdou obě nápravy. Nebo jak tato situace vůbec funguje třeba u koncernu s haldexama?
Neřeším asistent jízdy ze svahu....
Děkuji
David
X-Trail 4x4 dotaz
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Keď ideš v režime lock tak keď ideš pod plynom z kopca tak sa musíš snažiť aby kolesá nešli do šmyku inak neviem co chceš počuť raz chytis šmyk a kolesá sa nemajú o co oprieť tak ti nepomôže 4x4 na žiadnom aute aj keby máš asistent zjazdu z kopca ten si sám pribrzdzuje a pridava ale aj s tým keď prídeš na ľad neurobíš nič, v tomto ma výhodu iba auto co ma redukciu a stále ísť pod plynom aby sa kolesá točili a nedostali do šmyku
BMW 330 ix
Ano toto vím, mě šlo spíš o to, že když je automatická 4 kolka, tak laicky řečeno proklouzne přední náprava, automaticky se připojí zadek. Ale situace kdy jedu ze zabláceného kopce a nebrzdím ,ale lehce lechtám plyn jestli se ta náprava připojí při podsmýknutí předních kol, tzn vznikne rozdíl mezi otáčkama přední a zadní nápravy.rudy5 píše:Keď ideš v režime lock tak keď ideš pod plynom z kopca tak sa musíš snažiť aby kolesá nešli do šmyku inak neviem co chceš počuť raz chytis šmyk a kolesá sa nemajú o co oprieť tak ti nepomôže 4x4 na žiadnom aute aj keby máš asistent zjazdu z kopca ten si sám pribrzdzuje a pridava ale aj s tým keď prídeš na ľad neurobíš nič, v tomto ma výhodu iba auto co ma redukciu a stále ísť pod plynom aby sa kolesá točili a nedostali do šmyku
Vtedy asi hej ale ísť zo zablateneho kopca na režime auto je blbosť, predsa lepšie ta auto podrží keď mas uzamknutie 4x4, a zadok keď pôjdeš na auto dolu kopcom sa asi ne pripojí lebo predsa kolesá ti pôjdu smykom a keď pridáš vtedy ich preklzne vtedy sa zapojí ale za chvíľku zase odpojí preto tam treba ísť v režime 4x4 lock, vyskúšaj co to urobí ja chodím vzdy v režime lock inak to pôjde podľa mňa ako obyč dvojkolka na blate dolu
BMW 330 ix
Prakticky je to jasné, mě spíš zajímala teorie, jestli si to myslím správně jak to je. Děkujirudy5 píše:Vtedy asi hej ale ísť zo zablateneho kopca na režime auto je blbosť, predsa lepšie ta auto podrží keď mas uzamknutie 4x4, a zadok keď pôjdeš na auto dolu kopcom sa asi ne pripojí lebo predsa kolesá ti pôjdu smykom a keď pridáš vtedy ich preklzne vtedy sa zapojí ale za chvíľku zase odpojí preto tam treba ísť v režime 4x4 lock, vyskúšaj co to urobí ja chodím vzdy v režime lock inak to pôjde podľa mňa ako obyč dvojkolka na blate dolu