Zdvihátka po výměně na kaši + vačka - zamítnutá reklamace

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 867
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Prágl

Zdvihátka po výměně na kaši + vačka - zamítnutá reklamace

Příspěvek od Čert »

Passat 1.9TDi PD 96kW AVF 2002

Původně tlakovala hlava, dala se srovnat, zabrousily se ventily. Prý za studena občas zachrastily hydra, ok, dáme nové. Proběhla kontrola vačky, byla ok, bez poškození a zjevného opotřebení.

Po půl roce přijel majitel auta, že prý silné klapání z motoru.
Po sundání víka bylo jasno. Všechny hydra proklepané, jedno úplně děravé, vačka totálně semletá.
Dala se nová vačka a všechna hydra, vyměnil se olej. auto zatím jezdí v pohodě.
Poškozené díly jsem dal do reklamačního řízení spolu s fakturou za práci a ostatní věci spojené s výměnou. Po měsíci přišlo zamítnutí reklamace.

Myslím že je to chyba zdvihátek, do doby výměny nebyl žádný problém s otěrem starých hyder ani na vačce.
Už jste někdo reklamovat toto a s jakým výsledkem?

Díky za smysluplné reakce.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
[/b]
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 867
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Obrázek


Dopis od dodavatele...
Naposledy upravil(a) Čert dne 05 úno 2021, 18:10, celkem upraveno 1 x.
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 23 led 2006, 19:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

A jak jsou na tom nosiče vahadel? Nechybí na nich zaslepovací kolíky? Rády vypadnou...Pak to nemaže hydra a je po nich , i po vačce...
To je situace!
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Je to mazec, ale doplň prosím ještě pár info.

Kolik s tím za půl roku majitel najel? Jaký se dal olej? Tlak mazání sis po složení na nové díly po vyndání těch reklamovaných změřil?

Zajímala by mne i značka těch reklamovaných hydro, vačka vypadá že umřela na ně a nebylo to naopak, zvlášť když byla původní, ale to by zase jen rozbouřilo diskusi, která nemá konce :)

Viděl jsem už několik starších PD bez DPF, co lítalo bez záslepek a neměli s hydro problém ... Tím ale neříkám, že by neměly záslepky být tam kde maj být ;)
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 867
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

DIAGNOSTIK píše:A jak jsou na tom nosiče vahadel? Nechybí na nich zaslepovací kolíky? Rády vypadnou...Pak to nemaže hydra a je po nich , i po vačce...
Záslepky jsem koukal, byly ok.
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 867
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Rayx píše:Je to mazec, ale doplň prosím ještě pár info.

Kolik s tím za půl roku majitel najel? Jaký se dal olej? Tlak mazání sis po složení na nové díly po vyndání těch reklamovaných změřil?

Zajímala by mne i značka těch reklamovaných hydro, vačka vypadá že umřela na ně a nebylo to naopak, zvlášť když byla původní, ale to by zase jen rozbouřilo diskusi, která nemá konce :)

Viděl jsem už několik starších PD bez DPF, co lítalo bez záslepek a neměli s hydro problém ... Tím ale neříkám, že by neměly záslepky být tam kde maj být ;)


Od opravy auto najelo 17t km, zákazník dojíždí do zaměstnání 60km, olej dávám Aral 5W-40 HighTronic, spec. VW 505.01 pro PD, výměna po 15.000km někdy i dříve.

Sorry, zatím nechci upřesňovat zn. hyder a dodavatele, dokud nějak nevyřeším reklamaci, pak dám samo vědět, ať je v tom pořádek... Smile
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jasný, myslel jsem si to tak, však pokud se s nimi nedohodneš, rozmázneš je pak :)

Ten tlak mazání je podle mě jediný místo, kde by to mohli napadnout, přeci jenom to odnesly všechna hydra, tak to není selhání jednoho kusu. Buď to přestalo na vršku mazat, nebo dodavatel nakoupil nějaký aušus ... ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle ti nikdo neuzná, je to ideál na výmluvu. Špatná montáž je vždy nosná a vytlačovat hydra není třeba, stačí nechvátat ..Asi se sešly součástky, které není vhodné montovat spolu, popřípadě vada mazání, které předtím stačilo a po opravě ne..Taky jsem slyšel "výmluvu", že byla špatně umytá hlava od pilin po broušení a takhle to dopadlo..Jinak tě může "povzbudit", že je to u této konstrukce "normální"... :)
nepropadat panice...
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Nezkoušel někdo z vás třeba udělat takovej pokus, jako vyndat vnitřní pružiny ventilů aby se snížil tlak na vačku? Aby pak nedocházelo k rezonanci pružiny nebo tlak turba sám neotvíral sací ventil. Nebo dát měkčí pružiny z něčeho.
To jsem zase dostal nápad, co :worthy:
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 867
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

No, moje teorie je, že kdyby to nemazalo, tak by byly nějaké stopy už u té první demontáže. Jako že podřená hydra, zdrápaná vačka a ložiska vačky atd.
Nebo?
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 867
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Rayx píše:Jasný, myslel jsem si to tak, však pokud se s nimi nedohodneš, rozmázneš je pak :)

Ten tlak mazání je podle mě jediný místo, kde by to mohli napadnout, přeci jenom to odnesly všechna hydra, tak to není selhání jednoho kusu. Buď to přestalo na vršku mazat, nebo dodavatel nakoupil nějaký aušus ... ;)

Jo, tak tak :-)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a co je to aspoň za značku těch hyder, INA má černou povrchovou úpravu, tady ty vypadají, že jsou stříbřrný
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1080
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od JozefC »

17tkm? Tvl mám dosť.
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 867
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Ne, nejsou to černá INA..

Zatím jsem v reklamačním řízení, příští týden budu psát odvolání, jsem přesvědčen, že zdechly jako první ty hydra a z pochopitelných důvodů nechci prásknout ani značku ani dodavatele.
Ale pokud nepůjde dohoda, zmedializuji to na více místech, myslím že páky na to mám.
Aby si nenaběhli další...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

@Huml, maj přeci stále ještě i 420 0102 10, že by je začali dělat taky černý jako ty pro verze s DPF 420 0209 10?

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 08#1279208

Due to the introduction of soot particulate filters, it became necessary to use hydraulic tappets, which have a significantly higher surface quality.

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“