Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
Ahojte,
asi toto nie je ideálny priečinok na túto tému, ale tu viem, že sú znalí ľudia.
Chcem si kúpiť sadu podložiek (tesnení) pod výpustné šróby, lebo servisujem 4-5-6 áut a nebaví ma večne ich zháňať pred výmenou oleja.
Ja bežne používam medené, tvaru Okrúžku, vnutri duté. Pri montáži sa sploštia. Ale takú sadu som na nete nenašiel. Na nete som našiel medené podložky, ale veľa zo sady je príliš širokých, bojím sa, aby to nebolo príliš široké.
Často mi v autosúčiastkach ponúkali takéto pogumované, vraj sú najlepšie:
https://gude.gude.sk/dema/13448-dema-te ... Jl7qxI5gjI
Našiel som aj hliníkové, to by tiež asi malo fungovať:
https://gude.gude.sk/dema/12419-dema-hl ... FHgIHSYahI
asi toto nie je ideálny priečinok na túto tému, ale tu viem, že sú znalí ľudia.
Chcem si kúpiť sadu podložiek (tesnení) pod výpustné šróby, lebo servisujem 4-5-6 áut a nebaví ma večne ich zháňať pred výmenou oleja.
Ja bežne používam medené, tvaru Okrúžku, vnutri duté. Pri montáži sa sploštia. Ale takú sadu som na nete nenašiel. Na nete som našiel medené podložky, ale veľa zo sady je príliš širokých, bojím sa, aby to nebolo príliš široké.
Často mi v autosúčiastkach ponúkali takéto pogumované, vraj sú najlepšie:
https://gude.gude.sk/dema/13448-dema-te ... Jl7qxI5gjI
Našiel som aj hliníkové, to by tiež asi malo fungovať:
https://gude.gude.sk/dema/12419-dema-hl ... FHgIHSYahI
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Nechápem čo riešiš. Zober tie sady a budeš mať mix a hlavne pokoj. Ak je podložka o niečo širšia nevadí. Záleží aj od typu šruby, či má rovnú plochu, kónus,... niekde podložka neide vôbec. Podľa príspevku ofiko registrovaný nebudeš a robíš na na čierno s dielmi napr z gafy a pod. Ja mením vždy komplet šrubu u všetkých vozidiel a objednávam rovno s dielmi podľa vozidla od dodávateľa. Nikdy som problém nemal. Inak ak mením napr. olej v prevodovke, tak dávam medené zo sady, vždy držia a sedia. Klasika medené sú tu X rokov a držia, toto nie je nejaká alchímia, ktorú treba riešiť. Používajú sa všade a nie len na olejovú vaňu. Chce to len doťiahnuť s rozumom.
to by som neriesil, niektore odsavacky maju zbernu nadobu s mierkou kde vidis cca kolko oleja vysajes, vsetok olej ti ani vykrutenim sroba nevyjde, staci ked sa pozries ako su tie sroby umiestnené na roznych autach.....to ale nie je podstatne, v dieseli bude aj novy olej cierny hned, nie preto že sa hned zasadzi, alebo rozpusti karbon, proste sa zmiesa zo zvyskom oleja v motore, mazacich kanaloch atd...ako pisem ten zvysok je nepodstatný, ono ta odsavacka je pohodlna, a povedal by som menej narocna, nehrozi ti strhnutie zavitu na srobe, nedobre tesnenie atd....poväčšine olej meníš po niekom a najdeš ten šrob v hocijakom stave, netesní, strhnutý závit, namotaný kurenarsky ľan, môj oblúbený červený silikon nagebrený atd...a zvycajne k tomuto úkonu nemusis davat dolu ani plech, alebo kryt pod motorom, samozrejme u niektorych aut to nejde kvoli filtru atd, to same platí o zdviháku ....ale inak ta sada podložiek nestojí vela, osobne používam, tie isté, meď a aj hliník....
Je to opravdu od kusu a záleží kde je měrka na olej ve vaně umístěna ..Taky se mi stalo,že jsem vyssál jen trochu a musel stejně vyndat šroub a je fakt, že jistota šroubu je jistota všeho. Ale tam kde to je vhodné , je to ušetřený čas, vyssátý olej mi teče do kanistru na olej, kde je měrka množství a vím, kolik ještě , nehledě na to, že vyssaji i olej pod filtrem , když je seshora.. A člověk je čistý, neohýbá se a nemusí na zdviž..
P.S. vždy jsem si říkal, jakto že jsou mechanici ve filmech v bílých pláštích jeden jako druhý a já jsem zasraný jako jetel..A pak mi to došlo, nemají tam TDI a mají odsávačku..
P.S. vždy jsem si říkal, jakto že jsou mechanici ve filmech v bílých pláštích jeden jako druhý a já jsem zasraný jako jetel..A pak mi to došlo, nemají tam TDI a mají odsávačku..
nepropadat panice...
Jasne má veľa výhod, to beriem a uľahčí prácu. Nehovoriac o "odborných" výmenách oleja po idiotoch. Len sú vane, kde sa s odsávačkou nedostaneš kôli konštrukcii vane . Sú aj delené vane a nezasunieš sanie odsávačky až na spodok, ale oprie sa ti odsávacie vedenie , napr. o blok a ostane ti v motore 2l oleja. Tuto nastáva problém. Mal som presne tú s odmerným valcom a miesto 5l som vytiahol 3. Preto išla svetom. Ale väčšinouto funguje dobre, ale musí byť poriadne zohriatý olej. Na červený silikón sú špecialisti rómsky spoluobčania. Nemám nič proti nim. Raz mi prišla vectra po výmene hlavy, že nemaže po oprave. Silikón na tesnení hlavy, farba červená. Však na čo meniť tesnenie, stačí tmeldream7000 píše:to by som neriesil, niektore odsavacky maju zbernu nadobu s mierkou kde vidis cca kolko oleja vysajes, vsetok olej ti ani vykrutenim sroba nevyjde, staci ked sa pozries ako su tie sroby umiestnené na roznych autach.....to ale nie je podstatne, v dieseli bude aj novy olej cierny hned, nie preto že sa hned zasadzi, alebo rozpusti karbon, proste sa zmiesa zo zvyskom oleja v motore, mazacich kanaloch atd...ako pisem ten zvysok je nepodstatný, ono ta odsavacka je pohodlna, a povedal by som menej narocna, nehrozi ti strhnutie zavitu na srobe, nedobre tesnenie atd....poväčšine olej meníš po niekom a najdeš ten šrob v hocijakom stave, netesní, strhnutý závit, namotaný kurenarsky ľan, môj oblúbený červený silikon nagebrený atd...a zvycajne k tomuto úkonu nemusis davat dolu ani plech, alebo kryt pod motorom, samozrejme u niektorych aut to nejde kvoli filtru atd, to same platí o zdviháku ....ale inak ta sada podložiek nestojí vela, osobne používam, tie isté, meď a aj hliník....
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Ja odsávačke neverím a jednoduchšia bude sada za 15 € Dalšia vec je na prevodovku mi to príliš nepomôžedream7000 píše:pre teba bude najlepsie poriesit odsavacku oleja stoji cca 150 EUR, cez mierku olej vysajes, netreba ti ani tesniace podlozky.....
No a ešte sa teda spýtam - používate niekto tie oceľové pogumované? Nemali ste s tým problém?
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske