Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

roman1648 píše:Objednal jsem si z WISHu krabici měděných a krabici hliníkových velikost od 8mm myslím až do 16mm vyšlo to na pár korun, jinak když vím že budu dělat olej kupuju s olejem a filtrem automaticky výpustněj šroub a těsnění...
No napr na škodovku 125 ide myslím D22, na Alfu D18.
Väčšinou na to aj ja myslím, ale nie vždy. Šrób som nemenil nikdy. To servisujem prevažne svoje autá, takže viem, v akom je to stave. Ak mi príde náhodou auto, ktoré som ešte nemal, tak beztak veľakrát neviem, aký je tam šrób (napr na AR 159 sú v ponuke 2-3 verzie, myslím, takže bez toho, že sa pozriem, aj tak neviem).
A ďalšia vec je, že sa ozaj stane, že potrebujem olej vypustiť neplánovane, popri inej robote. Napr som neil predné ramená na 206, vybiehala mi poloos, tak som vypustil olej.

Šak objednal som tie hliníkové, tak sa uvidí, či to pokryje moje potreby.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Medene podlozky sa musia pred pouzitim vyzihat.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo, to je oficiální postup.ale chtěl bych vidět kdo to dělá
Vezmu těsnění z krabičky,prdnu je tam a zdar
Když se mi závit ve vaně zdá volnější,dám do závitu teflonovou topenářskou nit nebo to přepálím na větší, zM14 na M15, z M16 na M17, ty opravné sady už mi mockrát pomohly,hlavně když to děláš na počkání a ze závitu ve vaně je torzo..
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

roman1648 píše:Jo, to je oficiální postup.ale chtěl bych vidět kdo to dělá
Vezmu těsnění z krabičky,prdnu je tam a zdar
Presne tak. X krát som použil novú medenú podložku a prd ju tam bez vyžíhania a drží to. aj bez vyžíhania je to dosť mäkké.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ziham zakazdym. Stym takym plynovym horakom na kartusu a do kelimku od solviny studenej vody. Je to minuta naviac. Nevidim v tom ziadny problem.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Já ziham jen pod vstriky, ostatní ne
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

TDI tech píše:Ziham zakazdym. Stym takym plynovym horakom na kartusu a do kelimku od solviny studenej vody. Je to minuta naviac. Nevidim v tom ziadny problem.
Ja v tom vidím problém, nemám horák :-) Ale nemalo by sa to nechať schladnúť práveže pomaly, aby to zostalo mäkké?
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ne , hodit do vody a montovat. Samozřejmě pokud se nevyžíhá může to těsnit, ale musí se to víc utáhnout/což není dobře/ a obě plochy musí být rovné.. Ale jak známe vany, tak dosedací plochy jsou křivé, je to hlína. Jak píše TDI tech , kartuši s plynem , ta stojí prdlajs a je jistota..Já koupil od Poláka za pár šušní a 2 kartuše k tomu a bylo. Často bez toho ani nejde montovat různá víka , ložiska apod.
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Tak ja neviem, roky to montujem bez zihania a ak to čo len trochu viac utiahnem, už sa meď doslova vytlačí spod hlavičky.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Zkus to vyžíhat a nemusíš to tak zarvávat..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ale na některý aplikace je to zase měkké moc a těsnění se rozmacke a netesni
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

jericho-3 píše:Zkus to vyžíhat a nemusíš to tak zarvávat..
Ale ja to nejak nervem. Vždy s citom. A potom nieje problém povoliť.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Trochu mne to zarazilo, aby se tvrdá měděná podložka takhle roztáhla , nemá náhodou na tom zápichu u hlavy šroubu vůli? Nejlepší je mít podložku akorát tak, že ji nadáš tím, že projede fest závitem. Pokud tam vaklá, tak vyjede..Ta vyžíhaná podložka po utažení postupně ztvrdne a je to v pohodě..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Aaaa, asi to riešime príliš. A zbytočne.

Je to jednoduché, kúpim medenú podložku zo sady v autosúčiastkach, dám ju tam, utiahnem šrób (s citom, ale nie úplne ľahúčko), podložka sa zdeformuje a tesní to a funguje.

Len vyvolal som túto debatu, pretože som nevedel na nete nájsť sadu s takými podložkami, ako kupujem. A v autosúčiastkach mi viackrát odporúčali tie oceľové pogumované podložky, vraj väčšina zákazníkov berie tie.
Tak som objednal hliníkové a predpokladám, že bude dobre, ak teda budú rozmerovo OK.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nejlepší jsou měděné které mají uvnitř okrouzek, nemusí se moc dotahivat a těsní, myslím na vanu teda, na tlakáč nebo hydrauliku to neni
Odpovědět

Zpět na „Fiat“