budúcnosť diesel motorov

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tiborius
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 09 bře 2013, 22:36
Bydliště: tomasov 90044 sk

budúcnosť diesel motorov

Příspěvek od Tiborius »

Nazdar.

Priznávam že veľmi sa nezapájam do života tu na fóre, ale som dlhoročným sledovateľom. Máme malú garáž a aj ja sám opravujem. Myslím si že je tu hodne šikovnejších ako ja tak asi preto. Týmto vás zdravím ale k jadru veci.
V sobotu ma poprosil kamarát aby som sním išiel kúpiť auto . Chce oct 3. Pýtal sa na motor 1,2. ja nemám rád tieto malé kubatúry. ale tak som súhlasil že sa pôjdem pozrieť. Moc diesel nechcel, bál sa toho že za 10 rokov nebude môcť skoro jazdiť. Kvôli Gréte. Ja som mu na to nevedel odpovedať. A toto je moja otázka? Myslíte si že za 10-15 rokov úradníci úplne zakážu naftové osobáky_? Povedal som mu že je to podla mňa utopia že je to len pekný sen.

Môj názor na vec je v skratke - elektromobil je slepá ulica, bez lacnej prac sily v Číne a dotáciám je projekt odsúdený na smrť + el sieť
poddimenzovaná+problém bateriek

+ zelená vlna alias Gréta - zatvoriť všetky atomovky - bez komentára, kto sa trošku vyzná vie, že neexistuje zaťal hospodárnejšia tvrdá elektrika ako atómová a je bezkonkurenčne asi po vodných najlacnejšia-

ale to je všetko len o tom jednom len z iného uhlu pohľadu. Tak ešte raz

Aká je budúcnosť diesel spal motorov alebo len ja si myslím že budeme ešte aj za 20 rokov tak isto ako teraz len stále reči reči reči o zelenom svete.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ono to nebude tak jednoduché že by to ze dne na den zakázali, to určitě neee, dá se čekat že budou postupně navalovat na starší auta čím dál větší pojistky,dražší STK atd až to prostě majitel vzdá a sešrotuje to...
Uživatelský avatar
johnyd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 638
Registrován: 25 dub 2010, 11:35
Bydliště: Slovensko okr.NM

Příspěvek od johnyd1 »

Pokial sa neminú zásoby ropy tak to bude fungovat takže bez obav.
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nemá cenu plašit, ve Švédsku se ukázalo, co vede k nemístnému optimismu..došel jim proud. Alternativní zdroje nejsou nesmysl, ale ještě nefungují natolik, aby mohli ostatní zdroje nahradit. Bohužel selský rozum v moderní době vymizel. Jedni jsou proti dieselům, druzí proti atomu, další žijí ve snu že vše nám dá zadarmo příroda a my si budem jen užívat. A přitom všichni chtějí žít v blahobytu a v plné palbě. Bohužel klišé, že má každý začít u sebe nefunguje, lidé jsou většinově sobci , buď za vše může Kalousek ,nebo Gréta. Ale máme naději, že až bude pár průserů z naivity, tak se zase otočíme a moožná zvítězí ti, kteří mají zdravý rozum. Takže od každého kousek, bude trochu větrníků, trochu atomu, tak kde je voda, bude voda, kde je slunce bude plná střecha..Už to totiž vypadá tak, že slavný el. automobil má odpad, který zahltí zeměkouli a také jednu "výhodu" ..stačí baterku do 3 týdnů nenabít a musí se za velký prachy zahodit..Ať žije diesel..
nepropadat panice...
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Ono tie emisné normy co budu tak príde na to ze automobilky sami od seba prestanú vyrábať naftové auta lebo už to bude také komplikovane a nerentabilne a staré auta sa už začnú pomaly vyradzivat, zaujímavé je ze ale keď príde nejaká nafta 20r na STK euro 3, má menšie problémy splniť emisie ako nejaké euro 6 je to samo zrejme tým ze to euro 6 ma úplne iné limity a kadejaka menšia blbosť na aute a už je problém,len ono to už bude aj na benzíne čím ďalej horšie, ved kto pár rokov späť ešte riešil že aj benzín bude mať filter pevných častíc alebe že sa budú nejaké válce počas jazdy odpajat atď, kto vie co bude za 10 rokov
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5464
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

ono postupne majitelov donutia tie diesle šrotovat. treba ročnu ekologicku daňu,drahší poisku atď ale ze dňa na deň to nezakážu
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Přesně to si myslím taky, vydají nařízení že STK + Emise na auta starší jak 2005 budou stát 3x tolik a bude to, oni si to nadšeně odsouhlasí ve vládě jak udělali něco pro ekologii a huráááááááá, to stejný s ekodaní,následně se toho chytnou pojišťovny a napálí pojistku z 2500 na 10000 atd.
Budeš držet auto v hodnotě 15tis. abys každy dva roky dal za technickou třeba 6-7tis a pojistku za další balík., já teda ne, mám i starý P406 HDi kombi,super dělník bude mi ho líto ale co nadělám no... :roll:
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Takže se klidně může přejít na Trabanta, ten problémy nemá.. :)
nepropadat panice...
marian.marcin
Přispěvovatel
Příspěvky: 502
Registrován: 29 pro 2012, 18:00

Příspěvek od marian.marcin »

Dr. Zweitakt tu bude s nami ešte dlho ;)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: budúcnosť diesel motorov

Příspěvek od Andre »

Tiborius píše:Nazdar.

Priznávam že veľmi sa nezapájam do života tu na fóre, ale som dlhoročným sledovateľom. Máme malú garáž a aj ja sám opravujem. Myslím si že je tu hodne šikovnejších ako ja tak asi preto. Týmto vás zdravím ale k jadru veci.
V sobotu ma poprosil kamarát aby som sním išiel kúpiť auto . Chce oct 3. Pýtal sa na motor 1,2. ja nemám rád tieto malé kubatúry. ale tak som súhlasil že sa pôjdem pozrieť. Moc diesel nechcel, bál sa toho že za 10 rokov nebude môcť skoro jazdiť. Kvôli Gréte. Ja som mu na to nevedel odpovedať. A toto je moja otázka? Myslíte si že za 10-15 rokov úradníci úplne zakážu naftové osobáky_? Povedal som mu že je to podla mňa utopia že je to len pekný sen.

Môj názor na vec je v skratke - elektromobil je slepá ulica, bez lacnej prac sily v Číne a dotáciám je projekt odsúdený na smrť + el sieť
poddimenzovaná+problém bateriek

+ zelená vlna alias Gréta - zatvoriť všetky atomovky - bez komentára, kto sa trošku vyzná vie, že neexistuje zaťal hospodárnejšia tvrdá elektrika ako atómová a je bezkonkurenčne asi po vodných najlacnejšia-

ale to je všetko len o tom jednom len z iného uhlu pohľadu. Tak ešte raz

Aká je budúcnosť diesel spal motorov alebo len ja si myslím že budeme ešte aj za 20 rokov tak isto ako teraz len stále reči reči reči o zelenom svete.
Oni se ty spalováky pozabíjejí sami. Největší odpůrci elektromobilů jsou majitelé 20let starých aut, tedy z doby, kdy byl spalovák na vrcholu v poměru užitné hodnoty a provozních nákladů, pak už to jde z kopce, poslední roky poměrně strmě. Za 20let, tedy spíš dřív, bude ekonomicky výhodnější vzít si nový elektromobil na operák, než udržovat při životě ojetý spalovák, drtivá většina dnešních spalovacích aut se ani 20ti let nedožije.

Slepá ulica je to proto, protože to píšou všichni na internetu, ale zkus se v tom pár dní povozit a vrátit se zpět do chrochtla. Budeš si klepat na čelo, jak si s tím vůbec někdy mohl jezdit.

Pokud má někdo možnost levně nabíjet (doma, v garáži, v práci) a kapacita baterie mu vystačí na 90% jízd, tak už dneska nedává vůbec žádný smysl si kupovat spalovací auto, není k tomu jediný důvod.
Master
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 02 led 2007, 23:52

Re: budúcnosť diesel motorov

Příspěvek od Master »

Andre píše: Pokud má někdo možnost levně nabíjet (doma, v garáži, v práci) a kapacita baterie mu vystačí na 90% jízd, tak už dneska nedává vůbec žádný smysl si kupovat spalovací auto, není k tomu jediný důvod.
No a to je prave ono... kolik uzivatelu/aut to splnuje? Jinak ano, jizdne je el. auto uz dnes prijemne, zbyva jeste samozrejme otazka jeho ceny, kdy pro vhodne bezne pouziti jako mestskeho priblizovadla je rentabilita bez dotaci ponekud mimo.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Elekto auto za chvíľku zakape ako aj vzniklo, už sa chvikku bude mať zákaz aj do podzemných garáži, a dôvod je ten ze keď začne horieť už ho neuhasi nikto minule bola o tom debata v telke je to horšie ako auto na lpg. Toyota už začína auto na vodík to bude auto budúcnosti
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: budúcnosť diesel motorov

Příspěvek od Andre »

Master píše:
Andre píše: Pokud má někdo možnost levně nabíjet (doma, v garáži, v práci) a kapacita baterie mu vystačí na 90% jízd, tak už dneska nedává vůbec žádný smysl si kupovat spalovací auto, není k tomu jediný důvod.
No a to je prave ono... kolik uzivatelu/aut to splnuje? Jinak ano, jizdne je el. auto uz dnes prijemne, zbyva jeste samozrejme otazka jeho ceny, kdy pro vhodne bezne pouziti jako mestskeho priblizovadla je rentabilita bez dotaci ponekud mimo.
50% populace bydlí v RD, část lidí ze sídlišť má garáž nebo stání s elektrikou, nebo mají možnost nabíjení v práci. Stačí obyčejná 230V zásuvka.
V průměru je elektromobil stále ještě o něco dražší i když třeba Kodiaq/Enyaq je na tom cenově velmi podobně. Na trhu už je reálná konkurence, takže třeba i ta Kona, která byla ještě nedávno za 1,2mio se dneska dá koupit reálně fungl nová za 850-900tis. I,D. je už pod 900tis (méně než e-Golf) atd.
A ten případný cenový rozdíl se maže od prvního km. Je rozdíl jezdit za 0,30-0,50Kč a nebo za 2Kč, plus náklady na servis minimální.
Samozřejmě komfort je úplně jiná dimenze, za to asi nebude mít problém si většina lidí něco připlatit.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

rudy5 píše:Elekto auto za chvíľku zakape ako aj vzniklo, už sa chvikku bude mať zákaz aj do podzemných garáži, a dôvod je ten ze keď začne horieť už ho neuhasi nikto minule bola o tom debata v telke je to horšie ako auto na lpg. Toyota už začína auto na vodík to bude auto budúcnosti
4 věty a tolik hlouposti (crazy)

Na výrobu 1kg vodíku elektrolýzou je potřeba 55kWh elektřiny a 10litrů ultra čisté vody plus tlakování na 700bar minimálně dalších 10kWh, tedy na stejnou vstupní energii ujede BEV 4x delší vzdálenost.
BEV natankuješ z jakékoliv zásuvky, nemusíš měnit drahé filtry ani řešit revize.
Navíc je úsměvné když někdo poukazuje na nebezpečí BEV a vzápětí odkáže na vodíková auta.

Auto na vodík není dnes v ničem žádný posun.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Re: budúcnosť diesel motorov

Příspěvek od Rayx »

Andre píše: 50% populace bydlí v RD, část lidí ze sídlišť má garáž nebo stání s elektrikou, nebo mají možnost nabíjení v práci. Stačí obyčejná 230V zásuvka.
V průměru je elektromobil stále ještě o něco dražší i když třeba Kodiaq/Enyaq je na tom cenově velmi podobně. Na trhu už je reálná konkurence, takže třeba i ta Kona, která byla ještě nedávno za 1,2mio se dneska dá koupit reálně fungl nová za 850-900tis. I,D. je už pod 900tis (méně než e-Golf) atd.
A ten případný cenový rozdíl se maže od prvního km. Je rozdíl jezdit za 0,30-0,50Kč a nebo za 2Kč, plus náklady na servis minimální.
Samozřejmě komfort je úplně jiná dimenze, za to asi nebude mít problém si většina lidí něco připlatit.
O tom žádná, to je pravda, ale platí to dnes a kdoví jak dlouho bude ...
Rychlost nabíjení na 230V je fajn, baterkám to asi dělá lépe než rychlonabíječky, holt je to o plánování ... Uvidí se, co ve velkých číslech/počtech elektromobilů budou ukazovat udaje o životnosti/kapacitě aku.
Jenže to nejdůležitější, až státům přestane téct do kasy za SD a DPH a další spojené kolem fosilu, tak ona cena elektriky bude uplně jinde, jsem zvědav, jak vyřeší tarify pro tepelný čerpadla a spol. versus tarify pro dopravu=elektromobilitu, jak zajistí, aby lidi doufejme na stále levnější tarif pro topení, svícení taky nejezdili, viz tolik známá analogie SD z LTO a nafty :D
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“