budúcnosť diesel motorov
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Já bych si nedělal hlavu s nějakým problémem jako jsou Dukovany. Včera jsem zkoušel tohoto krasavce a jako nemůžu říct nic špatnýho.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Ad ten nárůst, ono i kdyby se mělo kvůli 1mil BEV narůst jen o 2TWh, tak zase skončíme na tom rozložení nabíjení v čase ...
Holt to bude muset jet nějak vedle sebe, rozvoj vhodné infrastruktury a náhrada BEV za ICE, že by jedna strana poskočila výrazně více než druhá snad nehrozí v ČR, ale co jinde v rámci EU ...
Ten link co tu Andre před časem dal je zajímavý si prohlídnout více, zelená Francie je zelená díky jádru, který pokryje 2/3 jejich produkce
https://www.electricitymap.org/zone/FR
Řeky jako skandinávci tady nemáme, plynovky jsou taky problém, a obnovitelná není tvrdá/nejsou vhodná uložiště na dobu kdy nesvítí/nefouká ...
Hlavu by si s tím měli dělat ti, co jsou u kormidel, jednotlivý koncák s tím téměř nic neudělá ...
Holt to bude muset jet nějak vedle sebe, rozvoj vhodné infrastruktury a náhrada BEV za ICE, že by jedna strana poskočila výrazně více než druhá snad nehrozí v ČR, ale co jinde v rámci EU ...
Ten link co tu Andre před časem dal je zajímavý si prohlídnout více, zelená Francie je zelená díky jádru, který pokryje 2/3 jejich produkce
https://www.electricitymap.org/zone/FR
Řeky jako skandinávci tady nemáme, plynovky jsou taky problém, a obnovitelná není tvrdá/nejsou vhodná uložiště na dobu kdy nesvítí/nefouká ...
Hlavu by si s tím měli dělat ti, co jsou u kormidel, jednotlivý koncák s tím téměř nic neudělá ...
Pokud to auto bude vyrábět proud a jezdit na ranní rosu, tak ano.Ale reálně nám hrozí, že se z vývozců proudu staneme dovozci a velká část evropských států okolo také. Slinty typu větrníků a slunečných zázraků jsou dobré pouze jako doplněk a ne jako hlavní zdroj. Pamatujete na ty nadávky na Muska zde na foru, co je to za idiota , že dělá el. auto? A co dnes? Je to téměř běžné společně s tím, že mnozí tvrdí,že to je vlastně zlatý grál a proud nebude problém vyrobit..Tůdle, nebude to žádná sranda, stát je na dně, prachy se profoukly komínem, budou dluhy jako prase, bude se zdaňovat, všude šetřit a ti co řvali , když Kalousek poslal účet na 60000Kč jako upozornění kam to vede, tak už ani neceknou.... A dnes i bez korony jsme v háji..Takže za co se postaví potřebný zdroj? Uhlí dochází, atom to nezvládne a kdo má díru do prdele, musí mít to nejnovější v plné palbě, baráky na elektriku, tisíce vyfikundací doma ,ale bohužel na to nebude mít..Takže hurá pod stát, byrokracie se neokrade..Lidé budou ze stodol vyndavat kaborky aby se ohřáli. Protože tato neskutečně líná civilizace má obrovské ztráty a vyhazuje a pálí to, co se pomocí proudu těžce vyrobilo..
nepropadat panice...
Jenže můžete počítat jak chcete, dokud elektrický auta budou stát nesmysl a jejich zlevňování se bude provádět tak, že se budou uměle zdražovat všechna ostatní a dokud si takový auto nenabiji ve městě na sídlišti spolu s dalšími pětisty sousedy, tak je vám celá elektrická budoucnost k ničemu, protože automobilky zaměřující se pouze na el. auta začnou pomalu ale jistě krachovat, protože těch pár lidí s rodinými domy a dostatečnými financemi na pořízení el.auta, je neuživí a zbytek lidí to dlouho snášet nebude že dotují ze své kapsy moderní hračky pracháčům co si je mohou dovolit i bez dotací.
Firemní flotila je taky nespasí, protože tam potřebují auta co budou deně jezdit a né stát u nabíječek, takže zatím začarovaný kruh který stále, ale neodmyslitelně vede ke krachu, dokud v Bruselu nepochopí, že násilné protlačování el. aut v dnešní době a s dnešní technikou nikam nevede, tedy kromě toho krachu a to by pak bylo hodně drahý, protože na dnešní automobilový průmysl založený na spalovacích motorech je napojeno až moc odvětví, který se poveze s nimi.
No a o současném zavírání všech neekologických elektráren, se ani nebudeme bavit, protože nikdo neřeší kde do těch el. aut které tu chtějí mít budou brát elektřinu, když si zavírají elektrárny.
Firemní flotila je taky nespasí, protože tam potřebují auta co budou deně jezdit a né stát u nabíječek, takže zatím začarovaný kruh který stále, ale neodmyslitelně vede ke krachu, dokud v Bruselu nepochopí, že násilné protlačování el. aut v dnešní době a s dnešní technikou nikam nevede, tedy kromě toho krachu a to by pak bylo hodně drahý, protože na dnešní automobilový průmysl založený na spalovacích motorech je napojeno až moc odvětví, který se poveze s nimi.
No a o současném zavírání všech neekologických elektráren, se ani nebudeme bavit, protože nikdo neřeší kde do těch el. aut které tu chtějí mít budou brát elektřinu, když si zavírají elektrárny.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Mirek - Já nic lepšího zatím taky neobjevil, tohle auto je prostě zjevení, jen pro tebe asi limit zadní sedačky. Místa vepředu královsky, jednoduché ovládání, příjemné nastupování, parkování, agilita... v tomhle je to naprosto bezkonkurenční. A navíc na tom nemá co rezavět. Jediné negativum podvozek, to je prostě na rozbitých silnicích utrpení. Pokud o tom budeš vážně uvažovat, tak ještě zkus "s"kovou verzi, není to "jen" o těch 10kW, ale je tam jiný průběh výkonu, vyšší maximálka, reakce na "plyn" a na 20" to auto taky sedí úplně jinak.
Ray - V noci je odběr o 1/3 nižší než přes den, většina lidí v noci nabíjí a přes den jezdí, to by neměl být problém.
Link je pro mě zajímavý taky z pohledu zdrojů v ČR, aktuálně uhlí 18%, přes celou zimu jsem neviděl víc jak 30, ale přesto všichni oslíci v diskuzích hýkají, že je u nás většina elektřiny z uhlí.
Ray - V noci je odběr o 1/3 nižší než přes den, většina lidí v noci nabíjí a přes den jezdí, to by neměl být problém.
Link je pro mě zajímavý taky z pohledu zdrojů v ČR, aktuálně uhlí 18%, přes celou zimu jsem neviděl víc jak 30, ale přesto všichni oslíci v diskuzích hýkají, že je u nás většina elektřiny z uhlí.
Ano, je to čtyřmístné, což je pro mě bohužel blbý, když máme 3 děti. Je to opravdu motokára, tvrdý podvozek a moc příjemný tuhý řízení.
Svého času docela frčely kogenerační jednotky na zemní plyn (motor z favorita) Není něco takovýho dnes? To by asi nebylo úplně špatný. Přes léto bohatě FVE a na zimu elektrárna na zemní plyn s vytápěním z odpadního tepla. Kdyby to mělo cca 20kw, úplně parádní. Nebo něco takovýho spáchám...
Svého času docela frčely kogenerační jednotky na zemní plyn (motor z favorita) Není něco takovýho dnes? To by asi nebylo úplně špatný. Přes léto bohatě FVE a na zimu elektrárna na zemní plyn s vytápěním z odpadního tepla. Kdyby to mělo cca 20kw, úplně parádní. Nebo něco takovýho spáchám...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Během těch 6ti let to dostalo 2x upgrade baterky, s tou poslední verzí najezdím v létě 280-300km a v zimě 200km bez křeče v noze, ale po dálnicích se moc nepohybuji, není to dálniční koráb, ale auto navrhnuté do města a kolem města a tuhle funkci plní naprosto dokonale, v tomhle ohledu jsem nic lepšího v životě neřídil a nic spalovacího tomu nemůže ani náhodou konkurovat.
Téměř stejná trasa a styl jízdy
Tak golfa jsem po týdnu vrátil a musím říct, že bych si dokázal představit s ním žít. Zkoušel jsem porovnávat spotřebu se svou O3 s 2TDI a při jízdách mimo obec mi to vychází že 5l/100 je cca 15kWh/100. Je jasný že ve městě by se to lišilo víc, na dálnici zase míň. Když jsem stál půl hodiny v zimě s egolfem před nákupákem a topil jsem si tepelkem, dojezd v podstatě neklesnul vůbec. To topení je možný ovládat na dálku, takže to funguje jako nezávislé, paráda. Dobíjení z fotovoltaiky je reálné pouze z jedné fáze (třífázové měniče jsou zbytečně drahý) Takže 2kW ale dá se to. Dojezd aby se nedobíjelo do max a nevyjíždělo do nuly je kolem 120-150km, což je slušný a na většinu mých jízd bez problémů dostatečný.
Tak golfa jsem po týdnu vrátil a musím říct, že bych si dokázal představit s ním žít. Zkoušel jsem porovnávat spotřebu se svou O3 s 2TDI a při jízdách mimo obec mi to vychází že 5l/100 je cca 15kWh/100. Je jasný že ve městě by se to lišilo víc, na dálnici zase míň. Když jsem stál půl hodiny v zimě s egolfem před nákupákem a topil jsem si tepelkem, dojezd v podstatě neklesnul vůbec. To topení je možný ovládat na dálku, takže to funguje jako nezávislé, paráda. Dobíjení z fotovoltaiky je reálné pouze z jedné fáze (třífázové měniče jsou zbytečně drahý) Takže 2kW ale dá se to. Dojezd aby se nedobíjelo do max a nevyjíždělo do nuly je kolem 120-150km, což je slušný a na většinu mých jízd bez problémů dostatečný.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Máte někdo přehled, jak se na BEV připravit z pohledu autoservisu?
Periodická udržba prakticky neexistuje, takže příjdeme o část výdělku.
Předpokládám, že i počet aut klesne z důvodu jejich ceny a nedostupnosti.
Možná za 15-20 let už nebude rentabilní vůbec autoservis provozovat...
Periodická udržba prakticky neexistuje, takže příjdeme o část výdělku.
Předpokládám, že i počet aut klesne z důvodu jejich ceny a nedostupnosti.
Možná za 15-20 let už nebude rentabilní vůbec autoservis provozovat...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Sledoval jsem to v úložišti u mé FVE, kde používám baterky z elektroauta. Na odebraných 100kWh ze sítě jsem zpět dostal cca 80kWh, ale tam se ještě promítá spotřeba měniče (45W) a účinnost přeměny střídavý-stejnosměrný - nabití a zase zpět vybití a na střídavý. Baterky tedy v optimálním režimu teplota cca 15C (to bylo v zimě, kdy třeba týden nesvítilo a nevyrobilo to nic)váha píše:Me by spis zajimala ucinost nabijeni v ruznych teplotach dodana 1kwh kolik je kwh v baterii
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série