1Z 66kW - úprava řízení motoru

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Bydliště: Pardubice

1Z 66kW - úprava řízení motoru

Příspěvek od Kenapuc »

Ahoj.

Mám Golf III s legendární 66-kou. V době své největší slávy se na sprintu mohl rovnat se 102kw jettou nebo 110kw leony, pak se rozstříklo turbo (odpojená regulace) a bylo vymalováno.

Teď řeším hlavně dvě věci:

1) Turbo

1.A) Pouze Turbo z něčeho jiného:
Co všechno má turbo s obtokem, které by mohlo jít použít na podtlakovou regulaci 1Z? Údajně by snad mělo být použitelné turbo z BMW E46 330d, pokud seženu nějakého kouzelníka co mi udělá svody /redukci. Je to reálné? Případně z něčeho jiného?

2.B) Přestavba na turbo s variabilní geometrií lopatek:
Druhá varianta by byla udělat přestavbu na turbo z ASZ/ARL nebo něčeho jiného co má "naklápění lopatek". Jediná "rozumná" varianta jak to udělat mě napadá: sehnat řídící jednotku z AFN, motorovou kabeláž z AFN, N75 ventil z AFN.
Jak by se na to tvářil IMO a budíky? Někdo mi říkal že se ještě liší čidla na motoru mezi 1Z/AFN, je to tak? Nebo existuje jednodušší varianta?

2) "Chipovatelná" ECU

Bohužel má 1Z idiotskou jednotku, která nejde přepisovat přes OBD a je potřeba pájet paměť a upravovat mapy přes externí programátor. Jak je na tom jednotka z AHU nebo AFN? Tam je potřeba taky pájet?
Dá se případně použít jednotka z něčeho jiného, aby to v G3 chodilo?

Prakticky by mi nevadilo když by se musel použít spodek motoru z něčeho jiného, ale aby na to sedla 1Z/AHU/AFN hlava.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
cacinek
Přispěvovatel
Příspěvky: 796
Registrován: 27 led 2010, 12:32

Příspěvek od cacinek »

Nechat postavit turbo do obalu z afn. Bude potreba priruba na vyfuk. Vsechno ostatni bude sedet. Doplnit zasobnik podtlaku, prehodit n75, zapojit podtlaky. K tomu dat jednotku afn, naucit immo a jedes. Uz jsem to resil nekolikrat.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

1z hlava ti nesedne na modernější tdi :(
turbo jsem viděl článek že zastavovali do g3 gt2052 (noteeth) jednotku by jsi vyřešil přes redukci na přepisovatelnou ale byla by to hrozná práce nebo cena za ní (LOL)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
cacinek
Přispěvovatel
Příspěvky: 796
Registrován: 27 led 2010, 12:32

Příspěvek od cacinek »

Jednodussi reseni je, predelat to na afn, na pohled to bude vypadat naprosto seriove.
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

AFN je flashovací?
Oct asv 2000, DieselPower
cacinek
Přispěvovatel
Příspěvky: 796
Registrován: 27 led 2010, 12:32

Příspěvek od cacinek »

Afn neni flashovaci, ale nebude to prece ladit 30x
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Kenapuc »

Takže přestavba na AFN řízení motoru bude nakonec opravdu nejjednodušší řešení. HW může zůstat stejný (kromě turba a N75 samozřejmě), nebo jsou někde jiná čidla?

Jarda S: 1Z/AHU/AFN a všechny novější TDI by měly mít stejný rozměr válců pokud vím, co konkrétně je tam jinak? Jinak umístěné mazání? Jinak umístěné šrouby?

cacinek: Nemám v plánu tam hodit staženej soft a jít od toho. Chci si to naladit tak, aby mi to vyhovovalo, takže předpokládám, že paměť budu klidně i 30x přepisovat, než se to bude chovat podle představ.

Elektrika z něčeho novějšího (třeba Octavia 1) by tam dát nešla bez nějakých velkých zásahů? Tam už by měla být přepisovatelná jednotka pokud se nepletu.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

tipuju že jsou jinak kanály, odtokový má určitě jiný tvar (hm)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
peter l
Přispěvovatel
Příspěvky: 317
Registrován: 17 úno 2013, 15:45

Příspěvek od peter l »

Najjednoduchsie je prerobit na podtlak,turbo s zvodami z passat/audi 96kw VA,k nemu vstreky a ked to ma alu rj ta sa da prerobit na podtlak a napajkovat patice... A uz len ladit
Spodok motora neries...aj kebyze 1Z vydrzi toho vela...su to ese poctive tdicka....nezabudni na spojku.
A4 B6 Avant Sline AVF-hybrid gtb1756v,fmic 550x140,egr/off, kat/on-soft 227ps 461 nm
A4 B6 Avant Quattro AVF,-Gtd2060vz,Wzt 100%,dbilas 280,porting hlavy,sachs race+kevlar,FMIC 55/60mm,vyf.63mm-soft 290ps 540nm
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Já 1z postavil na AFN z B5 a bylo to nejjednodušší řešení jednotka u pojistkovky a jen se zapojilo a bylo
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Předpokládám, že G3 TDi měly vždy snímač tlaku v sání integrovaný v jednotce motoru? Aby nebyl nějaký rozdíl zde.
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Kenapuc »

Ano, snímač tlaku je v jednotce. Válí se mi na dílně dva intercoolery se snímačem a jeden další snímač tlaku navíc, takže to by byl ten nejmenší problém.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Tak udělej co jsem napsal navíc můžeš používat bosch váhu a případně větší průměr saní do turba a i do hlavy ale to už pak budeš shánět i ladiče co dokáže udělat dobrý sw ke všemu je to lego ale dá se udělat hodně...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Tom89
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 23 dub 2009, 10:38

Příspěvek od Tom89 »

Kenapuc píše:Ano, snímač tlaku je v jednotce. Válí se mi na dílně dva intercoolery se snímačem a jeden další snímač tlaku navíc, takže to by byl ten nejmenší problém.
..mam to samé v Sharanu a dlouho sem googlu a našel sem předělávku na"nový" snímač tlaku v sání..
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“